تاریخ انتشار: ۱۸:۰۵ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
سیف:

عملکرد پنج ساله‌ام را منصفانه نقد کنید

رئیس کل سابق بانک مرکزی با مروری بر عملکرد پنج ساله خود ضمن درخواست برای نقد و بررسی آن، از ساماندهی موسسات غیرمجاز به عنوان یکی از مهترین دستاوردهای این بانک در دوران فعالیتش نام برد.

رویداد۲۴ ولی اله سیف که امروز در مراسم تودیع خود در بانک مرکزی حضور داشت به عنوان اولین سخنران این مراسم صحبت‌های خود را در سه بخش مطرح و بر عملکرد بانک مرکزی در این پنج سال پرداخت و درخواست کرد تا کارشناسان آن را بررسی و نقد کنند.

وی ساماندهی موسسات غیرمجاز، مهار تورم و همچنین برگرداندن ثبات به بازار ارز را از دستاوردهای مهم خود در بانک مرکزی عنوان کرد.

ارتقای شفافیت در حوزه نظارت دیگر و حرکت به سمت شفاف سازی صورت‌های مالی بانکها به عنوان پیش نیاز اصلاح نظام بانکی موضوعی است که سیف از آن به عنوان عملکرد مثبت بانک مرکزی یاد کرد.

سیف همچنین در اظهاراتش از شرایط موجود گله کرده و با اشاره به اینکه استقلال بانک مرکزی یکی از چالش‌های آن به شمار می رود گفت: در شرایط موجود نباید انتظار عملکرد مناسبی همتراز بانک‌های مرکزی دنیا را داشت. باید اختیارات لازم به این بانک داده شده و قوانین اصلاح شود.

وی به پدیده فساد در نظام اقتصادی و پولی و بانکی نیز اشاره داشت و گفت: متاسفانه ریشه دواندن فساد به تهدیدی جدی برای نظام بانکی تبدیل شده که مقابله با آن به تجدید نظر درقوانین نیاز دارد. ما گزارش‌هایی را در این چند سال به حضور رئیس جمهوری ارائه کردیم.

رئیس کل سابق بانک مرکزی در بخش پایانی اظهاراتش خطاب به کارکنان شبکه بانکی گفت: در طول این پنج سال نگران بودم تغییر رفتارم که ناشی از جایگاهم در بانک مرکزی بود باعث دوری من از روابط قبلی با شما شده باشد که این گونه نبود و خشنودم که همچنان روابط ما حفظ شده است.

سیف همچنین خطاب به هیات عامل بانک مرکزی از آنها برای همراهی در این چند سال تشکر کرد و برای همتی -رئیس کل جدید بانک مرکزی_ ارزوی موفقیت داشت.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سیف ، بانک مرکزی ، تورم ، بانک ها
نظرات شما
پیشخوان