تاریخ انتشار: ۲۳:۴۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷

گرفتاری تازه مردان هالیوود/ گذشته سیاه کارگردان کار دستش داد

کارگردان فیلم «ایو» به دلیل داشتن سابقه اعمال خشونت علیه زنان مجبور به کناره‌گیری شد. در این فیلم جسیکا چستین از فعالان جنبش توقف خشونت علیه زنان تهیه‌کننده و بازیگر است.
گرفتاری تازه مردان هالیوود/ گذشته سیاه کارگردان کار دستش داد

رویداد۲۴ با راه افتادن جنبش‌هایی مانند «TimesUp» دیگر هالیوود برای مردان مثل سابق نیست و گرفتاری‌های تازه‌ای برای آن‌ها به ارمغان آورده است.

در تازه‌ترین نمونه متیو نیوتن از کارگردانی فیلم «ایو» کناره گرفت. او هفته گذشته به عنوان کارگردان این فیلم معرفی و بلافاصله با موجی از اعتراضات روبه‌رو شد.

متیو نیوتن بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ در استرالیا چند بار به اعمال خشونت علیه زنان از جمله نامزد سابقش متهم شده بود.

شاید حضور او در فیلمی که جسیکا چستین به عنوان یکی از پیشگامان جنبش «TimesUp» در آن بازی می‌کند مسیر اعتراض را برای مخالفان هموار کرد. چستین که نامزد شدن برای اسکار را در کارنامه دارد هنوز در این باره اظهارنظر نکرده است.

در این فیلم نیوتون علاوه بر کارگردانی، نوشتن فیلمنامه‌ را برعهده دارد و یکی از نقش‌های اصلی را بازی می‌کند. او درباره کناره‌گیری از کارگردانی فیلم گفت: «دیروز به جسیکا چستین و دیگر تهیه‌کنندگان اعلام کردم که از کارگردانی کناره می‌گیرم.» او در ادامه با اشاره به گذشته تاریک خود اعلام کرد: «نمی‌توانم گذشته را پاک کنم و همواره شرم و مسئولیت آسیبی که به عزیزانم رساندم همراه من خواهد بود.»

نیوتن سال گذشته فیلم «اکنون که هستیم» را با بازی جولین نیکلسون و زاکاری کینتو روانه پرده نقره‌ای سینِما کرد.

منبع: بی بی سی/ ۱۰ اوت

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان