تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۲۲ تير ۱۳۹۷
ماجرا یک تصادف ساده نیست!

انفجار اتوبوس سنندج؛ حادثه‌ای با تبعات امنیتی

تصادفات رانندگی در ایران، مسئله ای به شدت آسیب زا شده که این روزها با حساسیت دوچندان افکار عمومی همراه است. تصادف اخیر در ترمینال سنندج، نکات مهمی دارد که بررسی آن در سه چهار روز گذشته از این سانحه، تصویری واضحتر از فاجعه اتفاق افتاده را در ذهن ایجاد می کند.
انفجار اتوبوس سنندج؛ حادثه‌ای با تبعات امنیتی
رویداد۲۴ در هفته‌ای که بگذشت فضای خبری کشور با دریافت خبر فاجعه بار و وحشتناک اتوبوس با تانکر نفت در سنندج  که ۱۳ مسافر آن کشته شدند، در بهت و حیرت فرو رفت. پس از آن، آمار اولیه تعدیل شد و در نهایت با انتشار عکس‌های این سانحه اعلام شد ۱۱ کشته و ۹ زخمی در حادثه ترمینال سنندج به جا مانده است.

بلافاصله واکنش مردم و مسئولان درباره این فاجعه آغاز شد و نماینده سنندج در مجلس از مسئولان خواست تردد تانکرهای سوخت در جاده‌های کردستان متوقف شود.

از واکنش‌ها که عبور کنیم، فیلم‌هایی که از آتش مهیبی که مسافران سنندج - تهران را سوزاند به اندازه‌ای فاجعه بار بود که افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داد و در همین رابطه اعلام ۳ روز عزای عمومی در کردستان برای سانحه انجام شد. پیام تسلیت مسئولان هم آغاز شد و در ابتدا تسلیت علی لاریجانی به کردستان در رسانه‌ها منتشر شد.

حادثه ای که در آن 11 تن از هموطنان مظلومانه سوختند و جان خود را از دست دادند به اندازه‌ای متاثر کننده است که بعید به نظر می‌رسد تصاویر دردناک از تصادف اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج به زودی از ذهن مردم غیور آن دیار پاک شود.

به هر جهت، نهادهای قانونی هم وارد کار رسیدگی به این مسئله شدند و تحویل ۱۱ کیسه بقایای اجساد حادثه سنندج به پزشکی قانونی برای تشخیص هویت صورت گرفت که خبر آن با جزییات زیادی منتشر شد.

ولی نمی‌توان سانحه تصادف نفتکش را با اتوبوس تنها یک تصادف رانندگی ساده اعلام کرد چون تبعات امنیتی آن زیاد بود و باعث شد توضیح مدیرکل امنیتی کردستان درباره حاشیه‌های تصادف در سنندج هم در رسانه ها منتشر شود.

شاید به دلیل همین تبعات و پیامدهای امنیتی بود که دستور روحانی درباره حادثه سنندج هم به سرعت صادر شد تا پیگیری امر روی میز مسئولان قرار گیرد تا دست کم باز هم شاهد تصاویر تلخ از خاکستر به‌جامانده از تصادف سنندج نباشیم.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان