تاریخ انتشار: ۲۲:۲۲ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۷

آغاز دور دوم اکران اینترنتی "توران خانم" از ۲۰ مرداد ماه

مجتبی میرطهماسب و رخشان بنی‌اعتماد با اعلام آغاز اکران دوم فیلم "توران خانم" از ۲۰ مرداد ماه،گزارشی از اکران دوره اول این مستند ارایه کردند.
آغاز دور دوم اکران اینترنتی


رویداد۲۴ سازنگان مستند "توران خانم" در گزارشی نوشتند: «پیش از آن‌که بخواهیم از برنامه‌ی دومین اکران اینترنتی فیلم توران‌‍‌خانم بگوییم، لازم می‌دانیم گزارشی از نخستین اکران اینترنتی فیلم و استقبال از آن ارائه کنیم.

ایده‌ی اکران اینترنتی، ایده‌ای قدیمی بود که حتی سال گذشته که شش فیلم سری اول "مجموعه‌ فیلم‌های مستند کارستان" را به پخش رساندیم، قابل اجرا نبود. هم به دلایل فنی و زیرساخت‌های فضای مجازی و هم به دلایل اجرایی اکران فیلم در ایران. تا پیش از این، متکی بودیم به توان و ظرفیت اکران در گروه سینماهای هنر و تجربه و بعد از آن پخشDVD در شبکه نمایش خانگی و نسخه‌های VOD بر روی اینترنت؛ که با همین امکانات و با در نظر گرفتن بی‌اعتنایی صداوسیما به پخش فیلم‌های ما، خوشبختانه توانستیم مجموعه کارستان را به ظرفیت قابل‌قبولی از مخاطبِ هدف برسانیم که در سینمای مستند ایران کم‌نظیر بوده است.

اما به برکت توران‌خانم، نخستین اکران اینترنتی فیلم پا گرفت و شد راه‌حل جدیدی برای اکران فیلم‌های فرهنگی و مستقل و ارتباطی بی‌واسطه و هم‌زمان با مخاطبِ علاقه‌مند در سراسر جهان؛ سینما به خانه‌ها راه پیدا کرد و نمایش‌های گروهی در مکان‌های مختلف، شکلی جدید از سینما را رقم زد.

در فاصله‌ی یک هفته نمایشِ آن‌لاین که از ۲۶ خردادماه و همزمان با روز تولد خانم میرهادی شروع شد، 30513 بلیط در داخل و خارج از ایران فروخته شد که حدود نیمی از درآمدِ آن بابت سهم سایت‌های عامل فروش بلیط و نمایش فیلم و نیز هزینه‌های اجرایی و تبلیغات، کسر شد و عواید خالص 70 میلیون و 141 هزار و 400 تومان را برای "شورای کتاب کودک" و "فرهنگنامه کودکان و نوجوانان" ایجاد کرد که طبق وعده‌ی صاحبان اثر در تاریخ شانزدهم تیرماه جاری مستقیماً در اختیار هیأت‌مدیره‌ی این دو نهاد قرار گرفته است.

همین انگیزه و تقاضای بیش از اندازه برای اکرانِ دوباره‌ی فیلم، ما را بر آن داشت تا دومین اکران اینترنتی فیلم را برای ۲۰ تا ۳۱ مردادماه (۱۱ تا ۲۲ آگوست ۲۰۱۸) برنامه‌ریزی کنیم تا هم راهی باشد برای گسترده‌تر کردن اندیشه‌های توران میرهادی و هم بهانه‌ای باشد برای حمایت مخاطبان از نهادهای کودکی ایران.

و در این اکرانِ دوباره، چشم به راهِ اعتماد دوباره و حمایت چندباره‌ی شما تماشاگران فیلم هستیم.»

رخشان بنی‌اعتماد و مجتبی میرتهماسب از مهرماه سال ١٣٩١ تا آبان‌ماه ١٣٩٥ و آخرین روزهای حیات توران میرهادی همراه او بودند و لحظات زندگی و تلاش‌هایش برای انتشار فرهنگ‌نامه کودکان و نوجوانان را ثبت کردند. ماحصل این کار، مستند «توران خانم» است که به‌عنوان هفتمین فیلم از مجموعه فیلم‌های مستند «کارستان» اکران شده است.

توران میرهادی، معمار نهادهای کودکی و مادر علمِ تعلیم و تربیت نوین در ایران، بنیان‌گذار «مدرسه فرهاد»، «شورای کتاب کودک» و «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» و بسیاری نهاد دیگر در زمینه کودکان این سرزمین است. در این فیلم، تلاش‌ها و نگرانی‌های توران‌ خانم در واپسین سال‌های زندگی‌اش را برای تداوم کارها و اندیشه‌هایش برای رشد کودکان این سرزمین خواهید دید.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اکران ، اینترنتی
نظرات شما
پیشخوان