تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
وزیر علوم:

برخورد قانونی در انتظار متخلفان پایان نامه‌های دانشجویی است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری می گوید: با متخلفان پایان نامه‌های دانشجویی اعم از استاد، دانشجو و موسساتی که در این ارتباط فعالیت دارند برخوردهای قانونی و انتظامی می‌شود.
برخورد قانونی در انتظار متخلفان پایان نامه‌های دانشجویی است
رویداد۲۴ منصور غلامی افزود: وزارت علوم قدرت ضابطی ندارد که برای بستن موسسه ای آنها را اعزام کند اما کاری که انجام شده ابلاغ این رویکرد به دانشگاهای دولتی و غیر دولتی است.

وی امروز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران ادامه داد: با هر دانشجو یا استادی که اخلاق علمی را رعایت نکند و از اطلاعات ، داده ها و نتایج عددی دیگران استفاده کند ، برخورد درون وزارتخانه ای می شود .

وزیر علوم افزود: به محض اطلاع از تقلبی بودن یک پایان نامه ، مدرک و اعتبار دانشجو لغو می شود و اگر بر اساس آن هر نوع امتیاز و مالی کسب کرده طبق قانون از او پس گرفته می شود ، این برخورد منوط به امسال، پارسال یا سال آینده نبوده و همیشگی خواهد بود .

غلامی در این ارتباط از ایجاد سامانه ای خبر داد که پس از تکمیل ، پایان نامه های مربوط به سال های گذشته هم قابل بررسی است.
وی این توضیح را نیز داد که اگر هر عضو هیات علمی در صورت تقلب مقاله یا پایان نامه دانشجو غفلتی کرده باشد ، تمام امتیازهای کسب شده او از این طریق شامل ارتقا و یا ترفیع از وی سلب می شود.

به گفته وی، در صورتی که تقلب دانشجو با اطلاع استاد صورت گرفته باشد قطعا تخلف محسوب شده و برخورد انتظامی صورت می گیرد .
غلامی با اشاره به برگزاری دو نشست در ماه های اردیبهشت و خرداد امسال در این چارچوب با حضور معاونت حقوقی وزارتخانه های علوم ، کشور و قوه قضاییه برای تدوین راهکار برخورد با موسسات متخلف و دفاتر فعال که آدرس مشخص دارند از حصول نتایجی در این زمینه خبر داد.

وزیر علوم تاکید کرد : با توجه به اینکه وزارت علوم قدرت قانونی برای برخورد با متخلفان پایان نامه ندارد از وزارت کشور و قوه قضاییه انتظار می رود تا به طور جدی با این مسئله برخورد کنند چرا که این مسئله بیشترین خسارت را متوجه حوزه های دانشگاهی می کند.


منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان