تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۱۵ تير ۱۳۹۷

متهم به ترور الحریری تبرئه شد

«محمد الضابط» که پاییز پارسال به اتهام همکاری با رژیم صهیونیستی و برنامه ریزی برای ترور «بهیه الحریری» نماینده پارلمان و عمه نخست وزیر لبنان دستگیر شده بود، تبرئه شد.


متهم به ترور الحریری تبرئه شد

رویداد۲۴-«محمد الضابط» که پاییز پارسال به اتهام همکاری با رژیم صهیونیستی و برنامه ریزی برای ترور «بهیه الحریری» نماینده پارلمان و عمه نخست وزیر لبنان دستگیر شده بود، تبرئه شد.

دادگاه نظامی این کشور حکم به تبرئه این مرد ۵۷ ساله اهل صیدا در جنوب لبنان داده است.

پاییز پارسال و در بحبوحه اخبار مرتبط با استعفای بحث برانگیز «سعد الحریری» از مقام نخست وزیری، خبر دستگیری الضابط منتشر شد.

وی متهم شده بود که با یکی از مزدوران رژیم صهیونیستی به نام «ولید النقوزی» (ساکن فلسطین اشغالی) ارتباط برقرار کرده و ضمن دادن اطلاعاتی محرمانه و امنیتی به وی برای ترور بهیه الحریری برنامه ریزی کرده است.

الحریری نماینده مردم صیدا در پارلمان لبنان، خواهر «رفیق الحریری»نخست وزیر فقیداین کشور و از شخصیت های شناخته شده سنی است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، تحقیقات تکمیلی دستگاه امنیتی لبنان نشان داد که الضابط گرچه با النقوزی در فلسطین اشغالی ارتباط داشته اما این ارتباط با هماهنگی کامل با بخش امنیتی حزب الله و با هدف کشف شبکه مزدوران رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

دستگاه امنیتی لبنان از این هماهنگی و برنامه ریزی مطلع نبوده و با دستگیری الضابط، این برنامه ریزی و هدف به نتیجه نهایی نمی رسد.

دادگاه پس از ارائه دلایل و مدارک از سوی وکیل الضابط و شهادت مسئول امنیتی حزب الله، حکم به تبرئه وی از اتهام ها داده است.

در همین ارتباط «بلال الحسینی» وکیل الضابط گفت که در فرآیند رسیدگی به این پرونده مشخص نشد که آیا رژیم صهیونیستی به دنبال ترور بهیه الحریری با هدف ایجاد فتنه در لبنان بوده است یا نه.

وی در همین حال درباره همکاری موکلش با دستگاه امنیتی حزب الله به جای دستگاه امنیتی رسمی لبنان گفت که این مسئله منطبق با میثاق نامه کابینه است که در آن به حق ملت در رویارویی با دشمن صهیونیستی تاکید شده است.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: محمد ، لبنان ، رویداد24
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان