تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

مخالفان دولت ونزوئلا: یک میلیون امضا برای همه‌پرسی برکناری مادورو جمع‌آوری کرده‌ایم

رویداد۲۴- مخالفان دولت ونزوئلا همزمان با تلاشهایشان برای برکناری وزیر امور غذای این کشور در پی کمبود مواد غذایی، اعلام کردند یک میلیون تن از مردم به درخواست آنها برای برگزاری رفراندوم با هدف برکناری رییس جمهوری ونزوئلا پاسخ مثبت داده‌اند.

نیکولاس مادورو، رییس جمهوری ونزوئلا اما درخواست برکناری وزیر امور غذای دولتش را رد کرده است.

ایسماعیل گارسیا،‌ یک نماینده پارلمان که رهبری جریان حامی برکناری رودولفو مارکو تورس، وزیر امور غذای ونزوئلا را بر عهده دارد، ‌گفت: ما با شدیدترین بحران موادغذایی در طول تاریخ ونزوئلا مواجه شده‌ایم.

هنری راموس آلوپ،‌ رئیس پارلمان تحت کنترل اپوزیسیون ونزوئلا نیز گفت: دولت باید تورس را پس از آنکه دو سوم نمایندگان مجلس به وی رای اعتماد ندادند، از سمت خود برکنار کند.

این در حالی است که مادورو گفت: هیچ کس این وزیر را برکنار نخواهد کرد.

وی متعهد شد تا اقدامات فوق‌العاده‌ای را به منظور خنثی کردن آنچه که اقدامات "خرابکارانه" نمایندگان مجلس ونزوئلا علیه دولتش خواند تصویب کند.

وی هم‌چنین تهدید کرده که قدرت مجلس را کاهش می‌دهد.

این در حالی است که مخالفان وی اعلام کرده‌اند که بیش از 5 برابر از میزان 200000 امضای لازم را جمع آوری نموده‌اند تا سازماندهی رفراندوم برای برکناری مادورو را آغاز کنند.

هنریکه کاپریلس، یک رهبر سرشناس مخالفان دولت ونزوئلا گفت که بیش از یک میلیون تن درخواست برگزاری رفراندوم برکناری رئیس جمهور را امضا کرده‌اند.

این امضاها هفته آینده برای راستی‌آزمایی به کمیته ملی انتخابات ملی ونزوئلا فرستاده می‌شود
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان