تاریخ انتشار: ۰۷:۲۳ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۷
سیدفرید موسوی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

قانون منع به کار گیری بازنشستگان شهردار و استاندار نمی‌شناسند/ افشانی می‌تواند از رهبری مجوز بگیرد

یک نماینده مجلس می‌گوید قانونمنع به کار گیری بازنشستگان به محض اینکه تصویب و ابلاغ شود، باید بلافاصله اجرا شود بنابراین، به دستگاه‌های مرتبط توصیه می‌شود که از هم اکنون به فکر جایگزین کردن افراد باشند.
هر سالمندی بازنشسته نیست/ شهرداران و معاونان وزیر و استانداران بازنشسته باید برکنار شوند

رویداد۲۴ اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان حواشی زیادی در مجلس داشته است. سیدفرید موسوی عضو فراکسیون امید که یکی از طراحان این قانون بود و تلاش زیادی برای تصویب آن انجام داد و پس از تصویب آن گفت: امروز با رای تاریخی مجلس شورای اسلامی قانون اصلاح منع بکارگیری بازنشستگان تصویب شد و استثنائات موجود در قانون فعلی ساماندهی و اصلاح شد تا از این پس شاهد چابک‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های بالای جوانان در نظام اداری کشورمان باشیم که قطعا این امر قدمی بزرگ در راه برون‌رفت از بحران‌های امروز کشور است.

روز گذشته نقل قولی از این نماینده درباره افشانی منتشر شده بود که شهردار تهران را در میان بازنشسته‌ها قرار می‌داد. موسوی در گفت‌وگو با رویداد 24 با تاکید بر اینکه همه بازنشستگان باید از کار برکنار شوند، گفت: افرادی که با بازنشستگی در مسئولیت‌هایی مثل شهرداری، استانداری و معاونت وزیر قرار دارند باید از کار برکنار شوند.

او درباره افشانی شهردار تهران گفت: خبرنگاری از یکی از رسانه‌ها با اطمینان از بازنشسته بودن آقای افشانی از من سوال کرد و من گفتم از آنجا که نهادهای عمومی غیر دولتی و کلیه شرکت‌های دولتی مشمول این قانون هستند، شهرداری تهران هم از این قاعده مستثنا نیست اما افرادی با اجازه خاص رهبری می‌توانند فعالیت داشته باشند و در صورت بازنشسته بودن شهردار تهران اگر ایشان مجوز از رهبری بگیرد، می‌تواند شهردار بماند.

وی تاکید کرد: هر سالمندی بازنشسته نیست و این قانون فقط درباره افراد بازنشسته است لذا ممکن است به خاطر برخی مسائل مثل بازخرید کردن و .... همه سالمندان بازنشسته نباشند.

این نماینده مجلس همچنین یادآور شد: نکته این است که این قانون به محض اینکه تصویب و ابلاغ شود، باید بلافاصله اجرا شود و فرصتی برای فرد متصدی پست برای بقا وجود ندارد؛ بنابراین به دستگاه‌های مرتبط توصیه می‌شود که از هم اکنون به فکر جایگزین کردن افراد باشند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان