تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

حل مشکلات معیشتی با سو‌ءمدیریت‌ها و دشمنی‌ها تبدیل به معضل شده است

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: حل مشکلات معیشتی با سو‌ءمدیریت‌ها و دشمنی‌ها به معضل تبدیل شده است و نیاز به جهاد داریم تا بتوانیم این معضلات را هم حل کنیم.

رویداد۲۴-فرمانده کل سپاه تاکید کرد: حل مشکلات معیشتی با سو‌ءمدیریت‌ها و دشمنی‌ها به معضل تبدیل شده است و نیاز به جهاد داریم تا بتوانیم این معضلات را هم حل کنیم.مراسم نکوداشت روز بسیج اساتید و بزرگداشت استاد تراز انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران و جمعی از مسئولان و اساتید دانشگاهی در دانشگاه تهران برگزار شد.

سرلشکر محمد علی جعفری در این مراسم تاکید کرد: بسیار خرسندم که توفیق یافتم در بین اساتید بسیجی باشیم و امیدواریم  بتوانیم درباره درد مشترکمان درباره مشکلات انقلاب اسلامی صحبت کنیم.

وی با اشاره به سالروز گرامیداشت شهید مصطفی چمران یادآور شد: این استاد تراز دو ویژگی داشت که باید برای ما سوال باشد که در محیط علمی یا در میدان جهاد و با استفاده از همان علم صورت گرفته است که پاسخ دوم صحیح است.  شهید چمران در میدان مبارزه و جهاد و در داخل و خارج بوده است.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: عرصه جهاد برای اساتید ما در کشور و جامعه ما برای ساختن کشور است. از مهمترین مسائل‌مان عبور از دوره سوم و چهارم انقلاب است که از حصور اساتید بسیجی در عرصه‌های اجتماعی باید بهره بریم و این آخرین خواسته رهبری از  دانشگاهیان برای حل مسائل اجتماعی است.

وی با بیان اینکه قطعا باید اساتید بسیجی در این عرصه پیشتاز باشند، گفت: در عرصه علمی تطبیق علوم انسانی مورد نیاز در کشور ما با علوم اسلامی ناب مورد نیاز کشور که به شدت در آن فقر داریم، عرصه‌ای جهادی است و باید در این زمینه باید تلاش کنیم. این فضا و این دانشگاه محل دوران تحصیل و مبارزه ما بوده است و ما در عرصه جنگ و دانشگاه مبارزه می‌کردیم و مقدمه آن، مبارزات دانشجویی بود. امیدواریم خدا توفیق دهد برای تثبیت و پیشرفت انقلاب نقش ارزنده‌ای ایفا کنیم.

سردار جعفری خاطرنشان کرد: انقلاب در چهلمین سال قرار دارد و این ایستادگی ها دستاورد کمی نیست و با این همه دشمنان به یک معجزه شبیه است. حفظ این انقلاب در این چهل سال دو بعد حفظ و پیشرفت دارد. رهبری انقلاب را به پنج مرحله تقسیم کرده است. ما در مرحله سوم هستیم. از سال ۴۲ تا سال ۵۷ مرحله اول بود. مرحله دوم انقلاب حدود چهل سال طول کشیده که مرحله تثبیت و حفظ نظام جمهوری اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه انقلاب را از نظام نمی‌توان جدا کرد و جنگ ما برای انقلاب بود، گفت: ما در این چهل سال مشغول تشکیل نظام، تثبیت و حفظ آن بوده و هستیم. مراحل بعدی اسلامی شدن دستگاه‌ها در کشور و جامعه و جامعه جهانی است و معلوم است که این مراحل سال‌های بیشتری زمان می‌برد و راه طولانی در پیش است بنابراین برای تکمیل کردن اهداف انقلاب اسلامی باید تلاش کرد.

فرمانده کل سپاه گفت: در این مرحله حفظ، دستاوردهای زیادی داشتیم که رهبری آنها را بازشماری کردند و این همه عزت و توسعه بیداری اسلامی و مخالفت‌هایی که با نظام سلطه صورت گرفته همه دستاوردهای بزرگی است که در راس آن آمریکا است این دستاوردها بوجود آمده و شاهد پیروزی‌های جبهه انقلاب در منطقه بودید که لبنان و عراق و سوریه این پیروزی‌ها را داشتند که به تبعیت مردم آنها از انقلاب اسلامی بدست آمده و در یمن هم این پیروزی‌ها نزدیک است.

سردار جعفری تاکید کرد:‌ پیروزی نهایی ملت انقلابی یمن را در آینده‌ای نزدیک شاهد خواهیم بود و فلسطینی‌ها هم همچنان در حال مبارزه هستند. این‌ها برای شکست جبهه استکبار بزرگترین دستاوردها است. البته پیشرفت‌هایی در عرصه‌های مختلف انجام شده اما درصد کمی از اهداف محقق شده که عرصه جهاد و مبارزه‌ای بوده و نیازمند جهاد است.

وی ادامه داد: مرحله دوم که پیشبرد اهداف است، مثل عدالت و رشد مادی و معنوی با الگوی اسلامی پیشرفت و حل مشکلات معیشتی با سو‌ءمدیریت‌ها و دشمنی‌ها به معضل تبدیل شده است و نیاز به جهاد داریم تا بتوانیم این معضلات را هم حل کنیم.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: ارزیابی از تحقق اهداف در مرحله ۳ و چهار زیاد مثبت نیست. در مرحله سوم حرکتمان کند است و چرایی این کندی حرکت یعنی اسلامی شدن دستگاه‌ها و جامعه باید بررسی شود. در یک کلام با همه تجربه‌ای که در عرصه امنیتی و دفاعی و مدیریتی دارم می‌گویم که سپاه از ابتدا نظامی نبوده است. سپاه با هشت سال نقشی که ایفا کرد رهبری گفتند نظامی هم باشد. سپاه عملکردش سیاسی، امنیتی، فرهنگی و نظامی است.

سردار جعفری گفت: مشکل ما در کشور در پیشبرد اهداف این است که ما مانع اصلی را بشناسیم که مشکل اصلی در سبک مدیریت کشور و مدیریت اجرایی است و مبانی فکری در عرصه‌های مختلف شروع می‌شود. ما در جنگ هم همین مشکل را داشتیم که یک دیدگاه کلاسیک تا زمان بنی صدر حاکم بود. انقلاب ما مردمی بود و دفاع ما عقیدتی بود و به همین خاطر مردم جان خود را فدا می‌کردند و این همه چیز را دگرگون می‌کرد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان