تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
فاطمه سعیدی:

طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را دوباره به جریان می‌اندازیم/ زیر بار فشارها نمی‌رویم

یک عضو فراکسیون امید درباره رد شدن تحقیق و تفحص از شهرداری تهران از سوی مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‎‌دانم چرا این طرح رد شد اما دوباره آن را به جریان می‌اندازیم.
رویداد۲۴ فاطمه سعیدی، درباره رد تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در سوی مجلس شورای گفت: این چندمین بار است که تحقیق و تفحص از شهرداری از سوی مجلس شورای اسلامی رأی نیاورد.
 
وی خاطرنشان کرد: اعضای فراکسیون امید بسیار موافق این تحقیق و تفحص بودند اما متاسفانه نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که رأی نیاورد.  
 
نماینده مردم تهران تاکید کرد: ما دوباره این مسئله را پیگیری خواهیم کرد و دوباره درخواست تحقیق و تفحص از شهرداری را می‌دهیم.
 
وی با بیان این‌که نگاه ما به تحقیق و تفحص از شهرداری غیرسیاسی است، بیان کرد: می‌خواهیم بدانیم چه اتفاقی افتاده است.
 
این عضو فراکسیون امید تاکید کرد:‌ این حق مردم تهران بزرگ است که بدانند چه اتفاقی افتاده است اما متاسفانه تحقیق و تفحص رأی نیاورد. ما بر روی این مسئله نگاه غیرسیاسی داریم می‌خواهیم شفاف‌سازی صورت گیرد که منابع مالی در شهرداری چه شده است؟ مردم تهران بزرگ باید بدانند که بودجه شهرشان چگونه خرج شده است؟
 
این نماینده مردم تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا اعمال فشاری روی نمایندگان است که امضاء و درخواست خود را پس می‌گیرند، بیان کرد: من در جریان چنین قضیه‌ای نیستم؛ این افراد مشخصا با ما در ارتباط نیستند و به خوبی می‌دانند که ما زیر بار فشارها نمی‌رویم اما در خصوص دیگران اطلاعاتی ندارم .
 
وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که این اولین بار نیست که نمایندگان دست به چنین کارهای می‌زنند و در موارد مشابه عملکردشان را تغییر داده‌اند مانند پس گرفتن امضا و یا استیضاح، عنوان کرد: بله، این نوع برخورد نمایندگان در مجلس جای تحقیق و تفحص دارد این که چرا برخی‌ها نسبت به مسائل نگاه سیاسی دارند.
 
سعیدی افزود: ما می‌گویم باید شفاف‌سازی صورت گیرد و دانستن حق مردم است آنان باید بدانند که بیت‌المال، بودجه و پول‌شان چه شده است؟
 
وی ادامه داد:  متاسفانه مشاهده می‌کنیم که امضاء برای تحقیق و تفحص، استیضاح و سوال جمع می‌شود اما وقتی به رده‌های بالا می‌رسد دیگر فعالیتی مشاهده نمی‌کنیم معتقدم باید در خصوص این رفتار نمایندگان تحقیق و تفحص صورت گیرد و مردم بدانند چه اتفاقی افتاده است.

نظرات شما
پیشخوان