تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۷

کره‌شمالی اجساد سربازان آمریکایی جنگ کره را تحویل داد

به دنبال توافق رهبران کره شمالی و آرمیکا، پیونگ یانگ روند تحویل بقایای اجساد نظامیان قربانی آمریکایی در جریان جنگ کره را به واشنگتن آغاز کرد.

رویداد۲۴-به دنبال توافق رهبران کره شمالی و آرمیکا، پیونگ یانگ روند تحویل بقایای اجساد نظامیان قربانی آمریکایی در جریان جنگ کره را به واشنگتن آغاز کرد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: هواپیمای وابسته به نیروی هوایی آمریکا در حالی که حامل بقایای اجساد نظامیان آمریکایی کشته شده در جنگ کره بود کره شمالی را ترک کرد.

بنا به این بیانیه این هواپیما اجساد را به پایگاه هوایی "اوسان" در کره جنوبی منتقل کرده و قرار است در مراسمی رسمی در آغاز ماه اوت در این پایگاه، اجساد مذکور به آمریکا منتقل شوند.

همچنین تصاویر تلویزیونی رسیدن هواپیمای نظامی آمریکا به کره جنوبی را نشان داد.

طبق گزارش‌های رسانه‌ای قرار است بقایای اجساد ۵۰ الی ۵۵ سرباز آمریکایی کشته شده در جنگ کره تحویل داده شود.

کاخ سفید در بیانیه خود آورده است: امروز کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به بخشی از تعهدات خود مبنی بر بازپس دادن بقایای اجساد سربازان آمریکایی جنگ عمل کرد.

آمریکا اعلام کرد: این نخستین گام مهم برای از سرگیری روند بازپس گیری اجساد نظامیان آمریکایی و عملیات بازگرداندن اجساد حدود ۵۳۰۰ آمریکایی به کشورشان است.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد: انتظار می‌رود مسئولان وزارت دفاع آمریکا قبل از ارسال اجساد به هاوایی آنها را در کره جنوبی مورد معاینه قرار دهند.

بیش از ۳۵ هزار سرباز آمریکایی در جریان جنگ کره در آغاز دهه ۵۰ قرن گذشته که با آتش بس و نه معاهده صلح به پایان رسید در شبه جزیره کره کشته شدند. از این میان هنوز ۷۷۰۰ تن مفقودالاثر هستند و ۵۳۰۰ تن نیز در کره شمالی می‌باشند. آمریکا و کره شمالی اخیرا توافقنامه‌ای را امضا کردند که به موجب آن بین سال‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۰۵ آمریکا اجساد ۲۲۹ سرباز خود را پس گرفت اما اجرای بندهای این توافق به خاطر تنش میان دو کشور ناکام ماند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان