تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۳۱ تير ۱۳۹۷

98 درصد داروها در ایران به صورت داخلی تولید می‌شود

معاون علمی فناوری رئیس جمهور گفت: 98 درصد داروها در ایران به صورت داخلی تولید می‌شود.

رویداد۲۴-معاون علمی فناوری رئیس جمهور گفت: 98 درصد داروها در ایران به صورت داخلی تولید می‌شود.سورنا ستاری در ادامه این همایش عنوان کرد: از حدود دو سال قبل در خاطرم هست که آموزش و پرورش در دوره اجرای این المپیاد جلسات متعددی را برگزار کرده است. همچنین گزارشی داریم مبنی بر اینکه ایران توانسته این المپیاد را به خوبی برگزار کند. سابقه المپیادهای علمی نشان می‌دهد ایران توانایی‌های بالایی در نیروی انسانی دارد. همچنین در حال حاضر از لحاظ تولید علم ما در بین تمام دنیا در بیوتکنولوژی رتبه ۱۳ و در سلول‌های بنیادی رتبه ۱۴ را  دنیا را داریم و جا دارد باز هم در این زمینه سرمایه‌گذاری کنیم.

وی ادامه داد: همچنین در حال حاضر بیشترین استارتاپ‌های خاورمیانه در حوزه بیوتکنولوژی و سلول‌های بنیادین در ایران وجود دارد. ضمن اینکه 98 درصد داروها در ایران به صورت داخلی تولید می‌شود. یک بخشی از نیروهای انسانی که در آینده می‌توانند کمک‌ساز باشند همین افرادی هستند که در این المپیادها شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به تمدن قدیمی ایران گفت: ما تقریباً قدیمی‌ترین تمدن دنیا را داریم و بین کشورها می‌توانیم ادعا کنیم همواره در حالتی‌که رومی‌ها و مغول‌ها و غیره آمدند و رفتند ما همچنان  هستیم و خودمان را به دنیا معرفی می‌کنیم. امیدوارم دوره خوبی را در ایران گذرانده باشید و خوشحال خواهیم شد دوباره به ایران بازگردید و بازدید کنید.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان