تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۰۳ تير ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۶ نظر

پاسخ‌ ولایتی‌ درباره ملک مصادره‌ای سعدآباد

در روزهای گذشته یاشار سلطانی در توییتی به منزل علی اکبر ولایتی در سعدآباد اشاره کرده و از او خواست درباره «منزل وسیع خود که در حریم امنیتی کاخ سعدآباد قرار دارد» توضیح دهد که این ملک متعلق به چه کسی بوده و چگونه به ایشان رسیده است؟»
رویداد۲۴پس از طرح مساله درباره ویلای ولایتی موجی با هشتک #مطالبه_کنیم به راه افتاد تا درباره این ویلا هم تعیین تکلیف شود که یا او توضیحی قانع‌کننده ارایه کند یا به ماجرای سرلشکر فیروزآبادی که مجبور به تخلیه ویلایی تصرفی شد دچار شود.

در همین رابطه رییس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی توضیحاتی درباره شایعاتی که اخیرا درباره ویلای ۱۰۰۰ متری منتسب به وی در فضای مجازی منتشر شده، ارایه کرد.
 
در این توضیح آمده است ولایتی در سال ۹۵ و در گفت‌وگو با هفته‌نامه پنجره به‌طور مبسوط به این موضوع پرداخته بود.
 
ولایتی در این مصاحبه گفته بود: سال ۵۳ یک روز موجر ما بلایی سرما آورد که من مصمم شدم به هر قیمت که شده، یک‌خانه بخرم. بالاخره ما سه نفر شدیم. با کسی که زمینی داشت شریک شدیم و یک ساختمان دوطبقه درست کردیم. وی ادامه می‌دهد: سال ۶۰ یا ۶۱ بنده مطبم را فروختم. چون انفجار‎‎ها و ترور‎‎های منافقین پیش‌آمده بود و دیگر نمی‎توانستیم به مطب برویم. یک‌خانه کلنگی در تجریش خریدم. برای این خانه کلنگی، یک ‌میلیون تومان از آقای عسگراولادی وام گرفتم و به‌هرحال خانه‎ای ساختیم. ولایتی در ادامه توضیحات خود پیرامون منزلش چنین می‌گوید: آقای دعاگو که الان امام‌جمعه شمیرانات است، آن زمان رییس کمیته بود. به من گفت خانه شما امنیت ندارد و مصلحت نیست شما اینجا باشید.
 
گفتیم کجا برویم؟ کاخ سعد‎آباد شده بود محل کمیته. خانه‎ای نزدیک به کمیته وجود داشت که متعلق به بنیاد شهید بود. من با آقای کروبی وارد مذاکره شدم که این‎ خانه را با خانه قبلی معاوضه کند. آمدند خانه را ارزیابی کردند ۳۶میلیون تومان و خانه بنیاد شهید را ارزیابی کردند ۵۱ میلیون تومان. وی این ارزیابی را سال ٧١ – ٧٠ عنوان می‌کند و در پاسخ به این سوال که آیا با چنین معاوضه‌ای مشکل امنیتی برطرف می‎‎شد، می‌گوید: بله، ۱۵میلیون تومان ما باید سر می‎‎دادیم. مدت طولانی باید ماهی۷۰۰هزار تومان می‎‎دادیم. رییس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا می‌دانید حالا قیمت خانه‎تان چقدر شده است؟می‌گوید: صبر کنید، عرض کنم. خانه‎ای که گرفتیم ۱۰۰۰متر بود. ۲۲۴متر از این خانه را حسینیه کردیم. اخیرا که دیدم این حسینیه احتیاج به توسعه دارد، ۲۰۰متر دیگرش را هم وقف کردیم. پس، از ۱۰۰۰متر ۶۰۰متر برای ما مانده است. در دوطبقه بالا ۴ تا از فرزندان‌مان که ازدواج هم کرده‎اند زندگی می‎‎کنند. ما هم که پایین می‎نشینیم؛ پس در این ۶۰۰ متر ۵ خانواده زندگی می‎‎کنند.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
سامره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
0
1
ههههههههههههههههه داستانهای قشنگی تعریف میکنن . قشنگتر از اینها رو بعد رفتنتون خواهیم شنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
0
1
منم با 5 خانواده در 42 متر زندگی میکنم
سیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
0
1
عجب،با این تفاسیر شما هم که نیازمند یارانه هستی ولایتی جان !
احمدی منش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
0
1
یعنی هر که 5ویابیشتر وکمتر خانوار است باید بیت المال را مصادره بکند .........بیت المال را با چه مجوزی تبدیل به حسینیه و.......میکند
ژن بد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
1
اخه پنج خانواده چطور تو ۱۰۰۰متر جا میشند ادم دلش کباب میشه اقا اگه جاتون تنگه من با سه تا بچه وزنم این اپارتمان ۵۵متری را هم هدیه کنم به شما والله
صدای ملت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
0
0
واقعا متاسف شدم برای خودم و این ملت و ایضا شما مسئول های شیفته خدمت به این ملت مظلوم و ستمدیده و مستضعف
اجرتان با شهدا و امام شهدا باشد جناب ولایتی و خاتمی و هاشمی رفسنجانی و لاریجانی و روحانی و جهانگیری و ..... انشااله در جوار رحمت الهی باشید.

پس از شما نوبت ژن خوب های بعدی ینی اولادهای پاک و مومن و آزاده شما ها میباشد. بعد شما کشور سهم آنهاست!
این ملت که اینهمه به پای انقلاب ایستاد و خون دادن از جوانانشان باید در خانه های اجتماعی که میخواهید بسازید برایشان به وسعت 30 و 40 و 50 متر زندگی کنند و مستاجر باشند انوقت مسئول هایشان در کاخ ها زندگی کنند وای ازین همه جفا به شما مسئولین انقلاب وای که نمیدانم دیگر چه بگویم...
الهم عجل لولیک الفرج
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان