تاریخ انتشار: ۱۸:۳۱ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
در پی اخبار منتشر شده در رسانه‌های عراقی

سخنگوی وزارت خارجه: از سفر العبادی به تهران بی‌اطلاعم

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان، نسبت به اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌های عراقی مبنی بر سفر حیدر العبادی به تهران در طی روزهای آینده اظهار بی اطلاعی کرد .

رویداد۲۴ در پی انتشار برخی از اخبار از سوی رسانه‌های عراقی مبنی بر اینکه قرار است طی روزهای آینده نخست‌وزیر  عراق به تهران سفر کند، خبرنگار ایسنا در تماس با سخنگوی وزارت امور  خارجه صحت و سقم این خبر را جویا شد که بهرام قاسمی در پاسخ ، گفت: من تاکنون  در مورد این سفر هیچ گونه اخبار و اطلاع رسمی دریافت نکرده‌ام .

  براساس این گزارش عصر امروز  برخی از رسانه های عراقی از جمله  خبرگزاری اسکای پرس، مدعی شدند که بنا به دعوت ایران، حیدر العبادی،نخست وزیر عراق هفته آینده به تهران می آید.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع اعلام کرد که هدف از این سفر گفت‌گو در رابطه با آخرین دستاوردها و تحولات سیاسی بین دو کشور  است.

اظهارات اخیر حیدرالعبادی مبنی بر اینکه دولت عراق ،تحریم‌های آمریکا علیه ایران را اعمال خواهد کرد، اعتراض افکار عمومی عراق و گروه‌های سیاسی این کشور و همچنین مردم ایران نسبت به این موضع‌گیری را برانگیخته است ،از دیگر سو  برخی از تحلیلگران معتقدند حیدرالعبادی برای حضور مجدد در پست نخست‌وزیری عراق به دنبال جلب نظر  برخی از محافل خاص  است  و این اظهارات را نیز در همین چارچوب مطرح کرده است .بنابراین خبر منتشر شده در ارتباط با سفر العبادی به تهران باعث مطرح شدن برخی از تحلیل‌ها و گمانه‌زنی‌ها در این زمینه شده است چنان که  عده ای  این سفر را  به موضع گیری های اخیر عبادی در مورد  تهران مرتبط دانسته اند .
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان