تاریخ انتشار: ۱۹:۱۸ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۷

ذوب‌آهن؛ با تغییرات گسترده در پی اولین قهرمانی

ذوبی ها با عملکرد خود در فصل نقل و انتقالات، توانستند جای بازیکنان جدا شده را به خوبی پر کنند تا همچنان به عنوان یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی معرفی شوند.
ذوب‌آهن؛ با تغییرات گسترده در پی اولین قهرمانی


رویداد۲۴ سبزقباها پس از دوره فترت خود چند سالی می شود باز هم به جمع مدعیان قهرمانی لیگ بازگشتند. آنها که در سال های اخیر توانستند به دو قهرمانی جام حذفی و نایب قهرمانی لیگ برتر دست پیدا کنند در فصل پیش رو نیز به دنبال حضور در جمع مدعیان هستند و عملکرد این تیم در بازار نقل و انتقالات نشان می دهد آنها قصد دارند نیم فصل درخشان خود را ادامه دهند. ذوبی ها البته به غیر از لیگ برتر و جام حذفی، امسال در لیگ قهرمانان آسیا نیز حضور دارند تا بازی های خوب خود در فصل گذشته را ادامه دهند.


با بررسی ترکیب احتمالی ذوبی ها در لیگ هجدهم، به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی، همراه "ورزش سه" باشید:


ذوبی ها که اخیرا دست به تعویض سرمربی خود زدند و امید نمازی را جایگزین امیر قلعه نویی کردند میدان حضور خواهند یافت.


•  کادرفنی


ذوبی ها فصل گذشته با امیر قلعه نویی در لیگ حضور داشتند و علیرغم نیم فصل معمولی خود در دور رفت مسابقات، در بازی های نیم فصل دوم موفق شدند با ارائه بازی هایی هجومی به رده دوم لیگ برتر دست پیدا کنند. اما در لیگ فعلی و با جدایی قلعه نویی، امید نمازی به عنوان سرمربی جدید سبزپوشان معرفی شد. نمازی که پیش از این با دستیاری کارلوس کی روش در تیم ملی فوتبال ایران و جام جهانی 2104 برای فوتبالدوستان شناخته شده بود با نشستن روی نیمکت ذوبی ها اولین تجربه خود در فوتبال ایران و لیگ برتر را پشت سر خواهد گذاشت. او به احتمال فراوان تیمش را با سیستم 1 – 2 – 3 – 4 در بازی های لیگ هجدهم به میدان خواهد فرستاد.


•  دروازه بان


رشید مظاهری


گلر ملی پوش ذوبی ها پس از حرف و حدیث های فراوان بالاخره در این تیم باقی ماند تا در لیگ هجدهم نیز از دروازه اصفهانی ها حراست کند. رشید مظاهری که در جام جهانی اخیر نیز به عنوان یکی از بازیکنان  ملی پوش حضور داشت پس از پایان این بازی ها به بررسی پیشنهادات خود پرداخت اما به دلیل ادامه قرارداد خود با ذوبی ها در این تیم باقی ماند تا همچنان از دروازه این تیم به تیم ملی و جام ملت های آسیا برسد.


•  مدافعان


محمد نژاد مهدی، وحید محمدزاده، مسعود ابراهیم زاده و میلاد فخرالدینی


نژادمهدی و محمدزاده در ادامه بازی های دو فصل اخیر باز هم با پیراهن ذوب آهن به میدان می روند. این دو بازیکن که با یکدیگر کاملا هماهنگ هستند در برهه ای با بازی های خوب خود به اردوی تیم ملی نیز دعوت می شدند.
مسعود ابراهیم زاده از جمله بازیکنانی است که در فصل نقل و انتقالات به جمع ذوبی ها اضافه شد. او به احتمال فراوان نفر منتخب نمازی برای حضور در دفاع چپ خواهد بود.
میلاد فخرالدینی نیز پس از نیم فصل فوق العاده ای که به همراه ذوبی ها داشت در این فصل نیز در همان پست دفاع راست برای این تیم به میدان خواهد رفت.


•  هافبک ها


قاسم حدادی فر، حمید بوحمدان، محسن مسلمان، محمدرضا حسینی، ماریون سیلوا


قاسم حدادی فر و حمید بوحمدان را می توان دو هافبک دفاعی ذوبی ها در بازی های پیش رو دانست. حدادی فر که بدون شک می تواند مهمترین بازیکن ذوبی ها محسوب می شود در صورت آمادگی کامل می تواند به عنوان ستون این تیم پا به میدان بگذارد. البته قاسم کمی پیش تر از هافبک های دفاعی کلاسیک پا به میدان خواهد گذاشت تا از قدرت پاس دادن و شوتزنی خود نیز استفاده کامل ببرد. او در کنار خود بوحمدان را خواهد داشت که در پست دفاع چپ نیز برای اصفهانی ها به میدان رفته است.


محسن مسلمان با حضور در پست شماره 10 می تواند نقشی تعیین کننده در ترکیب ذوبی ها داشته باشد. او که پس از دوران موفق خود در پرسپولیس به تیم سابق بازگشته است باز هم می تواند به عنوان هافبک بازیساز شرایط خوبی را برای مهاجمان ذوب آهن به وجود بیاورد.


سیدمحمدرضا حسینی بدون تردید یکی از پدیده های لیگ قبلی بود که توانست با بازی های خوب خود در جمع ذوبی ها نگاه ها را به خود خیره کند. او قرارداد خود را با این تیم تمدید کرد و به همین دلیل امسال نیز باید  برای اصفهانی ها به میدان برود. او در پست بال راست در لیگی که گذشت بهترین عملکرد را برای ذوبی ها داشت.


ماریون سیلوا فرناندز، هافبک برزیلی و جدید ذوبی ها پس از پیوستن به این تیم در بازی هایی که برای این تیم به میدان رفت توانست بازی های امیدوارکننده ای به نمایش بگذارد و به همین دلیل این احتمال می رود تا او با ایستادن در میانه میدان سبزپوشان بازی های ابتدایی را در ترکیب ثابت پا به میدان بگذارد.

 

•  مهاجم

 

مرتضی تبریزی را می توان مهمترین مهاجم ذوبی ها در لیگ فعلی دانست. این مهاجم که نیم فصلی رویایی به همراه اصفهانی ها داشت هم در گلزنی و هم در گلسازی توانست عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش بگذارد. تبریزی قطعا به عنوان اولین انتخاب نمازی در ترکیب اصلی سبزپوشان برای لیگ هجدهم پا به میدان می گذارد.


•  ترکیب اصلی ذوب آهن در لیگ هجدهم:


رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، میلاد فخرالدینی، مسعود ابراهیم زاده، حمید بوحمدان، قاسم حدادی فر، محسن مسلمان، ماریون سیلوا، سیدمحمدحسینی، مرتضی تبریزی


•  نیمکت ذخیره ها:


محمدباقر صادقی، هادی محمدی، رضا حبیب زاده، زبیر نیک نفس، مجتبی حقدوست، ادی هرناندز، مسعود حسن زاده


•  ورودی ها:


هادی محمدی، رضا حبیب زاده، مسعود حسن زاده، زبیر نیک نفس، ادی هرناندز، ماریون سیلوا، مجتبی حقدوست، مجتبی مقتدایی، محسن مسلمان


•  خروجی ها:


محمد ستاری، بختیار رحمانی، کی روش استنلی، خالد شفیعی، اکبر ایمانی، جورجی ولسیانی

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان