تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

نماینده مجلس: اعلام اسامی دریافت کنندگان ارز دولتی خلاف امنیت ملی است

نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس گفت:اعلام شد که قرار است دریافت کنندگان ارز دولتی اعلام شوند اما این موضوع خلاف امنیت ملی است چرا که بسیاری از این شرکت ها تخلفی نداشته و در راستای دور زدن تحریم ها فعالیت می کنند .

رویداد۲۴محمدرضا امیرحسنخانی با اشاره به اعلام نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لایحه پالرمو و FATF گفت: FATF به دنبال شفافیت فعالیت های مختلف اقتصادی کشورها است که در شرایط عادی این امر امکان پذیر بوده و مشکلی برای کشوری ندارد اما از آنجایی که جمهوری اسلامی در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی است، کارایی برای ما ندارد.

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس به 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: در آن زمان حتی هواشناسی وضعیت آب و هوای مناطق مختلف را به صورت علنی اعلام نمی کرد چرا که مورد استفاده رژیم بعث عراق قرار می گرفت و می فهمیدند چه زمانی برای بمباران بهتر است.

وی افزود: از این رو شرایطی که FATF از ما می خواهد در شرایط عادی اگر محدودیتی برای کشوری ایجاد نکند، قابل اجرا و پذیرش است اما در حال حاضر که ایران در شرایط ویژه دارد نمی تواند این شرایط را بپذیرد و وضعیت را با دست خود سخت تر کند.

امیرحسنخانی در ادامه با تأکید بر اینکه نظری که مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پیوستن ایران به کنوانسیون پالرمو داده نظر نهایی است، عنوان کرد: مجمع تشخیص شرایط فوق العاده کشور را در نظر گرفته و اعلام نظر کرده است چنانچه علیرغم اینکه شفافیت را امری مهم می دانیم اما در شرایط فعلی به نفع کشور نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: اخیرا اعلام شد که قرار است دریافت کنندگان ارز دولتی اعلام شوند اما این موضوع نیز خلاف امنیت ملی است چرا که بسیاری از این شرکت ها تخلفی نداشته اند و در راستای دور زدن تحریم ها فعالیت می کنند که اعلام و شناسایی آنها، تجارت کشور را با مشکل دچار می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه نباید با ارسال اطلاعات اجازه دهیم آنها به راحتی ما را تحریم کنند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیز معتقد بودند شالوده این کنوانسیون ها در اتاق فکر آمریکایی ها ریخته می شود تا به دستیابی آنها به برخی اطلاعات از کشورها کمک کند.

نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: آنها در ابتدا تفاهمنامه هایی را ایجاد می کنند و رفته رفته در یک منطقه می گسترانند و بعد از آن تمام کشورها را ملزم می کنند به این تفاهمنامه ها تن داده و امضا کنند و از آنجایی که سایه سازما ملل روی تفاهمنامه ها قرار دارد بسیاری از کشورها آن را می پذیرند و از این رو آنها می توانند به راحتی به برخی اطلاعات از کشورهای خاص که مد نظرشان است، دست پیدا کنند.
منبع: خانه ملت
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
با سلام ،لطفا افرادوشرکت های دزد را معرفی کنین چون اونا درزمان تحریم هم حلاف میکنن .شرکت های سالم وافراد سالم نیازی به معرفی ندارند.
نظرات شما
پیشخوان