تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۷

کمبود فضاهای آموزشی در شهرها و مناطق حاشیه شهری

وزیر آموزش‌وپرورش ساخت‌وسازهای حاشیه شهرها و افزایش تراکم مناطق شهری و عدم هماهنگی با آموزش‌وپرورش در برنامه ریزی شهری را، علت تراکم بالای دانش‌آموزی مدارس در این مناطق عنوان کرد.
رویداد۲۴-وزیر آموزش‌وپرورش ساخت‌وسازهای حاشیه شهرها و افزایش تراکم مناطق شهری و عدم هماهنگی با آموزش‌وپرورش در برنامه ریزی شهری را، علت تراکم بالای دانش‌آموزی مدارس در این مناطق عنوان کرد.

سید محمد بطحایی در برنامه گفتگوی ویژه خبری در مورد تراکم بالای دانش‌آموزی در مناطق شهری و حاشیه شهرها اظهار کرد: متأسفانه بدون هماهنگی با وزارت آموزش‌وپرورش اقدام به ساختن مناطق و محلات جدید می‌کنند و یا تراکم مناطق شهری را افزایش می‌دهند و با عدم در نظرگیری برنامه‌ریزی‌های شهری از جمله توجه به زیرساخت‌های موردنیاز در این مناطق و محله‌ها، تراکم جمعیت مناطق مختلف را افزایش می‌دهند و بی‌توجه به امکانات موردنیاز برای سکونت مردم ازجمله تعداد مدارس موردنیاز، اقدام به تائید مجوزهای ساخت‌وساز می‌کنند و به این دلیل، وزارت آموزش‌وپرورش با مشکل کمبود فضاهای آموزشی در شهرها و مناطق حاشیه شهری و شهرهای جدید روبرو است.

وی افزود: شاهد هستیم که مدارس همواره برای فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی موردنیاز با مشکل و کمبود مواجه هستند و  به همین علت مردم مشکلات کمبود سرانه آموزشی و فضاهای موردنیاز برای فعالیت‌های آموزشی، تربیتی و ورزشی در مدارس را فقط از طرف آموزش‌ و پرورش نبینند.

شایان‌ذکر است، در این‌ارتباط وزرای اسبق آموزش‌وپرورش همواره نسبت به ساختن شهرها و شهرک‌های جدیدالاحداث و افزایش تراکم بافت‌های شهری در کشور و عدم در نظرگیری فضاهای آموزشی موردنیاز برای وزارت آموزش‌وپرورش هشدارهای لازم را داده‌اند.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان