تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۲۵ تير ۱۳۹۷

همه‌ مسلمانان نسبت به مکه و مدینه حق یکسانی دارند/ کسانی که سیاست را از اسلام جدا می‌کنند، اسلام را نفهمیده‌اند

رهبر انقلاب تاکید کردند: سرزمین مکه برای همه‌ مسلمانان است نباید کسانی فکر کنند هر طوری که می‌خواهند در این سرزمین رفتار کنند. همه‌ مسلمانان نسبت به مکه و مدینه حق یکسانی دارند.

رویداد۲۴-رهبر انقلاب تاکید کردند: سرزمین مکه برای همه‌ مسلمانان است نباید کسانی فکر کنند هر طوری که می‌خواهند در این سرزمین رفتار کنند. همه‌ مسلمانان نسبت به مکه و مدینه حق یکسانی دارند.در آستانه‌‌ ایام حج ابراهیمی و آغاز اعزام حجاج بیت‌الله‌الحرام به سرزمین وحی، دست‌اندرکاران و کارگزاران حج کشورمان، صبح امروز (دوشنبه) با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند: حج یک میدان عملی است که آمیختگی دین و سیاست، دنیا و آخرت، و معنویت و مادیت را نشان می‌دهد.

ایشان افزودند: در حج هم تضرع هست، هم دعا و توسل و گریه هست، هم طواف و سعی و نماز هست، و هم اجتماع مردم؛ این خیلی مهم است.

آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه سرزمین مکه برای همه‌ مسلمانان است، خاطرنشان کردند: نباید کسانی فکر کنند هر طوری که می‌خواهند در این سرزمین رفتار کنند. همه‌ مسلمانان نسبت به مکه و مدینه حق یکسانی دارند.

رهبر انقلاب با تاکید بر اینکه آن کسانی که سیاست را از اسلام جدا می‌کنند، اسلام را نفهمیده‌اند، یادآور شدند: کسی نباید نسبت به مفاهیم حج و نکته‌هایی که در حج وجود دارد، جلوگیری و ممانعت کند. آن کسانی و آن حکومتی که از این مفاهیم جلوگیری می‌کنند، «صد عن سبیل‌الله» می‌کنند. کعبه متعلق به همه‌ی مسلمانان است.

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می‌شود...

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان