تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

ذوالفقارنسب: پر‌سپولیسی‌ها ذوق زده بودند

رویداد۲۴-کارشناس فو‌تبا‌ل معتقد است که تیم‌های تهرانی استقلال و پر‌سپولیس از شانس بیشتری نسبت به استقلال خوزستان برای قهرمانی برخوردارند.

بیژن ذوالفقارنسب  درباره لیگ برتر فو‌تبا‌ل در هفته‌های پایانی، حساسیت بازی‌ها و بخت‌های قهرمانی صحبت کرد.

او شانس استقلال و پر‌سپولیس را برای قهرمانی بیشتر از استقلال خوزستان دانست، اما رسیدن تیم خوزستانی به این سطح و جوانگرایی در سرخابی‌های پایتخت را جزو نکات مثبت لیگ برتر پانزدهم عنوان کرد. صحبت‌های بیژن ذوالفقارنسب را در ادامه می‌خوانید:

کیفیت مسابقات و حساسیت ایجاد شد. در این مرحله از لیگ باعث خوشحالی اهالی فو‌تبا‌ل است. اکنون پنج تیم شرایط خیلی خوبی دارند و حداقل چهار تیم اول جدول بخت زیادی برای قهرمانی دارند. لیگ برتر ما از نظر کیفیت و حساسیت کمتر زمانی مانند امسال بوده است.

استقبال تماشاگران از بازی‌های لیگ امسال خیلی خوب است و سرنوشت قهرمانی حتی می‌تواند در دقایق آخر بازی‌های هفته‌ آخر مشخص شود که این امر جذابیت و حساسیت کار را بسیار بالا برده است.

* پر‌سپولیس صفر – نفت 2

پر‌سپولیس برابر نفت از روزهای خوب چند هفته‌ اخیرش دور بود. یکی از دلایل این امر غیبت چند بازیکن تاثیرگذارش مثل رضاییان و بنگر بود. همچنین پر‌سپولیسی‌ها تمرکز کافی را نداشتند و به نظرم به خاطر برد دو هفته‌ قبل در داربی ذوق زده بودند.

نفت تهران بسیار با انگیزه رو در روی پر‌سپولیس قرار گرفت و تمرکز زیادی داشت. نفت شاید در هیچ دیداری در این فصل مانند دیروز با تمرکز بازی نکرد.

* درباره بازی پر‌سپولیس و نفت البته کارشناسان داوری باید خیلی دقیق اظهار نظر کنند چون گل‌های به ثمر رسیده در این بازی در روند قهرمانی موثر بوده است.

* سایپا یک – استقلال 2

استقلال برابر سایپا خیلی با انگیزه کار کرد و نسبت به بازی‌های قبل کم اشتباه‌تر بود. به نظرم این تیم خیلی به موقع توانست خودش را جمع کند و به جمع مدعیان قهرمانی باز گردد.

مهدی رحمتی شاید در بیش از شش بازی فصل تاثیر زیادی در پیروزی‌های استقلال داشته است. البته حیف است اگر از جوانان این تیم یاری نکنیم. استقلال و پر‌سپولیس تا سه، چهار سال آینده پشتوانه‌های خوبی دارند.

* استقلال خوزستان

استقلال خوزستان سال قبل در پلی‌آف بازی کرد و در لیگ برتر ماند. این تیم اکنون جزو مدعیان قهرمانی است. عوامل متعددی در این امر موثر بودند که می‌شود از جمله آنها به مدیریت کلان باشگاه، کادرفنی منظم، با برنامه و بی‌حاشیه، بازیکنان با قابلیت و حمایت هو‌اد‌ا‌ران اشاره کنیم. اینها فاکتورهای اصلی موفقیت در فو‌تبا‌ل روز دنیا هستند. برای فو‌تبا‌ل ما رسیدن تیمی مثل استقلال خوزستان از وضعیت پارسال به امروز خوشحال کننده است.

* دو هفته‌ آخر

در بازی‌های پایانی هم تیم‌ها با تمام وجود بازی می‌کنند و هیچ بازی آسانی وجود ندارد. نمی‌شود با قاطعیت گفت که کدام تیم برنده می‌شود. هر چند یکسری معادلات وجود دارد که باعث می‌شود کهنه ترازو را به سمت برخی تیم‌ها سنگین کند.

پر‌سپولیس با گسترش فولاد در تبریز و راه‌آهن در تهران بازی می‌کند. با توجه به انگیزه‌های این تیم و شرایط آن امکان کسب شش امتیاز از این بازی برای پر‌سپولیس وجود دارد.

استقلال با حریف دیرینه و خطرناکی به نام تراکتورسازی بازی می‌کند که همیشه برابر استقلال و پر‌سپولیس حریف سختی بوده و ضمنا شانس کسب سهمیه آسیا را هم دارد. وقتی به نیمکت تراکتورسازی نگاه کنیم و امیر قلعه‌نویی را روی آن ببینیم معادلات پیچیده‌تر هم می‌شود.

به خودم اجازه نمی‌دهم که برخی حرف‌ها را بزنم چون همه شرافت‌ ورزشی را رعایت می‌کنند.

استقلال تهران و پر‌سپولیس شانس بیشتری نسبت به استقلال خوزستان برای کسب قهرمانی دارند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: پرسپولیس ، حساسیت
نظرات شما