تاریخ انتشار: ۱۹:۳۹ - ۰۶ تير ۱۳۹۷

دستور همکاری از سوی نهادهای بالادستی نظام برای مبارزه با فساد / حجم فساد در شهرداری تهران بی‌سابقه است/پدیده عجیب شهرفروشی در تهران

رییس سابق سازمان بازرسی شهرداری تهران از دستور همکاری از سوی نهادهای بالادستی نظام برای مبارزه با فساد خبر داد.

رویداد۲۴-رییس سابق سازمان بازرسی شهرداری تهران از دستور همکاری از سوی نهادهای بالادستی نظام برای مبارزه با فساد خبر داد.محمدجواد شیرازی عصر امروز پس از ابلاغ حکم برکناری‌اش از سازمان بازرسی شهردرای تهران در نشست(پدیده رانت و تخلف در مدیریت‌شهری) حاضر شد.

شیرازی با بیان اینکه بار مسوولیت از روی دوشش برداشته شده و این بار مثل مردم عادی صحبت می‌کند، گفت: من به ذات اصلی‌ام برگشتم. از خطه شهیدپرور جنوب تهران و محطه دولاب با شما صحبت می‌کنم.

وی با اشاره به گزارشات علمی که در این جلسه قرائت شد به نتایج حاصل از آنها در راستای کاهش فساد اشاره کرده و گفت: بیایید با مردم صادق باشیم 4 دهه است که مبارزه با فساد آغاز شده است .17 سال پیش رهبر انقلاب پیامی 8 ماده‌ای در مبارزه با فساد منتشر کرد؛ چرا هیچ‌کس این پیام را اجرا نکرده است. رهبر فرهیخته نظام از همان سال 87 به تخلفات‌شهری و زیست‌محیطی اشاره کرده و فرمودند که نیاز به تدبیر، رفتار انقلابی و قاطعانه با پدیده فساد داریم".

رییس سابق سازمان  بازرسی شهرداری تهران با بیان اینکه مشکل، جناحی و سیاسی کردن مبارزه با فساد است، افزود: مردم خسته هستند و گوش‌شان پر از تحلیل است

شیرازی با بیان اینکه باید به سمت اصلاح ساختار و فرایند برویم، گفت: مشکل امروز این است که با پدیده عجب و وحشتناک شهرفروشی مواجه هستیم چرا درباره تخلفات 1317 برجی که آنها را رصد کردم و تخلفات میلیونی داشتند صحبت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه صدها متر از باغات نابود شده، ادامه داد: به‌دلیل اقدامات به‌موقع ما در برخورد با عناصر متخلف در سازمان بازرسی، من از کوچک‌ترین تخلفی گذشت نمی‌کردم.

شیرازی با بیان اینکه به رییس شورای‌شهر پیشنهاد کرده دستورالعملی برای منع شهرداران مناطق از پدیده سفارش مصوب کند، افزود: شهرداری با وجود بالایایی به‌نام توسعه‌کنندگان روبرو است. من برای اجرای فرمان 8 ماده‌ای رهبر انقلاب برای مبارزه با فساد انتخاب شده‌ام. ما در شهر گرفتار سه دشمن یعنی قانون‌گریز، قانون‌فروش و توسعه‌کنندگان هستیم.

وی ادامه داد: ساخت بدون پروانه از سوی قانون‌گریزان انجام شده است. برخی ساختمان‌ها حتی سند مالکیت هم ندارند. این تخلفات توسط قانون‌فروشان یعنی همان عناصر ناسالم در بدنه مدیریت‌شهری ممکن شده است.

رییس سابق سازمان بازرسی شهرداری‌ تهران با بیان اینکه از زمانی که این سازمان را در دست گرفته با شرایط مناسبی برخورد نکرده، گفت: من به جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری گزارش داده‌ام. همچنین به علی شمخانی هم اطلاع‌رسانی کردم و همه قول و دستور همکاری دادند.

وی ادامه داد: حجم فساد در شهرداری‌تهران بی‌سابقه است. صدها هکتار از باغ‌های تهران قلع و قمع شده‌اند. مردم تشنه اجرا و اقدام هستند.

شیرازی با اشاره به مبارزات خود در دوران هشت‌سال دفاع مقدس گفت: فعالیت من در سازمان‌بازرسی از این هشت‌سال جنگ سخت‌تر و شیرین‌تر بود. گزارشی سالم، بدون سانسور و مملو از تخلفات به مقامات نظام ارسال شده است.

قرار شده هیچ‌کس مصونیت نداشته باشد

شیرازی با بیان اینکه به دستگاه‌های قضایی و انتظامی دستور صریح داده شده، افزود: ده هزار میلیارد تومان از اموال مردم به غارت رفته است. این اموال باید برگردد. از حبیب‌زاده نماینده مردم در شورای‌شهر می‌خواهیم در این مساله یاری کند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان