تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۲۵ تير ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

آبی دریا قدغن!/ دردسرهای حرکات موزون، از مائده‌ هژبری تا آبشار مارگون

روز گذشته بازدید از آبشار مارگون به دلیل انجام رقص گروهی و هنجارشکنی در آن منطقه تعطیل شده بود. این آبشار در دره های غربی شهرستان سپیدان استان فارس در فاصله حدود 130 کیلومتری شیراز قرار دارد.
هنجارشکنی آبشار مارگون فارس را یک روز تعطیل کرد

رویداد۲۴ آبشار مارگون یکی از زیباترین آبشارهای کشور درشهرستان سپیدان که هرسال جمعیت زیادی از گردشگران را به خود جذب می‌کند، روز گذشته به مدت یک روز و به دلیل رقص یکی از گردشگران تعطیل شد. این اقدام که از سوی ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سپیدان صورت گرفته، تعجب و انتقاد تند مردم را به همراه داشته است.

همزمان با این تعطیلی، عکس و خبر آن سریعا در فضای‌مجازی انتشار یافت و باعث شد نمایندگان مجلس نیز نسبت به این موضوع ورود پیدا کنند. غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در توییتی و در واکنش به این اقدام ناصیحیح نوشت: «آیا این درست است که اگر گروهی گردشگر و مسافر بروند در مکانی مثلا آبشار (مارگون در استان فارس) و در آن مکان مرتکب خلافی شوند (حرکات ناموزون یا همان رقص) آن مکان می‌بایست ممنوع‌المشاهده شود؟ و این ممنوعیت‌ها تا کجا ادامه دارد؟»

ماجرای تعطیلی آبشار مارگون چه بود؟

این اقدام اما علاوه بر نارضایتی و گله‌مندی بسیاری از مسافران و گردشگران، باعث شد بسیاری مطمئن شوند رویه مقامات و مسئولان ما نه حل مسائل و مشکلات، بلکه پاک کردن صورت مسئله است. اقدامی که می‌تواند بی اعتمادی مردم نسبت به نظام و کشور را بیش از پیش کند.

از سوی دیگر قاسم پاک‌نژاد معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری سپیدان فارس در همین رابطه گفته است: تعدادی مطلب و کلیپ طی روزهای گذشته در فضای مجازی منتشر شد که بیانگر این بود برخی گردشگران در این محوطه اقدام به هنجارشکنی و انجام رفتار مخالف شئون اسلامی کرده اند. متعاقب این قضیه، ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سپیدان خواستار نظم دهی و نظارت بیشتر بر محوطه آبشار مارگون شد. 

پاک نژاد ادامه داد: روز یکشنبه بنری با مضمون اعمال محدودیت تردد در این محل نصب و محدودیت هایی هم در مورد رفت و آمد اعمال شد که این روند به سمت تعطیلی کامل محوطه آبشار مارگون پیش می رفت. با مذاکراتی که در این زمینه شد، امروز دوشنبه 25 تیرماه محدودیت تردد به محوطه آبشار مارگون برداشته شد و اکنون وضعیت به حالت عادی بازگشته است. اما نظارت و کنترل در خصوص رعایت اصول اخلاقی و شئونات اسلامی در مجموعه آبشار مارگون از امروز افزایش خواهد یافت.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری سپیدان، همچنین تصریح کرد: امروز دوشنبه، منطقه گردشگری آبشار مارگون پس از یک روز تعطیلی بازگشایی شد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
0
0
آقایی برو جلو اختلاس بگیرید هنوز که راه بسته هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
0
0
فرماندار سپیدان علت اصلی تعطیلی موقت آبشار مارگون رو اعلام کردن اصلا ربطی به شادی و پایکوبی مردم نداره
بهروزیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
0
0
باسلام. با توجه باینکه در سالیان اخیر مدیریت این تفرجگاه در اختیار اداره کل حفاظت محیط زیست فارس قرار گرفته که در نتیجه اعمال سلیقه ای ریاست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان باعث باعث بروز بعضی مشکلات در مدیریت این تفرجگاه شده باعث حساسیت مسئولین قضایی و دفتر امام جمعه شهرستان شده و منجر به تعطیلی گردید ۱- مخالفت محیط زیست شهرستان در راه اندازی سرویس های بهداشتی جدید توسط دهیاری یا شرکت تعاونی مارگون.۲- نشت شیرابه سرویس های بهداشتی موجود به رودخانه مارگون . ۳- عدم استقبال محیط زیست شهرستان در راه اندازی پارکینگ گردشگری دهیاری مارگون .۴- عدم توجه محیط زیست شهرستان در خصوص صدور مجوزتأمین آب شرب روستا از آبشار.۵- بی تفاوتی اداره محیط زیست شهرستان در تعیین تکلیف بتن ریزی یا سنگ فرش جاده دسترسی آبشار.۶- عدم هزینه کرد وجوه واریزی به حساب محیط زیست فارس از گردشگران در تفرجگاه.
نظرات شما
پیشخوان