تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵

294 نفر در سال گذشته در استان زنجان ترک تحصیل کرده‌اند

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان تاکید کرد: از بین 165 هزار دانش‌آموز فقط 294 نفر در سال گذشته ترک تحصیلکرده در استان زنجان وجود دارد که تعداد بیشتر آن‌ها مربوط به شهرستان ایجرود است.
رویداد۲۴- معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان تاکید کرد: از بین 165 هزار دانش‌آموز فقط 294 نفر در سال گذشته ترک تحصیلکرده در استان زنجان وجود دارد که تعداد بیشتر آن‌ها مربوط به شهرستان ایجرود است.

محمودرضا شهبازی در‌ خصوص فعالیت مدارس کنکور در زنجان، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارتقای جایگاه استان زنجان در کنکور سراسری انجام شده است که نمونه آن تاسیس مدارس کنکور در پنج شهرستان است.

وی افزود: در 9 منطقه آموزشی استان که امکان تاسیس مدارس کنکور در آن‌ها وجود نداشت طی قراردادی با بنیاد علمی‌آموزشی علوی بسته‌های کمک آموزشی به این مناطق ارسال شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: علاوه ‌بر این، شش مرحله آزمون آزمایشی نیز برای دانش‌آموزان سال چهارم و سه مرحله آزمون آزمایشی برای سال سوم با اعتبار یک‌میلیارد و 600 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

شهبازی با بیان اینکه با توجه به فعالیت‌های انجام گرفته رتبه استان در کنکور قابل قبول نیست، یادآور شد: در استان زنجان 4711 نفر دانش‌آموز سال چهارم وجود دارد که برای این گروه مدارس کنکور و پک‌های آموزشی در ‌نظر گرفته شده است، ولی از استان زنجان بیش از 14 هزار نفر در کنکور شرکت می‌کنند که این موضوع را می‌توان یکی از دلایل رتبه بیست ‌و‌ یکم استان در کنکور دانست.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان زنجان در‌ خصوص تغییر کتب درسی، اظهار کرد: امسال شاهد استقرار پایه دهم در مدارس خواهیم بود و دروس جدیدی که ارائه شده است که این دروس خلاهای موجود در فضاهای آموزشی را پر می‌کند؛ مثلا در سال یازدهم درس انسان و محیط‌زیست افزوده شده است.

وی در زمینه ترک ‌تحصیل دانش‌آموزان تصریح کرد: با توجه به مناطق جغرافیایی مختلف ترک‌تحصیل به دلایل مختلف بومی و منطقه‌ای وجود دارد مثلا گاهی شاهد ترک‌تحصیل دختران به دلیل ازدواج زودهنگام هستیم.

شهبازی اعلام کرد: از بین 165 هزار دانش‌آموز فقط 294 ترک تحصیل در استان زنجان وجود دارد که تعداد بیشتر آن‌ها مربوط به شهرستان ایجرود بوده است.

وی عنوان کرد: بازماندگان از تحصیل نیز در استان شناسایی شده و با مراجعه حضوری به خانه تک‌تک آن‌ها برای بازگشت به فضای آموزشی تلاش شده است. در این راستا 631 نفر بازمانده از تحصیل شناسایی شده‌اند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان