تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۰۹ تير ۱۳۹۷
سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ:

در ناآرامی‌های بازار کشته نداشتیم

سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ، با رد هرگونه شایعه و خبر مبنی بر کشته‌شدن فردی در ناآرامی‌های چند روز گذشته در بازار تهران گفت: پرونده قتل دست فروشی در محدوده بازار حضرتی تهران که در اداره دهم پلیس آگاهی تهران به آن رسیدگی و قاتل نیز در کمترین زمان ممکن دستگیر شده، هیچگونه ارتباطی با ناآرامی‌های بازار تهران ندارد.
در ناآرامی‌های بازار کشته نداشتیم

رویداد۲۴ سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی (سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ) با رد هرگونه شایعه و خبر مبنی بر کشته شدن فردی در ناآرامی های چند روز گذشته در بازار تهران گفت: پرونده قتل دست فروشی در محدوده بازار حضرتی تهران که در اداره دهم پلیس آگاهی تهران به آن رسیدگی و قاتل نیز در کمترین زمان ممکن دستگیر شده ، هیچگونه ارتباطی با ناآرامی های بازار تهران ندارد. متهم این پرونده که دارای ۱۷ سابقه بستری شدن در مراکز روانپزشکی را دارد، صراحتا به درگیری با انگیزه شخصی اعتراف کرده و در حال حاضر با قرار بازداشت موقت در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

در ادامه سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، درباره جزییات دستگیری فردی که چند روز پیش و همزمان با ناآرامی های بازار اقدام به ارتکاب جنایت در محدوده بازار حضرتی کرده بود گفت: بامداد روز سه شنبه پنجم تیرماه فوت مشکوک مردی حدودا 35 ساله به کلانتری 113 بازار اعلام شد؛ با حضور مأمورین در بیمارستان محل اعلام اعلام شد که متوفی بر اثر اصابت ضربه جسم تیز به ناحیه قفسه سینه به قتل رسیده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمد"، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پیلس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و کارآگاهان در اولیه مرحله از تحقیقات خود ضمن شناسایی هویت متوفی به نام جعفر ( 35 ساله ) اطلاع پیدا کردند که مقتول دارای چندین سابقه نزاع و درگیری بوده و در محدوده بازار حضرتی در امر دست فروشی فعالیت داشته است.

سرهنگ حمید مکرم، در خصوص شناسایی و دستگیری عامل جنایت عنوان داشت: کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با انجام تحقیقات میدانی از محدوده بازار حضرتی اطلاع پیدا کردند که مقتول روز دوشنبه مورخه چهارم تیرماه با دست فروش دیگری به نام اسماعیل نزاع و درگیری داشته و از آن زمان اسماعیل نیز ناپدید شده است.

کارآگاهان ضمن شناسایی محل سکونت اسماعیل (48 ساله) در محدوده اتوبان شهید محلاتی اقدام به دستگیری وی در بامداد روز پنجشنبه مورخه 7 تیر ماه کرده و پس از انتقال متهم به اداره دهم پلیس آگاهی، در بررسی سوابق وی اطلاع پیدا کردند که متهم نیز همانند مقتول چندین سابقه ی نزاع و درگیری است و علاوه برآن17 بار در بیمارستان روانپزشکی بستری و تحت اقدامات درمانی قرار گرفته و آخرین سابقه بستری شدن وی در بیمارستان روانپزشکی به اوایل سال جاری باز می گردد که نهایتا در مورخه سوم تیرماه از بیمارستان ترخیص شده است.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اعترافات متهم پرونده گفت : متهم پس از انتقال به اداره دهم صراحتا به ارتکاب جنایت با سلاح سرد ( چاقو ) اعتراف کرد و در خصوص انگیزه ی خود به کارآگاهان گفت: "روز دوشنبه که بازار به بهانه اعتصاب ناآرام شده بود، تعدادی از افراد غریبه به من مراجعه کرده و به اجبار مانع از کار من شدند؛ من به این آنها اعتراض کردم اما آنها ضمن تخریب بساط دست فروشی بنده ، مرا نیز به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند . پس از رفتن این افراد ، مقتول که شاهد صحنه ی کتک خوردن من توسط این افراد بود شروع به مسخره کردن نمود و من نیز در حالیکه بسیار عصبانی بودم، ناگهان به سمت مقتول حمله ور شده و با چاقوی همراهم ضربه ای به سمت او پرتاب کرده و پس از آن از بازار خارج شدم .

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در پایان این خبر عنوان داشت : با توجه به اعتراف صریح متهم به درگیری منجر به جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم شعبه سوم دادسرای ناحیه 27 تهران صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار روز
نظرات شما
پیشخوان