تاریخ انتشار: ۱۷:۳۸ - ۳۱ تير ۱۳۹۷

ایران در انتخابات هیات رییسه اتحادیه جهانی کاندیدا ندارد

«رضا لایق» دبیر فدراسیون کشتی، گفت: به دلیل مشکلات بین المللی که کشتی ایران گریبانگیر آن است، متاسفانه با حضور کاندیدای ایران در انتخابات هیات رییسه اتحادیه جهانی که قرار است در بوداپست مجارستان برگزار شود، موافقت نشد.
ایران در انتخابات هیات رییسه اتحادیه جهانی کاندیدا ندارد


رویداد۲۴ لایق افزود: بعد از اینکه «علیرضا کریمی» سال گذشته و در پیکارهای قهرمانی زیر 23 سال جهان در لهستان، مقابل حریفی از رژیم صهیونیستی روبه رو نشد، کشتی ایران در خطر تعلیق و محرومیت قرار گرفت.
وی اظهار داشت: «رسول خادم» در آن زمان به عنوان یکی از اعضا هیات رییسه اتحادیه جهانی، هر امتیاز و پوئنی که در این پست داشت را خرج کرد تا تصمیم اتحادیه را برای تعلیق کشتی ایران، برگرداند.
لایق ادامه داد: خوشبختانه با همه تلاش ها کشتی ایران تعلیق نشد و کریمی با محرومیت شش ماهه مواجه شد. بعد از آن، خادم احساس کرد با شرایطی که برای کشتی ایران به وجود آمده در هیات رییسه اتحادیه جهانی دیگر نمی تواند تاثیری داشته باشد و به همین دلیل مجبور به استعفا شد.
وی یادآور شد: برهمین اساس فدراسیون کشتی تصمیم گرفت تا شخص دیگری را برای حضور در انتخابات هیات رییسه اتحادیه جهانی در مجارستان معرفی کند تا بتواند با ارتباطات بیشتر کمک بیشتری به کشتی کشور داشته باشد.
دبیر فدراسیون کشتی تصریح کرد: با ایجاد ارتباط و رایزنی با کشورهای مختلف، متاسفانه به ما اعلام کردند که کشوری که کشتی آن در لب پرتگاه و احتمال تعلیق آن وجود دارد، نماینده آن کشور نمی تواند به عنوان یکی از اعضا هیات رییسه، کمکی به کشتی جهان داشته باشد و بر همین اساس کشورمان کاندیدایی در انتخابات هیات رییسه نخواهد داشت.
وی بیان داشت: این شرایط بحرانی را رسول خادم بارها تذکر دادند و محرومیت و تعلیق از سوی اتحادیه جهانی و کمیته بین المللی المپیک همچنان کشتی ایران را تهدید می کند.
انتخابات اتحادیه جهانی کشتی در 14 شهریور سال 95 به منظور تعیین اعضای هیأت رئیسه در شهر ماکون فرانسه برگزار شد و خادم با کسب 76 رأی عضو هیأت رئیسه اتحادیه جهانی شد.
در این انتخابات «نامیک علی اف» از جمهوری آذربایجان با 75 رأی دوم شد، «میشل دوسون» فرانسوی هم با 65 رأی سوم و «دیتمن» از آلمان با 62 رأی چهارم شدند.
انتخابات هیات رییسه اتحادیه جهانی در سال 2018 نیز پیش از پیکارهای کشتی قهرمانی جهان، مهر ماه در بوداپست مجارستان برگزار می شود.
دبیر فدراسیون کشتی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با اعلام نفرات اصلی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا گفت: تیم منتخب کشتی آزاد ایران قرار است روزهای 5 تا 7 مرداد در رقابت های بین المللی جام یاشاردغو ترکیه حضور یابد و برخی از ملی پوشان در آنجا مورد ارزیابی قرار گیرند و بعد از آن و طبق روال 15 روز قبل از آغاز مسابقات، نفرات اصلی معرفی می شوند.
وی در خصوص پاداش قهرمانان نیز گفت: فدراسیون کشتی همان پولی را که بابت سکه (یک میلیون و 850 هزار تومان برای هر سکه) از وزارت ورزش دریافت کرده بود به مدال آوران به صورت نقدی پرداخت کرد که البته همگی آنان از این بابت گلایه کردند و درخواست دریافت سکه براساس آیین نامه را داشتند.
دبیر فدراسیون کشتی همچنین در خصوص کشتی کلاسیک بانوان نیز گفت: این شیوه جدید کشتی که مختص بانوان است به ابتکار ایران راه اندازی و به تایید اتحادیه جهانی کشتی نیز رسیده است.
وی ادامه داد: در چند سال گذشته کلاس های مختلف آموزش مربیان و کشتی گیران با حضور بهترین مربیان خارجی از کشورهای ژاپن و اوکراین برنامه ریزی شده و اخیرا نیز در رقابت های نونهالان قهرمانی اروپا، چهار داور زن ایرانی درجه بین المللی دریافت کردند که این موضوع باعث افتخار است.
لایق ادامه داد: اخیرا با تایید اتحادیه جهانی کشتی، قرار است نخستین دوره رقابت های جهانی کشتی کلاسیک جهان در ایران برگزار شود و کشورهای مختلف عربی، مسلمان و برخی کشورهای قاره آفریقا برای حضور در این مسابقات ابراز تمایل کرده اند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان