تاریخ انتشار: ۲۲:۱۲ - ۳۰ تير ۱۳۹۷

فروزان در تالار رودکی به صحنه می رود

گروه بزرگ فروزان با نام «سایه جان» به خوانندگی صادق شیخ زاده و آهنگسازی سیاوش عبدی و اشعار هوشنگ ابتهاج در تاریخ 2 و3 مردادماه در تالار رودکی به صحنه می رود.
فروزان در تالار رودکی به صحنه می رود


رویداد۲۴ گروه فروزان متشکل از 70 نوازنده دف و یک گروه سازهای ایرانی است که فعالیت خود را از سال 1385 آغاز کرده است.
گروه فروزان از اولین گروه های دف نوازی ایران بوده است و تا کنون گروه های زیادی با الگو برداری از این سبک به فعالیت پرداخته اند و سیاوش عبدی از رهبران قدیمی این سبک موسیقی می باشد.
این گروه تا کنون در تمام سالن های کنسرت تهران و برخی شهرهای دیگر به برگزاری کنسرت پرداخته اند، همچنین برگزاری نخستین کنسرت رسمی قونیه در بزرگداشت مولانا، توسط این گروه برگزار شده است.
بزرگانی همچون اساتید بیژن کامکار، مجید درخشانی، میلاد کیایی، جمشید عندلیبی، مسعود جاهد و ... با این گروه همکاری داشته اند.
سیاوش عبدی نوازنده دف و تمبک، مولف کتاب نانوشته های دف و آهنگساز است که تا کنون به اجراهای زیادی در ایران و خارج از کشور پرداخته است، وی همچنین در فستیوال های بسیاری به نوازندگی و برگزاری ورک شاپ ها از جمله اتریش، لهستان، آلمان، ترکیه، ایتالیا پرداخته است.
او در کارنامه آهنگسازی خود آلبوم «مولانا جان» را سال پیش منتشر کرد و اکنون در حال اتمام مراحل نهایی آلبوم «سایه جان» است.
عبدی در مورد برگزاری کنسرت پیش رو گفت: بخشی از کنسرت به اجرای قطعاتی از این آلبوم اختصاص دارد که بر روی اشعار هوشنگ ابتهاج آهنگسازی کرده ام و صادق شیخ زاده خواننده این اثر است.
وی افزود: این کنسرت توسط گروه آنسامبل ایرانی فروزان اجرا خواهد شد که نوازندگان آن شامل مینو اصحابی(کمانچه)، بهنوش کاظمی زاده(کمانچه آلتو)، مریم شهریاری(دف)، سجادسقایی(عود)، علی بشردوست(سنتور)، امیراکباتانی(بم تار)، کیارش بیات(تار) و استاد مسعود جاهد(نی) است.
در بخش دیگر این کنسرت قطعات کوبه ای به صورتی تنظیم و رنگ آمیزی شده اند که با وجود حضور خواننده، جای خالی هیچ ساز ملودی ای حس نمی شود و شور و هیجانی که دفنوازان به قطعات می بخشند بسیار مورد پسند مخاطب قرار می گیرد.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فروزان ، کنسرت ، موسیقی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان