تاریخ انتشار: ۰۴:۱۶ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۷

نماینده مجلس: زیرساخت محاسبه نمره معدل در کنکور فراهم نیست

نماینده مردم ارامنه تهران و شمال کشور در مجلس معتقد است: با توجه به تفاوت سیستم برگزاری امتحانات و تصحیح اوراق در بین مدارس، لحاظ تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور نیازمند یکسان سازی سیستم و فراهم سازی زیرساخت هاست اما این شرایط فراهم نیست .
نماینده مجلس: زیرساخت محاسبه نمره معدل در کنکور فراهم نیست

رویداد۲۴ کارن خانلری روز پنج شنبه درباره نامه 170 نفر از نمایندگان مجلس به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به منظور بازنگری مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو برای کنکور سال 98 اظهار داشت: پیش بینی ما برای سال اول 25درصد بود و اعتراض های بسیاری وجود داشت که در امتحانات نهایی تقلب هایی صورت گرفته است. لازم بود تمهیداتی برای پیشگیری ازاین اتفاق اندیشیده می شد.
در نامه 170 نفر از نمایندگان مجلس که هفته گذشته در صحن علنی قرائت شد آمده است : بر اساس اخبار واصله اخیرا تصمیمی در شورای سنجش و پذیرش دانشجو برای لحاظ شرایط آزمون کنکور سراسری سال 1398 توسط اعضای آن شورا اتخاذ شده که طی آن محاسبه نمره معدل در آزمون با 30 درصد به صورت قطعی خواهد بود.
نماینده مردم ارامنه تهران و شمال کشور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قصد پرداخت به این اعتراض ها را ندارم که ممکن است درست هم نباشد، اما برای حذف کنکور در نظر داشتیم که سابقه تحصیلی مربوط به دوره سه چهار ساله دبیرستان لحاظ شود.
وی افزود: این مساله جدای از حاشیه های مربوط به تقلب و وجوهی است که از سوی برخی شرکت های سودجو برای امتحانات نهایی دریافت می شود.
این نماینده مجلس تاکید کرد: باید روندی آرام و تدریجی به این منظور تدارک دیده می شد اما موضوع با یک هیاهوی تبلیغاتی و رسانه ای پیچیده شده است.
وی با اشاره به پیگیری های جدی نمایندگان در این ارتباط و لحاظ مسائل تعدیل کننده گفت: تاثیر مثبت معدل سال پایانی و یا میانگین معدل مربوط به چند سال اخیر لحاظ شود.
خانلری درباره تمهیدات کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی دراین باره گفت : آموزش و پرورش باید ساز و کار و مکانیزم منسجم و از پیش تعریف شده ای برای سوابق تحصیلی و آموزشی و شاخص های مد نظر در این چارچوب داشته باشد.
وی افزود: با توجه به تفاوت های فاحش در مدارس غیرانتفاعی و مناطق محروم، مسئله یکسان سازی در برگزاری امتحان های دبیرستان از مسایل خیلی مهم در این زمینه است .
نمایندگان مجلس در نامه خود به وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری آورده اند: تصمیم شورای سنجش و پذیرش دانشجو برای لحاظ شرایط آزمون کنکور سراسری سال 1398 به علت نبود زیرساخت ‌های لازم در شرایط فعلی مغایر عدالت آموزشی است و می‌ تواند آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری را به مناطق محروم کشور وارد و امید نسل جوان و داوطلبان کنکور را به یاس مبدل کند.
امضا کنندگان این نامه درخواست کردند به فوریت جلسه فوق ‌العاده‌ شورای سنجش و پذیرش تشکیل تا نسبت به بازنگری مصوبه این شورا برای کنکور سال 98 اقدام شود.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کنکور ، امتحانات
نظرات شما
پیشخوان