تاریخ انتشار: ۱۷:۳۴ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۷

همه کفش طلایی‌هایی فوتبال ایران

هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در حالی روز پنجشنبه آغاز می شود که در این فصل حضور چند مهاجم جدید رقابت را برای کسب عنوان آقای گلی گرمتر از قبل کرده است.
همه کفش طلایی‌هایی فوتبال ایران


رویداد۲۴ رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران روزپنجشنبه آغاز می شود. یکی از جذابیت های هردوره رقابت های لیگ برتر آقای گل ها و رقابت مهاجمان برای رسیدن به عنوان آقای گلی است. سال گذشته علی علیپور از پرسپولیس با 19 گل و در دو فصل قبل از آن هم مهدی طارمی مهاجم همین تیم دو دوره متوالی به این عنوان رسیده اند.


گلزنان برتر


اولین دوره لیگ برتر در سال 1380 آغاز شد و تا امروز هجده دوره از این مسابقات گذاشته است. در این هجده دوره ای که از لیگ برتر می گذرد غلامرضا عنایتی مهاجم سابق تیم های استقلال و ابومسلم با سه بار کسب عنوان آقای گلی بهترین مهاجم تاریخ لیگ برتر به حساب می آید.او با 150 گل زده از نظر تعداد گل نیز بهترین گلزن تمام ادوار لیگ برتر ایران بوده است.  آرش برهانی با 117 و مهدی رجب زاده با 116 گل دومین و سومین گلزنان برتر تاریخ لیگ برتر هستند.


آقای گل های قهرمانی


هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در حالی روز پنجشنبه آغاز می شود که در این فصل حضور چند مهاجم جدید رقابت را برای کسب عنوان آقای گلی گرمتر از قبل کرده است.


بیشترین کفش طلا


غلامرضا عنایتی با 3 آقای گلی ، مهدی طارمی و کریم انصاریفرد با دو عنوان آقای گلی بهترین عملکرد را در میان مهاجمان حاضر در ادوار لیگ برتر داشته اند.


بهترین تیم ها


در هفده دوره ای که از رقابت های لیگ برتر می گذرد آقای گل ها از میان 9 تیم معرفی شده اند. پرسپولیس با 5 عنوان آقای گلی در صدر بهترین تیم ها از این نظر است. اولین بار علی دایی در فصل 82-83 با 16 گل به این عنوان رسید.  سپس محسن خلیلی در لیگ هفتم(فصل 86-87) توانست با 18 گل و در کنار هادی اصغری مهاجم راه آهن در آن زمان، پرسپولیس را صاحب کفش طلایی بکند. اما سه آقای گلی پرسپولیسی ها در سه فصل اخیر به دست آمده که دوبار طارمی در لیگ های پانزدهم و شانزدهم و یک بار علی علیپور در لیگ هفدهم به این عنوان دست پیدا کرده اند.


استقلال با سه آقای گل دومین تیم لیگ برتری از این نظر است. رضا عنایتی در دو فصل 83-84 و 84-85 با 20 و 21 گل زده و آرش برهانی در فصل 87-88 سومین عنوان آقای گلی را برای این تیم به دست آورد. تیم های تراکتورسازی و ابومسلم نیز هرکدام با دو عنوان آقای گلی تیم های بعدی جدول بیشتری آقای گل ها هستند. تراکتورسازی در دو فصل پیاپی 92-93 و 93-94 به ترتیب با کریم انصاریفرد 14 گل و لوسیانو ادینهو 20 گل به عنوان آقای گلی رسیدند. ابومسلم نیز در اولین دوره لیگ برتر با غلامرضا عنایتی (17 گل) و در فصل 85-86 توسط دنی اولروم که با هفده گل به همراه مهدی رجب زاده به آقای گلی دست یافته است. تیم های ملوان با جلال رافخایی، سایپا کریم انصاریفرد، فولاد خوزستان با رضا نوروزی، راه آهن با هادی اصغری و ذوب آهن با مهدی رجب زاده دیگر تیم هایی هستند که توانستند صاحب کفش طلای آقای گلی شوند.


بیشترین گل زده


در میان آقای گل های لیگ برتر فوتبال ایران رضا نوروزی با 24 گلی که در لیگ دهم به ثمر رساند بهترین آمار را در یک فصل و در میان آقای گل ها دارد. غلامرضا عنایتی، آرش برهانی و کریم انصاریفرد با به ثمررساندن 21 گل در یک فصل در رتبه دوم بهترین آقای گل ها قرار می گیرند. دو آقای گلی که با کمترین گل زده به این عنوان رسیده اند ابتدا ادموند بزیک است که در لیگ دوم با 13 گل و کریم انصاریفرد با 14 گل در لیگ سیزدهم کمترین گل را در میان آقای گل ها زده اند.


لیست آقای گل ها


۸۱–۱۳۸۰غلامرضا عنایتی- ابومسلم۱۷ گل  
۸۲–۱۳۸۱ادموند بزیک-سپاهان۱۳ گل  
۸۳–۱۳۸۲علی دایی- پرسپولیس16 گل  
۸۴–۱۳۸۳غلامرضا عنایتی-استقلال۲۰   گل
۸۵–۱۳۸۴غلامرضا عنایتی-استقلال ۲۱گل
۸۶–۱۳۸۵مهدی رجب‌زاده-ذوب‌آهن۱۷گل/ دنیل اولروم- ابومسلم۱۷ گل  
۸۷–۱۳۸۶محسن خلیلی-پرسپولیس۱۸گل
هادی اصغری-راه‌آهن۱۸گل
۸۸–۱۳۸۷آرش برهانی-استقلال۲۱گل
۸۹–۱۳۸۸عماد محمد رضا-سپاهان۱۹ گل  
۹۰–۱۳۸۹رضا نوروزی- فولاد۲۴گل
۹۱–۱۳۹۰کریم انصاری‌فرد-سایپا۲۱گل
۹۲–۱۳۹۱سید جلال رافخایی-ملوان۱۹  گل
۹۳–۱۳۹۲کریم انصاری‌فرد-تراکتورسازی۱۴گل
۹۴–۱۳۹۳لوسیانو ادینهو-تراکتورسازی  ۲۰گل
۹۵–۱۳۹۴مهدی طارمی-پرسپولیس۱۶گل
۹۶–۱۳۹۵مهدی طارمی -پرسپولیس۱۸
۹۷–۱۳۹۶علی علیپور-پرسپولیس
منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فوتبال ، لیگ برتر ، بازیکن
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان