تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۷

استقلال با شکست تراکتورسازی مدعی شد

استقلال تهران با وجود حضور کاپیتان اول تیم ملی فوتبال ایران در ترکیب تراکتورسازی، موفق شد با 3 گل تیم تبریزی را شکست داده تا خود را به جمع مدعیان لیگ برتر اضافه کند.
رویداد۲۴  تیم فوتبال استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز در چارچوب هفته سوم هجدهمین دوره رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور از ساعت 20 و 30 دقیقه امشب (جمعه) برابر هم به میدان رفتند که با گل به خودی «علی عبدالله زاده» مدافع تیم تراکتورسازی،«مرتضی تبریزی» و «فرشید اسماعیلی»آبی پوشان به پیروزی رسیدند.

2 تیم که از 2 دیدار نخست لیگ فقط 2 امتیاز اندوخته بودند برای فرار از حاشیه نیاز مبرم به پیروزی داشتند تا آنجا که هم «وینفرد شفر» سرمربی آلمانی استقلال و هم «جان توشاک» سکاندار بریتانیایی تیم تراکتورسازی از خریدهای جدید خود در این دیدار رونمایی کردند.

در جمع آبی پوشان «مارکوس نیومایر» آلمانی، «الحاجی گرو» نیجریه ای و «مرتضی تبریزی» مهاجم فصل گذشته ذوب آهن در لیست 18 نفره آبی ها قرار گرفتند که تبریزی از همان ابتدای بازی به میدان رفت.

در طرف مقابل هم باشگاه تراکتورسازی که اخیرا «اشکان دژاگه» و «مسعود شجاعی» بازیکنان ملی پوش ایران را جذب کرده از همان دقایق نخست هر 2 کاپیتان تیم ملی را روانه بازی کرد.
آبی پوشان که از حمایت خوب هواداران خود بهره می بردند، بازی را هجومی آغاز کردند تا حملات پی درپی آنها، عبدالله زاده مدافع سرخپوشان تبریزی را وادار به اشتباه کند تا از روی پاس «روح الله باقری» مهاجم جدید آبی پوشان، او دروازه خودی را باز کند.

5 دقیقه بعد «دانیال اسماعیلی فر» هافبک تیم تراکتورسازی از پشت محوطه 18 قدم تیم استقلال صاحب موقعیت شوت زنی شد که ضربه او را «مهدی رحمتی» گلر و کاپیتان آبی پوشان از بالای دروازه به بیرون فرستاد.

سرخ پوشان تبریزی که اشتباهات فراوانی در دادن پاس و یارگیری حریف داشتند، در دقیقه 28 و محوطه 18 قدم خودی بار دیگر اشتباه کردند تا استقلال به دومین گل خود برسد.
«فرشید اسماعیلی» هافبک هجومی آبی پوشان در این صحنه از اشتباه مدافعان حریف استفاده کرد تا پاس رو به عقب او را «مرتضی تبریزی» از زاویه بسته به گل نخست خود با لباس آبی و دومین گل تیم استقلال در این دیدار تبدیل کند.


در دقیقه 38 «وریا غفوری» هافبک تیم استقلال با حرکت انفرادی خود تا محوطه 6 قدم دروازه حریف هم پیش رفت که پس از سرنگونی به زمین توپ رها شده را روح الله باقری از کنار دروازه به بیرون زد.

تیم تراکتورسازی که برنامه خاصی برای دفع حملات استقلال و یا رسیدن به دروازه آنها نداشت در دقایق تلف شده نیمه نخست می توانست برای سومین بار دروازه خود را باز شده ببیند ولی ضربه «روح الله باقری» با دفع به موقع «محسن فروزان» گلر تیم سرخپوش به بیرون رفت تا شاگردان شفر با برتری 2 بر صفر به رختکن بروند.

نیمه دوم را هم آبی پوشان تهرانی هجومی آغاز کردند تا در دقیقه 51 شوت پای راست و مهار نشدنی اسماعیلی از پشت محوطه 18 قدم تراکتورسازی به تور دروازه فروزان گره بخورد و سومین گل استقلال به نام او ثبت شد.

2 دقیقه بعد، شفر «الحاجی گرو» را به جای وریا غفوری به میدان فرستاد تا مهاجم جدید آبی پوشان با سایر بازیکنان به هماهنگی برسد. در طرف مقابل هم «مسعود شجاعی» که در باز شدن دروازه تیمش تاثیر گذار بود، در دقیقه 56 جای خود را به «علی طاهران» داد.


روند تیم استقلال در ادامه بازی حفظ توپ بود و بازیکنان تراکتورسازی نیز تلاشی برای جبران گل های خورده نداشتند تا شفر با اطمینان از این نتیجه «مارکوس نیومایر» را در دقیقه 81 به جای فرشید اسماعیلی به میدان بفرستد. در نهایت این دیدار با سوت «مهدی سید علی» داور مسابقه، با 3 امتیاز شیرین برای آبی پوشان پایتخت به پایان رسید.

در ترکیب تیم فوتبال استقلال سیدمهدی رحمتی، پژمان منتظری، آرمین سهرابیان، فرشاد محمدی مهر، میلاد زکی پور، فرشید باقری، علی کریمی، فرشید اسماعیلی(دقیقه 81 مارکوس نیومایر)، مرتضی تبریزی، وریا غفوری(دقیقه53 الحاجی گرو) و روح الله باقری(دقیقه 73 خسرو حیدری) به میدان رفتند.

همچنین برای تیم تراکتورسازی محسن فروزان، محمد طیبی، علی عبدالله‌زاده(دقیقه 50 یوکیا سوگیتا)، محمد اهل‌شاخه، دانیال اسماعیلی‌فر، رضا شربتی، مسعود شجاعی(دقیقه 56 علی طاهران)، علیرضا نقی‌زاده(دقیقه 80 احسان پهلوان)، اشکان دژاگه، هری فوریستر و آنتونی استوکس بازی کردند.


خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان