تاریخ انتشار: ۱۹:۵۵ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۷

سپاهانِ امیرقلعه‌نویی کم تغییر اما متفاوت

تیم فوتبال سپاهان تمرینات پیش فصل بسیار منظمی را تجربه کرده و با توجه به پیشینه درخشان این تیم می توان امیدوار بود که بار دیگر طلایی پوشان یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر باشند.
سپاهانِ امیرقلعه‌نویی کم تغییر اما متفاوت


رویداد۲۴ تیم فوتبال سپاهان نسبت به دو فصل گذشته تغییرات کمتری را در ترکیب نفرات خود ایجاد کرده است و امیرقلعه نویی که تمرینات خود را از 26 خرداد با این تیم آغاز کرده، به نفرات مورد نظر خود برای حضور در ترکیب اصلی تیم دست یافته است.


از همین رو می توان به سیستم این مربی با تجربه و البته نفراتی که به احتمال فراوان در لیگ هجدهم به عنوان بازیکنان ثابت و ذخیره برای این تیم به میدان می روند، اشاره داشت. قلعه نویی در بازی های تدارکاتی از سیستم 1-4-1-4 بهره برده که در حمله قابلیت تغییر به سیستم 3-3-4 و در دفاع قابلیت تبدیل به سیستم 1-5-4 را دارد.

 

در زیر می توانید با تیم فوتبال سپاهان در فصل جدید فوتبال ایران که از چهارم مردادماه آغاز می شود آشنا شوید.


کادر فنی:


امیر قلعه‌نویی سرمربی جدید سپاهان پس از قبول هدایت این تیم اعضای کادرفنی خود برای حضور در این تیم را به شرح ذیل معرفی کرد:


 دستیار اول: میگوئل تکسیرا
مربی: سعید الهویی
 مربی‌دروازه بانان: روی تاوارس
 کمک مربیان: جلال امیدیان و قاسم زاغی نژاد
مربی بدنساز: بیاض پورممی
 گفتنی است؛ این مربیان در  تراکتورسازی‌و ذوب‌آهن نیز همراه قلعه‌نویی بودند.

 

 

خط دروازه


سپاهان در خط دروازه علاوه بر نیازمند، شهاب عادلی، علی کی‌خسروی و مهدی صدقیانی را در اختیار دارد ولی بعید به نظر می رسد، انتخاب قلعه نویی کسی جز نیازمند باشد، که در دیدارهای تدارکاتی پیش فصل نیز انتخاب اول سرمربی طلایی پوشان بوده است.

 

مدافعین میانی


سیاوش یزدانی: سیاوش یزدانی فصل گذشته از تیم فوتبال پیکان به سپاهان اضافه شد و پس از بازی های ضعیف ژایرو رودریگوئز و همینطور مصدومیت عزت پورقاز به ترکیب اصلی رسید و تا انتهای فصل موفق به حفظ جایگاه خود شد؛ این بازیکن در لیگ هجدهم هم یکی از دو بازیکن سپاهان در قلب خط دفاعی خواهد بود.


عزت پورقاز: فصل گذشته که شروع شد، عزت پورقاز در میان بازیکنان اصلی سپاهان قرار داشت، اما مصدومیت نابهنگام در هفته هفتم برابر پرسپولیس سبب شد تا این بازیکن علاوه بر جاماندن از ترکیب تیم ملی در سپاهان نیز فصل خوبی را سپری نکند، اما این بازیکن در دیدارهای دوستانه به همراه سیاوش یزدانی انتخاب امیرقلعه نویی در کنار سیاوش یزدانی بوده است و بعید به نظر می رسد حداقل در دیدارهای ابتدایی لیگ برتر تغییری در زوج قلب خط دفاعی سپاهان ایجاد شود.

 

 

مدافعین چپ و راست


سعید آقایی: سعید آقایی فصل گذشته یکی از بازیکنان بود که بیشترین زمان حضور در مسابقات سپاهان را به نام خود ثبت کرد و در ترکیب سپاهانِ امیرقلعه نویی نیز بی شک انتخاب اول برای حضور در پست دفاع چپ خواهد بود.


محمد ایرانپوریان یا حسن جعفری: یکی از پست هایی که نمی توان اظهار نظر دقیقی در مورد آن داشت، پست دفاع راست تیم سپاهان است که در بازی های دوستانه امیرقلعه نویی از هر دو بازیکن خود یعنی حسن جعفری و محمد ایران‌پوریان استفاده کرده است. باید منتظر آغاز بازی های لیگ باشیم و در نهایت ببینیم کدامیک از این دو برای حضور در ترکیب اصلی تیم انتخاب می شوند.

 

 

هافبک تدافعی


مهدی کیانی: کاپیتان فصل گذشته تراکتورسازی در این فصل نیز در سپاهان وظیفه ای سنگین برعهده دارد و در صورتی که حسین پاپی در ترکیب تیم نباشد، بازوبند را هم به بازو خواهد بست. کیانی در سیستم 1-4-1-4 موردعلاقه قلعه نویی که قابلیت تبدیل به سیستم های 3-3-4 در حمله و 1-5-4 در دفاع را دارد، بازیکن محوری تیم خواهد بود.

 

 

 

خط میانی 4 نفره


بختیار رحمانی: بختیار رحمانی امروز و دیرتر از سایر بازیکنان به تیم فوتبال سپاهان اضافه شد و جایگزین ابراهیم صالحی شد که یکی از اولین خریدهای این تیم برای تقویت بخش هجومی بود. امیرقلعه نویی که در جذب بازیکن بازیساز خارجی با مشکل مواجه شده بود، حالا با حضور بختیار رحمانی که برای سومین مرتبه با این مربی همکاری خواهد کرد، امیدوار است تا مشکلات خود در خط میانی را به حداقل برساند.


سجاد شهباززاده: معمولا سجاد شهباززاده را بیشتر در پست مهاجم دیده ایم ولی با توجه به اینکه کی روش استنلی در ترکیب سپاهان مدل 97 وجود دارد، این بازیکن در دیدارهای تدارکاتی یک خط عقب تر و در خط میانی به کار گرفته شده و در طول فصل نیز این بازیکن را در این نقش خواهیم دید.


مهرداد محمدی: وینگر سرعتی و تکنیکی سپاهانی ها که سومین فصل حضور خود را در این تیم تجربه می کند، در لیگ هجدهم فصل ناموفقی را پشت سر گذاشت ولی در تمرینات پیش فصل و به خصوص اردوی ترکیه نشان داد که می تواند در صورت آماده بودن نقش بسیار مهمی در سپاهان داشته باشد. این بازیکن به احتمال فراوان در فصل پیش رو وینگر راست طلایی پوشان خواهد بود.

 

 

ساسان انصاری: فصل گذشته که اولین حضور ساسان انصاری این بازیکن در پست مهاجم هدف به کار گرفته می شد و موفق شد فصل را با 9 گل زده خاتمه دهد، اما با توجه به اینکه قدرت سرزنی برای امیرقلعه نویی اهمیت دارد، این بازیکن انتخاب قلعه نویی برای این پست نخواهد بود و ساسان در بازی های تدارکاتی هم در پست وینگر راست به کار گرفته شده است؛ تصمیمی که در مسابقات لیگ هم ادامه پیدا خواهد کرد.

 

مهاجم هدف


استنلی کی روش: استنلی کی روش سوارز فصل گذشته علیرغم وجود برخی مخالفت ها به ذوب آهن پیوست و با نمایش خوبی که داشت، امیرقلعه نویی را متقاعد کرد که بار دیگر با او همکاری داشته باشد و روی او به عنوان مهاجم اصلی تیم حساب باز کند. البته قلعه نویی در این پست ابراهیم صالحی، سجاد شهباززاده و همینطور ساسان انصاری را نیز در اختیار دارد که می تواند از آنها در این پست بهره ببرد.

 

سایر بازیکنان سپاهان


البته بازیکنانی که به آنها اشاره شد، با توجه به آمادگی آنها در تمرینات پیش فصل و ذهنیتی که امیرقلعه نویی نسبت به بازیکنان خود دارد، انتخاب شده اند و بی شک تغییراتی می تواند در این 11 نفر با توجه به نفرات ذخیره ای که طلایی پوشان در اختیار دارند، ایجاد شود.


امیرقلعه نویی در خط دفاعی خالد شفیعی را در اختیار دارد که به دلیل آسیب دیدگی در هفته های ابتدایی حضور نخواهد داشت ولی با رسیدن به آمادگی می تواند جای سیاوش یزدانی یا عزت پورقاز را در خط دفاعی بگیرد و مهدی رحیمی و رضا رجبی نیز دیگر بازیکنان این تیم خواهند بود.


در خط میانی نیز بازیکنانی نظیر جلال علی محمدی، میلاد سرلک، حامد بحیرایی، حسین پاپی، محمد کریمی، ایمان زکی زاده، رضا خسروی و رضا دهقانی حضور خواهند داشت که قلعه نویی می تواند با توجه به شرایط بازی و استراتژی مورد استفاده تیم از آنها استفاده کند.


ضمن اینکه رسول نویدکیا نیز می تواند با پشت سر گذاشتن مصدومیت از هفته های میانی نیم فصل اول به ترکیب تیم اضافه شود و البته در این میان اضافه شدن یک بازیکن خارجی بازیساز برای حضور در میانه میدان می تواند تا حدودی به ایجاد تعادل میان بازی فیزیکی و تکنیکی طلایی پوشان کمک کند.

 

 

نقطه قوت طلایی پوشان


امیرقلعه نویی سرمربی طلایی پوشان پس از حضور در این تیم سعی کرد با اجتناب از تغییرات خیلی زیاد، بازیکنانی را به تیم اضافه کند که با تاکتیک های مورد استفاده او همخوانی داشته باشند. فصل گذشته یکی از نقاط ضعف سپاهان عدم حضور بازیکنان بلند قامت بود که مشکلات زیادی را برای این تیم در لیگ فیزیکی ایران ایجاد کرده بود ولی حالا قلعه نویی با اضافه کردن بازیکنانی نظیر خالد شفیعی، سجاد شهباززاده و استنلی کی روش سعی بر رفع این مشکل به خصوص در بخش تهاجمی تیم خود داشته که حالا سپاهان را از این حیث در شرایط خوبی قرار داده است. ضمن اینکه قلعه نویی با اضافه کردن خالد شفیعی، محمد ایران‌پوریان، مهدی کیانی، استنلی کی روش و همینطور حفظ رسول نویدکیا و حسین پاپی که سابقه همکاری با آنها را دارد، می تواند با شناخت خوبی از توانایی بازیکنانش تیمش را راهی میدان کند.

 

نقطه ضعف طلایی پوشان


پس  از خداحافظی محرم نویدکیا هنوز تیم فوتبال سپاهان علیرغم اینکه چند بازیکن خارجی برای تقویت این تیم در پست هافبک بازیساز به اصفهان آمدند، اما هنوز طلایی پوشان در این پست حیاتی با مشکل مواجه هستند و با توجه به اینکه امیرقلعه نویی هم هنوز نتوانسته بازیکن خارجی بازیساز خود را به ترکیب اضافه کند، به نظر می رسد، مشکل انتقال توپ از خط میانی به خط حمله یکی از مشکلات سپاهان در این فصل باشد. البته امروز بختیار رحمانی در این پست به تیم سپاهان اضافه شد و این می تواند خبر خوبی برای امیرقلعه نویی و هواداران این تیم باشد تا در این پست شرایط خوبی پیدا کنند و بتوانند مشکل اصلی خود که گلزنی است را با تغذیه خوب مهاجمان رفع کنند.

 

کاپیتان


کاپیتان اول سپاهان در این فصل حسین پاپی خواهد بود ولی با توجه به اینکه احتمال می رود این بازیکن کمتر در ترکیب اصلی تیم به میدان برود، مهدی کیانی کاپیتان سپاهان در اکثر دیدارها خواهد بود. البته با بازگشت رسول نویدکیا این بازیکن پس از حسین پاپی کاپیتان دوم می شود و نفرات بعدی به ترتیب جلال علی محمدی و حسن جعفری خواهند بود.

 

پدیده‌‍‌های احتمالی


سپاهان در فصل جدید بازیکنان جوانی نظیر رضا دهقانی، محمد کریمی و میلاد سرلک را در اختیار دارد. به نظر می رسد در صورتی که طلایی پوشان موفق به کسب نتایج مطلوبی در لیگ هجدهم شوند ، این سه بازیکن می توانند توانایی های خود را به فوتبال ایران نشان دهند.

 

خروجی‌ها: علی کریمی، مهدی شریفی، مهدی امینی، مسعود حسن زاده، رضا میرزایی، ابراهیم عالمه، ادون حسنی، مروان حسین، محمود قائد رحمتی و عارف غلامی.

 

ورودی‌ها: بختیار رحمانی، خالد شفیعی، سجاد شهباززاده، سید پیام نیازمند، شهاب عادلی، محمد ایران‌پوریان، مهدی کیانی، کی‌روش استنلی سوارز.


ورودی های احتمالی: یک بازیکن خارجی به زودی برای حضور در پست هافبک میانی به ترکیب طلایی پوشان اضافه خواهد شد.

 

(عکس ها از نیما علیاری زاده)

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان