تاریخ انتشار: ۰۶:۴۸ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

روحانی برای صیانت از سرمایه اجتماعی برنامه ندارد/ اعتماد مردم کاملا از بین رفته است

جعفرزاده ایمن‌آبادی می‌گوید: به نظر من آقای روحانی برای صیانت از سرمایه اجتماعی برنامه ندارد در حالی که آقای خاتمی در این زمینه با برنامه ظاهر شد. تقریباً می‌توانم بگویم هر فردی که در سال 76 به آقای خاتمی رای داد از رای خود پشیمان نشد.
روحانی برای صیانت از سرمایه اجتماعی برنامه ندارد/ اعتماد مردم کاملا از بین رفته است
رویداد۲۴ محمد آیتی: چندی پیش، رییس جمهور طی دستوری به اعضای کابینه خود خواستار شفافیت هرچه بیشتر به منظور بازگشت سرمایه اجتماعی و بازسازی اعتماد بین مردم و مسئولان و همچنین مبارزه با فساد شد. دستوری که به نظر می‌رسد رعایت آن هرچند دیر شده اما همچنان به عنوان مطالبه اصلی جامعه مطرح است. غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی به رویداد۲۴ می‌گوید: در خوشبینانه‌ترین حالت اگر رییس جمهور این حرف را اعتقادی زده باشد، باید بگویم خیلی دیر به فکر صیانت از سرمایه اجتماعی افتادند. آقای روحانی از پایگاه خوب اجتماعی در ایام انتخابات برخوردار بود در حالی که زر و زور و تزویر در طرف مقابل حضور داشت. تقریباً این اتفاق در سال 76 برای آقای خاتمی افتاد. هرچند معتقدم آن حماسه دیگر رخ نخواهد داد؛ بهتر است بگویم نه دیگر فردی مثل آقای خاتمی تکرار خواهد شد و نه دیگر حماسه‌ای در حد دوم خرداد به وقوع خواهد پیوست. موفقیت آقای روحانی در انتخابات سال 92 و 96 کمی به حماسه سال 76 شباهت داشت و خیلی حیف شد که آن سرمایه اجتماعی اکنون دل شکسته است.

او افزود: آقای روحانی می‌توانست با آن چیزهایی که مورد مطالبه مردم بود این سرمایه اجتماعی را به بهترین شکل حفظ کند. هیچ وقت نباید اجازه داد که اعتماد مردم از بین برود ولی افسوس که امروز این اتفاق در حد وسیعی رخ داده است. جناح مقابل خوب می‌داند اگر مردم در انتخابات حداکثری شرکت کنند آن‌ها شکست خورده رقابت خواهند بود از این‌رو سعی کردند به مردم القا کنند که اشتباه کردید به آقای روحانی رای دادید، متاسفانه تیم آقای روحانی هم با عملکردش به این تحرک جناح مقابل کمک کرد. به طور مثال در زمانی که جناح مقابل در راس کار بود ما به برخی فسادها انتقاد داشتیم ولی زمانی که دولت جدید در راس کار قرار گرفت، دقیقاً فساد در آن نقاط تکرار شد.

امروز مردم یک حسن روحانی اصلاح طلب و معتدل می‌خواهند

عضو فراکسیون مستقلین مجلس تصریح کرد: به نظر من آقای روحانی برای صیانت از سرمایه اجتماعی برنامه ندارد، در حالی که آقای خاتمی در این زمینه با برنامه ظاهر شد. تقریباً می‌توانم بگویم هر فردی که در سال 76 به آقای خاتمی رای داد از رای خود پشیمان نشد. در حال حاضر نیاز است که آقای روحانی جنب و جوش خود را بیشتر کند و آستین همت را بالا بزند. ایشان باید مرتباً گزارش برنامه‌های اصلاحی خود را به اطلاع مردم برساند. امروز مردم یک حسن روحانی اصلاح‌طلب و معتدل می‌خواهند. مردم، رییس جمهور مردمی که برای حل مشکلات آن‌ها برنامه داشته باشند را می‌خواهند. امیدوارم در این زمان باقی مانده از ریاست آقای روحانی در دولت شاهد بازسازی اعتماد از دست رفته و مبارزه جدی با فساد باشیم زیرا این دو موضوع خواست عمومی همه مردم است.

محتوای گزارش تلویزیونی رییس جمهور دلچسب نبود

جعفرزاده‌ ایمن‌آبادی در پایان در خصوص ارزیابی خود از گزارش تلویزیونی هفته گذشته رییس جمهور، خاطرنشان کرد: از نظر من آهنگ ارائه گزاش آقای رییس جمهور خوب بود یعنی اینکه ایشان عصبی و تندخو مقابل دوربین ظاهر نشد ولی محتوای گفته‌ها دلچسب نبود. آقای روحانی در گزارش‌های خود باید نشان دهد که از شرایط کف خیابان و زندگی روزمره مردم آگاهی دارد اما در گزارش تلویزیونی ایشان این موضوع احساس نشد. معتقدم آقای روحانی باید مثل آقای خاتمی لااقل یک عذرخواهی ساده از مردم می‌کرد و اتفاقاً این کار هزینه‌ای هم نداشت. آقای خاتمی در زمانی که مسئولیت ندارد از مردم عذرخواهی می‌کند و این عمل بسیار قابل ستایش است و نشان از اخلاق مداری ایشان دارد. آقای روحانی طوری گزارش داد که انگار مملکت گل و بلبل است در حالی که باید قبول کنیم که در سیستم مدیریتی کشور کوتاهی‌هایی صورت گرفته است. 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان