تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۰۷ تير ۱۳۹۷
دادستان تهران:

مهدی جهانگیری با قرار وثیقه آزاد است

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: بازداشت شدگان در حادثه اخیر تهران از جنس بازاریان نبودند.
دادستان تهران: مهدی جهانگیری با قرار وثیقه آزاد است

رویداد۲۴ عباس جعفری دولت آبادی روز پنجشنبه در حاشیه تجدید میثاق دستگاه قضایی با امام راحل به مناسبت هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق اطلاعاتی که پلیس و دستگاه امنیتی به ما دادند، کسانی که وضع بازار را به هم زدند از جنس بازار نبودند.

وی افزود: عده ای در تلاش هستند اینگونه نشان دهند که طی چهل سال گذشته برای اولین بار وضع بازار به هم ریخته، در حالی که این طور نبوده است. طبق دستگیری هایی که در رابطه با حادثه اخیر داشتیم و سران محرک را شناسایی کردیم، اینها بازاری و افرادی که در صنوف فعالیت می کردند، نیستند.

جعفری دولت آبادی اظهار داشت: این افراد ممکن است مطالباتی داشته باشند اما این مطالبات هیچ کدام به معنای بهم زدن و آشوب در سطح کشور و تهران نیست. همه عوامل شناسایی شدند و تصمیم گرفته شده است تا زمان محاکمه آزاد نشوند.

دادستان تهران درباره ورود دادستانی تهران به موضوع ادعاهای «یاسی اشکی» مدعی تولیدکننده داروی اچ پی وی گفت: عوامل این مجموعه به دادستانی فراخوانده شدند، از صدا و سیما توضیحاتی را در این رابطه خواسته ایم و همچنان در حال تحقیق در این زمینه هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که از صدا و سیما چه کسانی احضار شدند، اظهار داشت: از کسانی که دست اندرکار بودند، دعوت کردیم که توضیح دهند و پاسخ هایی هم داده اند.

جعفری دولت آبادی در مورد اینکه آیا نسبت به احراز تخلف در قضیه واردات واکسن صحبت هایی شده است یا خیر اظهار داشت: توضیحاتی را در این رابطه خواسته ایم و تیم و مسئولان امر فراخوانده شده اند؛ درحال بررسی موضوع هستیم و اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی در مورد حضور جهانگیری برادر معاون اول رئیس جمهوری در همایش های اقتصادی و عرصه عمومی گفت: کار پرونده این فرد در حال انجام است و زمانی که تمام شد، اطلاع می‌دهیم؛ این پرونده درحال کارشناسی است. این فرد اکنون با قرار وثیقه آزاد است.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان