تاریخ انتشار: ۰۶:۰۱ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷

در انتظار باران طلا و رکوردشکنی در جاکارتا(گزارش)

با توجه به تعداد ورزشکاران اعزامی به بازی های آسیایی ۲۰۱۸ انتظار رکوردشکنی از کاروان کشورمان در اندونزی می رود.
در انتظار باران طلا و رکوردشکنی در جاکارتا(گزارش)

رویداد۲۴ چند روز قبل ثبت نام نهایی ورزشکاران ایرانی برای حضور در بازی های آسیایی در جاکارتا توسط مسئولان کاروان کشورمان انجام شد. 


طبق جدولی که کمیته ملی المپیک منتشر کرد، در این دوره ۳۷۸ ورزشکار ایرانی در ۳۱ رشته و ۴۲ ماده ورزشی راهی اندونزی می شوند تا برای کسب مدال با حریفان آسیایی خود مصاف دهند.


این موضوع باعث شده تا کاروان ورزشی ایران در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ یکی از بزرگترین کاروان های تاریخ باشد. اگر بخواهیم با ۴ دوره اخیر مقایسه کنیم، حتی از بازی های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگژو که ۳۵۹ ورزشکار به چین رفتند و با عنوان چهارمی بازگشتند هم تعداد ورزشکاران بیشتری به جاکارتا اعزام می شوند. 

 


بزرگترین کاروان با رکوردشکنی زنان


طبق این جدول در ۴ دوره قبلی بیشترین تعداد ورزشکار ایرانی به بازی های آسیایی ۲۰۱۰ اعزام شده است. ۲۷۱ ورزشکار مرد و ۸۸ زن، هشت سال قبل به چین رفتند و نتیجه درخوری را هم کسب کردند. در این دوره با هماهنگی بین کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون ها در نهایت ۲۸۰ ورزشکار مرد و ۹۸ ورزشکار زن راهی جاکارتا خواهند شد که در نوع خود یک رکورد به حساب می آید. نسبت به دوره قبلی که به کاروان ایران بیش از ۱۰۰ ورزشکار اضافه شده که جالب به نظر می رسد. 

 

 


انتظار مدالی از ایران چیست؟


با اینکه مسئولان کمیته ملی المپیک از پیش بینی تعداد مدال ها در بازی های آسیایی طفره رفتند، روز گذشته محمدرضا داورزنی انتظار وزارت ورزش از ورزشکاران را کسب ۲۵ یا ۲۶ مدال طلا عنوان کرد. این پیش بینی معاون وزیر ورزش در صورتی که به تحقق بپیوندد، یک اتفاق بزرگ و تاریخی خواهد بود. در دوره قبلی ۲۱ مدال طلا، در بازی های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگژو ۲۰ مدال طلا، در سال ۲۰۰۶ دوحه ۱۱ مدال طلا و در بازی های آسیایی ۲۰۰۲ بوسان ۸ مدال طلا سهم ایران بوده است. در صورتی که حداقل ۲۵ مدال طلا به دست بیاید، فارغ از اینکه ایران چه رتبه ای در جدول مدالی کسب می کند، نتیجه قابل قبولی برای ورزش ایران کسب خواهد شد. 

 

 


کسب مقام چهارمی رویا نیست


با توجه به اینکه چین، کره جنوبی و ژاپن همواره خود را در ۳ رتبه ابتدایی جدول مدال های بازی های آسیایی دست نیافتنی می بینند، بهترین رتبه برای ایران در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ می تواند چهارمی باشد. با اینکه در سابقه ایران در بازی های آسیایی ۱۹۷۴ تهران رتبه دومی هم دیده می شود؛ در سال های اخیر هیچ وقت چنین اتفاقی امکان پذیر نبوده است. در ۴ دوره اخیر بهترین رتبه برای کشورمان در بازی های آسیایی ۲۰۱۰ به دست آمده که ایران به رتبه چهارمی رسیده است. در بازی های آسیایی ۲۰۱۴ ایران پایین تر از قزاقستان به عنوان پنجمی رسید و در سال ۲۰۰۶ نیز ایران عنوان ششمی را به دست آورده بود. در صورتی که ایران بیش از ۲۵ مدال طلا کسب کند، امکان کسب دوباره عنوان چهارمی وجود دارد؛ اما قطعا ایران رقیب سرسختی مثل قزاقستان را هم در کنار خود می بیند.

 

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آسیا ، جاکارتا ، مدال ، المپیک
نظرات شما
پیشخوان