تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
سخنگوی شورای‌شهر:

لیست مدیران بازنشسته شهرداری محرمانه نیست/ افشانی هزینه مبارزه با فساد را تحمل می‌کند

علی اعطا در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به سوالات آن‌ها پاسخ داد.

رویداد۲۴ علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران، در نشست خبری خود با خبرنگاران در واکنش به بحث شفافیت در خصوص منع بکارگیری مدیران بازنشسته، گفت: یک لیست 91 نفره از مدیرانی که مشمول این طرح می‌شود تهیه شده است که از این لیست حدود 44 نفر بر مبنای مصوبه جدید مجلس که اگر بدون تغییر به تصویب برسد، حتما باید از شهرداری بروند. البته باید بگویم که این لیست اصلا محرمانه نیست و منتظر هستیم تا این لیست به تایید برسد و پس از آن منتشر کنیم. برخی از معاونین و مشاوران شهرداری در این لیست هستند و به هرحال روشن است که برخی از مدیران ارشد شهرداری در این لیست حضور دارند.

وی ادامه داد: به نظرم نباید به بحث استعفا و کناره‌گیری شهردار تهران زیاد پرداخته شود. مدیریت شهری نیاز به ثبات دارد و بهتر است اگر مشکلی وجود.ایشان مشمول مصوبه جدید نمی‌شوند.شهردار تهران هم همتراز مقامات بند ج یعنی وزرا هستند. در مصوبه جدید کلمه همترازی حذف شده است.

اهم سخنان علی اعطا را در ادامه می‌خوانید:

-45درصد از درآمدهای شهرداری از پروانه‌های ساختمانی است. تحریم‌ها در حوزه پروانه های ساختمانی تاثیرگذار خواهد بود و طبیعتا یک رکودی در بازار ایجاد خواهد شد و درآمد شهرداری از این محل را تحت شعاع قرار خواهد داد.

- بحث استفساریه برای شهردار تهران باید در صحن بررسی شود. طبق قانون همترازی ایشان همتراز وزرا هستند.

-در مورد حضور شهردار در جلسات هئیت دولت باید بگویم که بله ممکن است برخی از مواقع اختلافاتی ایجاد شود و این موضوع بسیار طبیعی است که شهرداری با برخی از وزارت‌خانه اختلاف نظر داشته باشند.

- در سال گذشته تمامی بدهی های شهرداری به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است و مسئله مسدود شدن حساب‌های شهرداری از سوی تامین اجتماعی، از سوی مسئولان مربوطه با دکتر نوربخش در حال حل و فصل است.

- در مورد انتصابات، نظر شورا این نیست که انتصابات ضعیف بوده است اما در مورد انتصابات در بدنه عموما مقاومت‌هایی وجود دارد. درخواست دارم که کمی صبر داشته باشیم و عملکرد مدیران جدید را ببینیم.

-شهردار تهران مبارزه گسترده ای با فساد راآغاز کرده و حتما هزینه مبارزه با فساد را تحمل خواهد کرد.

-در مورد مدیران دو تابعیتی در شهرداری تهران خبری ندارم و اگر چنین موضوعی باشد حتما نهادهای نظارتی به آن مسئله ورود پیدا خواهند کر.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان