تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
مونا قندیل، خبرنگار عرب پرس‌تی‌وی:

پیشنهاد شبکه‌های مطرح خبری را رد کردم تا در ایران بمانم/ بیشتر شبکه‌های خبری با حجاب من مشکل داشتند

مونا قندیل، خبرنگار شبکه پرس‌تی‌وی در رام‌الله کرانه باختری است. وی 36 سال دارد و در کشور لبنان متولد شده و تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته‌ها‌ی زبان انگلیسی و مدیریت کسب و کار گذراند.
پیشنهاد شبکه‌های مطرح خبری را رد کردم تا در ایران بمانم/ بیشتر شبکه‌های خبری با حجاب من مشکل داشتند
رویداد۲۴ مونا قندیل در سن 19 سالگی کار خود را به عنوان مترجم در شرکت‌ها‌ و گروه‌های بین المللی آغاز کرد و طولی نکشید که در کسوت خبرنگار، کار در خبرگزاری‌ها‌ و وب‌سایت‌های خبری را آغاز کرد.

وی که بالغ بر چهار سال است با شبکه بین المللی پرس تی‌وی کار می‌کند، در رابطه با نحوه شروع این همکاری گفت: پیش از آن‌که به پرس‌تی‌وی بیایم، در یک شبکه خبری دیگر کار می‌کردم که از شرایط کار در آن راضی نبودم و به دنبال محل جدیدی برای کار بودم. یکی از مشکلاتی که با آن شبکه داشتم، مسأله پوشش و حجاب من بود به طوری که اغلب شبکه‌های خبری ترجیح می‌دهند تا خبرنگارانشان بدون پوشش کامل در مقابل دوربین ظاهر شوند. 

این مسأله مرا آزار می‌داد و با توجه به این‌که یکی از دوستانم در شبکه العالم کار می‌کرد، از او خواستم تا من را به شبکه پرس‌تی‌وی معرفی کند. در واقع، پرس‌تی‌وی همان شبکه‌ای بود که در آن احساس آرامش می‌کردم و می‌توانستم با حجاب خود در آن به شغل خبرنگاری ادامه دهم. پس از گذراندن حدود چند ماه دوره آزمایشی، توانستم نظر مدیران این شبکه را جلب و کار خود را آغاز کنم.

پاسخ من به تمامی پیشنهادها «نه» بود

وی در ادامه افزود: پس از شروع به کار در پرس‌تی‌وی، پیشنهادهای متعددی از سوی شبکه‌ها‌ی مطرح خبری به من داده شد که پاسخ من به تمامی‌این پیشنهادها «نه» بود. من اکنون خود را به عنوان عضوی از خانواده پرس‌تی‌وی می‌دانم و رابطه خوب و دوستانه‌ای را با تمامی‌همکارانم حتی در تهران دارم. من در این‌جا می‌توانم به صورت آزادانه در خصوص موضوعات مختلف نظر بدهم که این موضوع کمک می‌کرد که بتوانم کارم را به بهترین شکل انجام دهم.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان