تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۷
محمدرضا رحیمی:

کمیته مشترک فراکسیون امید و دولت تدبیر هیچ‌گاه تشکیل نشد/ قرار شد رییس‌جمهور و واعظی نمایندگان در کمیته را معرفی کنند

یک عضو اصلاح‌طلب هیات رییسه مجلس ضمن تشریح روند طرح پیشنهاد کمیته مشترک فراکسیون امید و دولت در جریان جلسه حدوداً ۲ سال قبل، از طرح مجدد این موضوع در نشست اخیر خبر داد و گفت که قرار است در آینده نزدیک کمیته مشترک فراکسیون امید و دولت تدبیر تشکیل شود.
رویداد۲۴ علیرضا رحیمی، با اشاره به برخی دستاوردهای جلسه مشترک فراکسیون امید مجلس و رییس‌جمهور اظهار داشت: همان‌طور که پیش از این نیز اعلام شد، در این نشست که صبح روز دوشنبه هفته جاری در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، علاوه بر اعضای هیات رییسه فراکسیون امید، برخی از اعضای فراکسیون امید در هیات رییسه مجلس و همچنین برخی از روسای کمیسیون‌های تخصصی عضو فراکسیون امید حضور داشتند و از دولت نیز به‌جز شخص آقای رییس‌جمهور، آقای حسینعلی امیری معاون پارلمانی و محمود واعظی رییس‌دفتر رییس‌جمهور حضور داشتند.
 
وی با بیان این‌که در این نشست موضوعات مهمی ازسوی نمایندگان و همچنین رییس‌جمهور مطرح شد، تاکید کرد که پیش از این بخشی از مسائل مورد بحث ازسوی سخنگو و برخی دیگر از اعضای فراکسیون در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است.
 
پیشنهاد قدیمی عارف درمورد تشکیل کمیته مشترک فراکسیون امید و دولت
 
این عضو اصلاح‌طلب هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در عین حال از تاکید طرفین بر گسترش روابط و افزایش تعامل میان فراکسیون امید و دولت خبر داد و گفت: یکی، دو سال قبل و در جریان نخستین نشست مشترک هیات رییسه فراکسیون امید و رییس‌جمهور، آقای عارف به‌عنوان یکی از راهکارهای توسعه روابط میان فراکسیون امید و دولت به آقای روحانی پیشنهاد داده بود که کمیته مشترکی میان فراکسیون امید و دولت تدبیر و امید تشکیل شود.
 
وی اضافه کرد: بنابر پیشنهادی که ازسوی رییس فراکسیون امید در آن زمان مطرح شده بود، قرار بود با برگزاری جلسات منظم ماهیانه در کمیته مشترک فراکسیون امید و دولت تدبیر و امید، ضمن افزایش تعامل میان دو طرف، مسائل و موضوعات مختلف کشور نیز در این کمیته مشترک به بحث گذاشته شده و پس از بررسی دقیق موضوعات، خروجی و نتیجه در اختیار رییس‌جمهور قرار گیرد.
 
روحانی تاکید کرده بود جلسات کمیته مشترک هر ۲ هفته، یک‌بار برگزار شود
 
عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس همچنین یادآور شد: نکته حائز اهمیت این‌که آقای روحانی در آن زمان، به‌شدت از این پیشنهاد آقای عارف استقبال کرده و متعاقباً تاکید کرده بود که جلسات کمیته مشترک، به‌جای یک نوبت در هر ماه، هر دو هفته یک‌بار تشکیل شود.
 
نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در عین حال اعلام کرد: با این حال، این کمیته مشترک میان فراکسیون امید و دولت تدبیر و امید هرگز تشکیل نشد و در نتیجه امکان بهره‌برداری از این ظرفیت محقق نشد.
 
وی با بیان این‌که به هیچ عنوان دنبال کشف علت عدم تشکیل این کمیته مشترک نیست، تاکید کرد که قاعدتاً مشغله فراوان رییس‌جمهور و همچنین نمایندگان از جمله دلائل مغفول ماندن این پیشنهاد بوده است.
 
احیای پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک فراکسیون امید و دولت تدبیر در آینده نزدیک
 
عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس با اشاره به یادآوری این پیشنهاد در نشست مشترک اخیر جمعی از اعضای این فراکسیون با رییس‌جمهور، گفت: با توجه به اهمیت گسترش تعامل هرچه بیشتر در شرایط فعلی، موضوع تشکیل کمیته مشترک فراکسیون امید و دولت تدبیر و امید بار دیگر در جلسه اخیر مطرح شد که با استقبال طرفین روبرو شد که بر این اساس، قرار است این کمیته مشترک در آینده نزدیک تشکیل شود.
 
روحانی و واعظی اعضای دولت در کمیته مشترک را معرفی خواهند کرد
 
این عضو اصلاح‌طلب هیات رییسه مجلس خاطرنشان کرد: باتوجه به صحبت‌هایی که در این جلسه داشتیم، قرار شد آقای رییس‌جمهور و آقای واعظی رییس‌دفتر ایشان نفراتی را به‌ نمایندگی از دولت برای عضویت در این کمیته مشترک معرفی کنند و تعدادی از نمایندگان نیز از طرف فراکسیون امید معرفی شوند و در ادامه، این کمیته مشترک جلسات خود را به‌صورت منظم دنبال کند تا ضمن گسترش تعامل دولت با فراکسیون امید، متعاقباً زمینه توسعه روابط دولت و مجلس نیز فراهم شود.
 
بررسی لوایح جدید تفکیک وزارتخانه‌ها در کمیته مشترک فراکسیون امید و دولت
 
رحیمی در پایان گفت: همان‌طور که در یکی، دو روز گذشته نیز اعلام شد، لوایح جدید تفکیک وزارتخانه‌ها در نشست اخیر فراکسیون امید و رییس‌جمهور، یکی از محورهای اصلی گفت‌وگوی طرفین بود که آقای روحانی بر اهمیت آن تاکید داشت و آقای عارف نیز تاکید کرد که درصورت تشکیل هرچه سریع‌تر کمیته مشترک فراکسیون امید و دولت، قاعدتاً این موضوع نیز می‌تواند در دستورکار کمیته مشترک قرار گرفته و درمورد آن تصمیم‌گیری شود.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان