تاریخ انتشار: ۰۵:۴۳ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷

احتمال انصراف سویا از بازی سوپر جام اسپانیا قوت گرفت

تیم فوتبال سویا با انتشار بیانیه ای مدعی شد که در صورتی که حریف آن ها در بازی سوپر جام یعنی بارسلونا از بیش از سه بازیکن غیر اروپایی استفاده کند، از این بازی انصراف خواهد داد.
احتمال انصراف سویا از بازی سوپر جام اسپانیا قوت گرفت

رویداد۲۴ روزنامه مارکا اسپانیا روز یکشنبه نوشت: فدراسیون فوتبال اسپانیا روز گذشته اعمال محدودیت در مورد استفاده از بازیکنان غیر اروپایی را برای دیداری 'غیر حرفه ای' همچون سوپر جام غیر قابل اعمال اعلام کرد.
بر اساس قوانین پیشین این فدراسیون در بازی های لالیگا هر تیم به ازای هر بازی تنها مجاز به استفاده از سه بازیکن غیر اروپایی بود.
در واقع مسوولان سویا فکر می کردند که قانون مذکور در مورد بازی سوپر جام هم قابل اعمال است؛ این در حالیست که آن ها امروز و در آستانه این بازی مدعی شدند که هدف 'قوانین ترکیبی نابرابر' قرار گرفته اند.
بازی سوپر جام اسپانیا هر ساله بین تیم اول لالیگا و قهرمان جام حذفی این کشور برگزار می شود و از آنجا که کاتالان ها فصل گذشته دبل کردند (لالیگا و جام حذفی اسپانیا را فتح کردند) تیم سویا به عنوان نایب قهرمان «کوپا دل ری» برای بازی سوپر جام انتخاب شد.
در بیانیه باشگاه سویا آمده است: بیانیه منتشره توسط فدراسیون فوتبال اسپانیا تنها 24 ساعت پیش از بازی سوپر جام، (باشگاه سویا) را غافلگیر کرد. آن ها اعلام کرده اند که تیم ها مجازند که به صورت دلخواه از هر تعداد بازیکن غیر اروپایی که مایلند استفاده کنند، این در حالیست که در آخرین اعلامیه آن ها برای فصل 2018 – 2019 بدون استثناء مقرر شده بود که هر تیم می تواند در هر بازی تنها از سه بازیکن غیر اروپایی استفاده کند.
در ادامه این بیانیه می خوانیم: دپارتمان حقوقی باشگاه جوانب این موضوع را بررسی کرده و در صورتی که بارسلونا با تیمی متشکل از بیش از سه بازیکن غیر اروپایی در این دیدار حاضر شود، زمینه انصراف سویا را فراهم خواهد آورد.
«آرتورو ویدال»، «مالکوم» و «آرتور» به احتمال زیاد سه سهمیه‌ی غیر اروپایی بارسلونا در این بازی خواهند بود. این درحالی است که بارسا با چهار بازیکن غیراروپایی به مراکش رفته. چهارمین بازیکن غیر اروپایی بارسا، مدافع این تیم مارلون است.
گفته می‌شود کوتینیوی برزیلی در روزهای اخیر از طریق همسرش پاسپورت پرتغالی دریافت کرده و «لوییس سوارز» و «لیونل مسی» هم از پیش پاسپورت‌های اروپایی اخذ کرده اند.
«ارنستو والورده» سرمربی بارسا هم از این تغییر راضی نیست.
او در این باره تصریح کرد: درباره‌ی نظر فدراسیون که سوپرجام رقابت حرفه‌ای نیست، نمی‌دانم چه باید بگویم. به اعتقاد من سویا یک تیم حرفه‌ای است. ما هم حرفه‌ای هستیم. با توجه به مشکلات زیادی که این هفته با بازیکنان غیر اروپایی‌مان داشتیم، آنها باید زودتر به ما خبر می‌دادند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان