تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

جوایز جشنواره پلودیف بلغارستان برای کلوپ و عکاسان ایرانی

جشنواره عکس پلودیف بلغارستان از کلوپ و عکاسان ایرانی حاضر در این رویداد تقدیر کرد.

رویداد۲۴-

جشنواره عکس پلودیف بلغارستان از کلوپ و عکاسان ایرانی حاضر در این رویداد تقدیر کرد.

به نقل از روابط عمومی فیاپ در ایران، در این جشنواره عکس «زندگی سیاه» از علی سامعی برنده دیپلم افتخار، عکس «تعادل» از احمد خطیری برنده روبان PSA، عکس «نگاه اعتراضی» از داود اکبرزاده آبکنار برنده مدال برنز فیاپ و عکس «شکاف نور» از سونا مویدزاده برنده جایزه روبان فیاپ شدند.

در جشنواره پلودیف بلغارستان که در پنج بخش زیر نظر فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) و انجمن عکاسی آمریکا (PSA) برگزار شد، آثاری از عکاسان عضو کلوپ فوکوس (نمایندگی فیاپ در ایران) در بخش های مختلف شامل احمد خطیری، داود اکبرزاده آبکنار، سونا مویدزاده، میران مباشری، مهدی زابل عباسی، اکرم نیک صفت زنده دل، سیدرضا جوادی، سیامک جعفری و علی سامعی پذیرفته شدند.

همچنین در این رویداد پلاک پایدارترین کلوپ بخاطر 5 سال حضور موفق در این جشنواره به کلوپ فوکوس (نمایندگی فیاپ در ایران) اهدا شد. فوکوس در سال 2015 هم جایزه بهترین کلوپ این جشنواره را از آن خود کرده بود. جشنواره پلودیف بلغارستان همانند جشنواره بین المللی عکس خیام یکی از معدود جشنواره های پنج ‌ستاره فیاپ است که با استقبال عکاسان از سراسر دنیا برگزار می شود.

جوایز جشنواره پلودیف بلغارستان برای کلوپ و عکاسان ایرانی

فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) که به عنوان تنها موسسه بین المللی در زمینه عکاسی از طرف یونسکو به رسمیت شناخته شده است در سال ۱۹۴۶ پایه گذاری شد و از آن سال تاکنون واسطه‌ای برای برقراری ارتباط بین موسسات ملی عکاسی در کشورهای مختلف جهان بوده است. این فدراسیون به عنوان عضو اجرایی با موسسات ملی عکاسی در سراسر جهان همکاری نزدیک دارد که تعداد آنها به بیش از ۹۰ موسسه ملی در ۵ قاره می رسد و در حال حاضر تنها نماینده رسمی فیاپ در ایران کلوپ عکس فوکوس است.

* عکس با عنوان "زندگی سیاه" : علی سامعی - برنده دیپلم افتخاز جشنواره

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فیاپ ، عکس ، جشنواره ، عکس ، رویداد24
نظرات شما
پیشخوان