تاریخ انتشار: ۲۰:۰۸ - ۱۵ تير ۱۳۹۷

وزیر خارجه آمریکا : به دنبال خلع سلاح هسته ای کامل کره شمالی هستیم

'مایک پمپئو' وزیر خارجه آمریکا که برای سومین بار به کره شمالی سفر کرده است گفت که واشنگتن به دنبال «خلع سلاح کامل، بدون بازگشت و قابل تایید» پیونگ یانگ است.


رویداد۲۴خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی می نویسد طرفین در جریان این مذاکره در باره جزییات مرتبط با خلع سلاح اتمی کره شمالی طبق توافقات اجلاس سران دو کشور در ماه گذشته میلادی در سنگاپور گفت و گو کرده اند.

وزیر خارجه آمریکا که برای اولین بار یک شب را در کره شمالی سپری می کند، گفت که بلافاصله پس از دیدار با مقام های این کشور راهی توکیو می شود تا با وزیران خارجه ژاپن و کره جنوبی در باره دیدارش در کره شمالی و مباحثات ذی ربط رایزنی کند.

به رغم نگرانی های آمریکا در مورد برنامه های هسته ای تسلیحاتی کره شمالی، وزیر خارجه این کشور اوایل روز شنبه با شمار دیگری از مقام های کره شمالی دیدار و گفت و گو خواهد کرد.
به گفته وزیر خارجه آمریکا این کشور می خواهد در سال جاری میلادی به پیشرفت هایی درباره خلع سلاح اتمی کره شمالی دست یابد و از جمله در حال رایزنی با مقام های این کشور در باره زمان بندی از بین بردن تسلیحات هسته ای کره شمالی به شکل قابل تایید و با راستی آزمایی است.

گزارش خبرگزاری کره جنوبی حاکی است که کره شمالی برای حسن نیت به سفر پمپئو احتمالا بقایای سربازان کشته شده آمریکایی در دوران جنگ کره در سال های 1950 تا 1953 میلادی را تحویل واشنگتن می دهد.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان