تاریخ انتشار: ۱۹:۲۸ - ۱۰ تير ۱۳۹۷

بانک مرکزی تصمیمی برای افزایش نرخ سود بانکی ندارد

رئیس بانک مرکزی تاکید کرد: بانک مرکزی تصمیمی برای افزایش نرخ سود بانکی ندارد و در این راستا بخش نظارتی با بانک‌‌‌‌هایی که نرخ سود را به صورت غیرمتعارف تغییر دهند برخورد می‌‌‌کند.

رویداد۲۴-رئیس بانک مرکزی تاکید کرد: بانک مرکزی تصمیمی برای افزایش نرخ سود بانکی ندارد و در این راستا بخش نظارتی با بانک‌‌‌‌هایی که نرخ سود را به صورت غیرمتعارف تغییر دهند برخورد می‌‌‌کند.ولی‌‌‌‌‌الله سیف درباره حضورش در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست مشترک با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس گزارشی از عملکرد و تصمیمات ارزی بانک مرکزی به نمایندگان ارائه شد. چهار گروه کالایی برای تامین ارز در نظر گرفته شده است که بر این اساس ارز کالاهای اساسی و مهم با استفاده از ارز حاصل از فروش نفت تامین می‌‌‌‌شود.

وی ادامه داد: ارز مورد نیاز کالاهای ضروری و مواد اولیه کارخانه‌‌‌‌‌ها از منابع ارزی حاصل از صادرات کالاهای غیرنفتی مانند صادرات محصولات پتروشیمی و فولادی از طریق سامانه ارزی نیما تامین می‌‌‌‌‌شود.

رئیس بانک مرکزی افزود: همچنین مقرر شد ارز گروه سوم کالایی از طریق منابع ارزی حاصل از صادرات کالاهای غیرنفتی به صورت توافقی از طریق بازار الکترونیکی و تحت نظارت تامین شود که پیش‌‌‌‌‌بینی می‌‌‌شود تا چهار روز آینده این مهم عملی شود و گروه چهارم کالایی نیز مربوط به کالاهای ممنوعه است.

سیف با اشاره به اینکه پیش‌‌‌‌بینی می‌‌‌شود که قیمت سکه منطقی شود، اظهار داشت: براساس برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌‌ها سکه‌‌‌های طلای پیش‌‌‌فروش‌‌‌شده می‌‌‌‌تواند تبدیل به گواهی سپرده شود تا در بورس گواهی سپرده، معامله شود، در این راستا با بورس توافقاتی صورت گرفته تا امکان خرید و فروش مذکور فراهم شود.

وی اضافه کرد: بانک مرکزی تصمیمی برای افزایش نرخ سود بانکی ندارد و در این راستا بخش نظارتی با بانک‌‌‌‌هایی که نرخ سود را به صورت غیرمتعارف تغییر دهند برخورد می‌‌‌کند.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان