تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۱۳ تير ۱۳۹۷

قطعی برق در بخش خانگی باید آخرین گزینه باشد/ مشکل آب خرمشهر تا پایان هفته کاملا برطرف می‌شود

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد از مصرف کنندگان برق کشور ۷۰ درصد برق تولیدی را مصرف‌ می‌کنند، تعرفه‌ها را باید برای آن‌ حوزه‌هایی که پرمصرف هستند تعریف کنیم.

رویداد۲۴-یک عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد از مصرف کنندگان برق کشور ۷۰ درصد برق تولیدی را مصرف‌ می‌کنند، تعرفه‌ها را باید برای آن‌ حوزه‌هایی که پرمصرف هستند تعریف کنیم.حسن بهرام‌نیا درباره جلسه امروز کمیسیون انرژی که با حضور رضا اردکانیان تشکیل شده بود، گفت: کلیات مباحث مطرح شده در جلسه کمیسیون در ارتباط با بحث مشکل کم‌آبی و مشکلاتی در حوزه برق تولیدی کشور بود.

وی با بیان اینکه در جلسه کمیسیون انرژی بر ایجاد توازن بین تولید و مصرف تاکید شد، گفت: ما سال گذشته ۹ هزار مگاوات برق به وسیله آب و سدها تولید می‌کردیم که امسال حدود ۴ هزار مگاوات کمتر تولید می‌شود. درنتیجه برای ایجاد توازن در بخش‌های مختلف خانگی، صنعت، کشاورزی و... ساز و کارهایی در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما تاکید کردیم که برای قطعی برق، بخش خانگی باید آخرین بخش باشد ما باید برق حوزه‌هایی که پرمصرف هستند را قطع کنیم و هزینه آنان را افزایش دهیم چرا که در حال حاضر ۳۰ درصد از مصرف کنندگان برق کشور ۷۰ درصد برق تولیدی را مصرف‌ می‌کنند، تعرفه‌ها را باید برای آن‌ حوزه‌هایی که پرمصرف هستند، تعریف کنیم.

وی با اشاره به مساله کم آبی در کشور گفت: موضوع کم آبی مخصوصا در استان خوزستان از دیگر محورهای مورد بحث در جلسه امروز کمیسیون بود که بنا به گفته مسئولان مشکل آب در خرمشهر تا پایان هفته به طور کامل برطرف خواهد شد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان