تاریخ انتشار: ۲۰:۲۸ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۷

مواضع بدون تغییر سعودی ها در قبال ایران

در حالی‌که عربستان سعودی در روزهای گذشته برای سرپرست و کادر دفتر حفاظت منافع ایران در این کشور ویزا صادر کرده است، یک مقام سعودی روز دوشنبه با تائید این خبر گفت که تغییری در مواضع ریاض در قبال ایران ایجاد نشده است.
رویداد۲۴ در حالی‌که عربستان سعودی در روزهای گذشته برای سرپرست و کادر دفتر حفاظت منافع ایران در این کشور ویزا صادر کرده است، یک مقام سعودی روز دوشنبه با تائید این خبر گفت که تغییری در مواضع ریاض در قبال ایران ایجاد نشده است.

به نوشته وبگاه «عرب نیوز» یک مقام سعودی گزارش‌ها در زمینه این‌که ریاض برای یک دیپلمات ایرانی روادید ورود به این کشور صادر کرده را تایید کرد.

این وبگاه در ادامه این اقدام ریاض را نخستین تلاش‌های دیپلماتیک فیمابین بعد از قطع روابط بین تهران و ریاض از سال 2016 به این سو برشمرد.

اما یک مقام دیگر سعودی در این زمینه به عرب نیوز گفت که اتخاذ این تصمیم در مواضع عربستان در رابطه با ایران تغییری نداده است.

این مقام عربستانی در ادامه گفت: «این کار مطابق با توافق قبلی با آن‌ها انجام می‌شود و آن‌ها نیز همچنین به نمایندگی عربستان سعودی در سفارت سوئیس در تهران چنین امکانی را می‌دهند.»

در پی اعدام «شیخ نمر» رهبر شیعیان عربستان جمعی از معترضان در دی ماه 1394 مقابل سفارت عربستان در تهران تجمع کرده و عده‌ای نیز وارد سفارتخانه شدند و خساراتی به این سفارتخانه وارد شد.

«عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی نیز با بهانه‌جویی و دستاویز قرار دادن این رخداد، در اظهاراتی از قطع روابط دیپلماتیک با ایران خبر داد و از دیپلمات‌های ایرانی هم خواست تا ظرف 48 ساعت خاک این کشور را ترک کنند.
منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان