تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
به اتهام تحریک هواداران به سوزاندن تصاویر لیونل مسی؛

فیفا، رییس فدراسیون فوتبال فلسطین را محروم کرد

«جبرئیل رجوب» رییس فدراسیون فوتبال فلسطین به اتهام تحریک هواداران به سوزاندن تصاویر و لباس های «لیونل مسی» ستاره تیم فوتبال بارسلونا، از سوی فیفا به مدت یک سال از فعالیت ورزشی محروم شد.
فیفا رییس فدراسیون فوتبال فلسطین را محروم کرد
رویداد۲۴شبکه تلویزیونی «ای اس پی ان» روز شنبه نوشت: رجوب پیش از تصمیم فدراسیون فوتبال آرژانتین برای برگزاری بازی دوستانه با رژیم صهیونیستی در آستانه جام جهانی ۲۰۱۸، در مورد لیونل مسی و برگزاری این دیدار اظهاراتی را عنوان کرده بود که در نهایت، بازی مذکور در میان انبوه فشار‌های سیاسی لغو شد.

علاوه بر این محرومیت یک ساله، رجوب به دلیل نقض ماده ۵۳ قوانین کمیته اخلاق فدارسیون بین المللی فوتبال فیفا، به پرداخت ۲۰ هزار فرانک سوئیس نیز جریمه شد.

بر این اساس، فیفا با انتشار بیانیه‌ای اظهار داشت: کمیته انضباطی رجوب را به دلیل برانگیختن نفرت و خشونت گناهکار اعلام داشته و محرومیت‌های فوق را در مورد وی اعمال خواهد کرد.

تصمیم فدراسیون فوتبال آرژانتین برای برگزاری این دیدار در بیت المقدس از همان ابتدای امر با اعراضات گسترده در سرتاسر جهان همراه بود و رییس فدراسیون فوتبال فلسطین نیز از ابتدا مخالفت و احساسات خود را در این خصوص به طور آشکارا بروز داد.

بر این اساس، او با هشدار دادن به ستاره آرژانتینی بارسلونا عنوان کرده بود که مسی نباید با حضور در این دیدار «بر چهره نژادپرستی نقاب بگذارد.»

رجوب در ادامه گفته بود از آنجا که مسی یک الگوی بزرگ است، ما شخص او را هدف می‌گیریم و از همه خواهیم خواست تا تصاویر و لباس‌های او را بسوزانند و او را طرد کنند.
گفتنی است محرومیت مذکور در مورد مسابقات جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا که دی ماه در امارات برگزار می‌شود، اعمال شده و به احتمال زیاد بخشی از بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ را هم در بر خواهد گرفت.
منبع: ایرنا
برچسب ها: فیفا ، لیونل مسی
نظرات شما
پیشخوان