تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۱۳ تير ۱۳۹۷

استمهال دو ساله برای وام کشاورزانی که دچار گرمازدگی شدند/ برای توسعه مرغداری وام نمی‌دهیم

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: مصوبه‌ای با توجه به بحث گرمازدگی و خشکسالی و مشکلاتی که برای محصولات کشاورزان پیش آمد، داشته‌ایم که وام‌های آنان تا دو سال استمهال داده شود و سودش هم برآورد شود تا سود مورد انتظار بانک‌ها توسط سازمان برنامه و بودجه تامین شود.

رویداد۲۴-وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: مصوبه‌ای با توجه به بحث گرمازدگی و خشکسالی و مشکلاتی که برای محصولات کشاورزان پیش آمد، داشته‌ایم که وام‌های آنان تا دو سال استمهال داده شود و سودش هم برآورد شود تا سود مورد انتظار بانک‌ها توسط سازمان برنامه و بودجه تامین شود.محمود حجتی در پایان نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص شرایط اخذ وام برای تولیدکنندگان گفت: بخش عمده وام‌‌هایی که می‌دهیم برای توسعه روستایی است.

وی با تاکید بر اینکه ما برای توسعه مرغداری وام نمی‌دهیم چراکه ظرفیت تولید ما در این حوزه در حال حاضر بیش از حد نیاز است، اظهار داشت: در سایر فعالیت‌ها مثل صنایع تبدیلی و غذایی وام‌ها در حال پرداخت شدن است و مشکلی وجود ندارد. همچنین وامی را از طریق صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شود که برای توسعه مرغداری نیست بلکه در زمینه پرورش ماهی‌ها در دریا و توسعه گلخانه‌هااست.

این عضو دولت تدبیر و امید ادامه داد: درباره واحدهای سرپا چه مرغداری‌ها و چه سایر واحدها، آنهایی که شرایطش را داشته باشند و به عنوان مثال بدهی داشته باشند، ما مشکلی برای اینکه به آنها وام پرداخت کنیم، نداریم.

حجتی درخصوص پرداخت مطالبات کشاورزان نیز تصریح کرد: حدود ۴۵ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده است. ما سعی می‌کنیم که در مرحله اول، ۵۰ درصد آن مطالبات را پرداخت کنیم تا بتوانند هزینه‌های روزانه خود را بدهند که با تاخیر یک هفته تا ۱۰ روز پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه نگران ۵۰ درصد دیگر مطالبات کشاورزان هستیم که با تاخیر روبه‌رو می‌شود، خاطرنشان کرد: امروز در دولت بررسی شد که منابع این ۵۰ درصد از سه محل تامین شود که شامل تسهیلات بانکی که چهار هزار میلیارد تومان است. همچنین از محل یارانه‌ها و ردیف‌های بودجه هم این مبلغ تامین خواهد شد که در مجموع ۱۳ هزار میلیارد تومان است که امیدواریم پرداخت را هم به زودی کامل کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به گرمای کنونی در کشور ابراز داشت: مصوبه‌ای با توجه به بحث گرمازدگی و خشکسالی و مشکلاتی که برای محصولات کشاورزان پیش آمد، داشته‌ایم که وام‌های آنان تا دو سال استمهال داده شود و سودش هم برآورد شود تا سود مورد انتظار بانک‌ها توسط سازمان برنامه و بودجه تامین شود.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان