تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
افتخاری برای تکواندوی ایران؛

عاشورزاده به مدال برنز دست پیدا کرد

فرزان عاشورزاده، نماینده وزن 58- کیلوگرم کشورمان، با دو پیروزی و یک باخت نشان برنز بازی‌های آسیایی را به نام خود ثبت کرد.
عاشورزاده به مدال برنز دست پیدا کرد
رویداد۲۴ نخستین روز از مسابقات کیوروگی در هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ از از صبح امروز (یکشنبه - ۲۸ مردادماه) در سالن مرکزی همایش جاکارتا آغاز شده است و تکواندوکاران اوزان ۵۳- و ۶۷- کیلوگرم زنان و ۵۸- کیلوگرم مردان در این روز بر روی شیاپ‌چانگ رفتند.

فرزان عاشورزاده هوگوپوش وزن ۵۸- کیلوگرم در گام نخست محمد سوناتو تاجیکستانی را با نتیجه ۲۶ بر ۳ مقتدرانه، در راند دوم و پیش از پایان زمان قانونی مسابقات شکست داد؛ در ادامه رو در روی «کواک هونگ وُ» ویتنامی با نتیجه ۱۳ بر ۶ به برتری رسید. فرزان در نیمه‌نهایی برابر نیاز پولادف نماینده ازبکستان ۱۵ بر ۱۳ نتیجه را واگذار کرد و بر سکوی سومی ایستاد.

فرزان عاشورزاده پس از کسب مدال برنز در بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: در دومین حضور بازی‌های آسیایی ام به دنبال دومین نشان طلا بودم و از نظر بدنی و ذهنی خیلی آمادگی داشتم، اما نتوانستم ٢٠ثانیه پایان مسابقه را در اختیار بگیریم.
تکواندوکار المپیکی کشورمان بعد از باخت مقابل حریف ازبکستانی و کسب مدال برنز ابراز داشت: تمام هدفم کسب دومین مدال طلای بازی‌های آسیایی بود و در دو مسابقه اول خیلی خوب امتیاز گرفتم و مبارزه را اداره کردم، اما در مقابل حریف ازبکستانی او با چند اخطار و ضربات مشت از من جلو افتاد، ولی من خیلی زود با ضربات سه امتیازی و حملات پی در پی کار را به تساوی کشاندم و خودم را به فینال نزدیک کردم.

وی ادامه داد: باید به همین روش ادامه می‌دادم تا برنده از میدان خارج می‌شدم، اما در ٢٠ ثانیه آخر او از من در امتیاز جلو افتاد و دیگر فرصت جبران به من نداد.

عاشورزاده در پایان اظهار داشت: می‌خواستم با طلای خود پیام‌آور شادی برای مردم کشورم باشم تا آن‌ها را خوشحال کنم، اما نتوانستم و شرمنده‌تر از قبل شدم هرچند حریف ازبکی من یکی از تکواندوکاران خوب این وزن است، اما من فقط برای طلا و خوشحالی مردم به جاکارتا آمدم، ولی تکواندو ورزش ثانیه هاست و شرمنده مردم خوب کشورم شدم که نتوانستم انتظارات آن‌ها را برآورده کنم.

هدایت مردان برعهده فریبرز عسکری به عنوان سرمربی و علی محمد بسحاق به عنوان مربی است.
منبع: برنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان