تاریخ انتشار: ۲۱:۳۵ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۷

ترامپ: آماده توافق تازه ای با ایران هستم

رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی شد: برجام پول زیادی در اختیار دولت ایران قرار داد تا این کشور در خاورمیانه اختلال ایجاد کند.برجام پول زیادی در اختیار دولت ایران قرار داد تا این کشور در خاورمیانه ناآرامی ایجاد کند. سیاست آمریکا وارد کردن حداکثر فشار اقتصادی ممکن به ایران است.
رویداد۲۴دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا امروز -دوشنبه- پس از امضای دستور اجرایی بازگشت مرحله اول تحریم‌ها علیه ایران، گفت که سیاست آمریکا وارد کردن حداکثر فشار اقتصادی ممکن به ایران است.

وی با انتشار بیانیه‌ای بار دیگر توافق هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ را توافقی بد و یک طرفه خواند و مدعی شد: « برجام پول زیادی در اختیار دولت ایران قرار داد تا این کشور در خاورمیانه ناآرمی ایجاد کند.»

ترامپ از سایر کشور‌ها خواست با در پیش گرفتن اقدام‌های مشابه، دولت ایران را با دو انتخاب مواجه کنند؛ اینکه رفتار تهدید‌آمیز و بی‌ثبات کننده خود را تغییر دهد تا ارتباطش با اقتصاد جهانی بار دیگر برقرار شود یا به فعالیت‌های کنونی خود ادامه دهد و در مسیر انزوای اقتصادی حرکت کند.

وی گفت: « دولت من تا امروز ۱۷ مرحله تحریم علیه ایران اعمال کرده که شامل ۱۴۵ شخص و شرکت می‌شود.»

ترامپ یادآور شد: « از روز اعلام خروج آمریکا از برجام ، دولت من ۳۸ هدف مرتبط با ایران را در ۶ مرحله مجزا تحریم کرده است.»

رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه بیانیه خود هشدار داد که تراکنش‌های مالی همه کشورها با ایران را از نزدیک رصد می‌کند و کشورها،  افراد و نهادهایی که روابط مالی خود با ایران را کاهش ندهند، خود را در معرض عواقب سنگینی قرار خواهند داد.

ترامپ با ذوق‌زدگی نسبت به خروج برخی شرکت‌های اروپایی از ایران گفت: «خوشحالم که بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی، قبل از این دستور تصمیم به ترک ایران گرفتند و برخی طرف‌ها هم از قطع یا کاهش واردات نفت خام ایران خبر داده‌اند.»

وی مدعی شد: «با وجود پیگیری فشارهای اقتصادی علیه ایران، همچنان از گزینه دستیابی به توافقی جامع‌تر با ایران استقبال می‌کنیم؛ توافقی که همه اقدامات خصمانه ایران را تحت کنترل قرار دهد.»


منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان