تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
رئیس پلیس پایتخت:

عدم پایبندی دوچرخه‌سواران به قانون/ پلیس پایتخت در استفاده از موتور برقی پیشگام خواهد شد

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به نگرانی‌های خود در خصوص دوچرخه‌سواران گفت: متاسفانه اکثریت دوچرخه سواران قوانین رانندگی و راهنمایی را رعایت نمی‌کنند.

رویداد۲۴ سردار رحیمی رئیس پلیس تهران امروز در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه تخصصی دوچرخه شهری و صنایع وابسته با اشاره به اهمیت حمل و نقل عمومی و بیان اینکه از زحمات شهردار و اقدامات معاونت حمل و نقل و ترافیک تشکر می‌کنم، گفت: من حساسیت ویژه‌ای به مسائل ترافیکی دارم و معتقدم مسائل زیست محیطی باید در کنار این مهم قرار گیرند.

سردار رحیمی ادامه داد: برخی از خودروها ابتدایی‌ترین مسائل را هم رعایت نمی‌کنند. شش ماهه اول سال وضعیت خوبی در خصوص آلودگی هوا نداشتیم و پلیس از همین حالا قصد دارد برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه دوچرخه سواران قوانین را رعایت نمی‌کنند، افزود: من همین الان هم نگران دوچرخه‌سواران هستم. متاسفانه آنها به هیچ عنوان اصول دوچرخه‌سواری و قوانین را رعایت نکرده و حتی کلاه هم سر نمی‌کنند و احتمالا قصد داریم همانطور که موتورسواران را آموزش می‌دهیم در راستای آموزش دوچرخه‌سواران هم بکوشیم.

سردار رحیمی ادامه داد: امروز با راه‌اندازی پلیس دوچرخه سوار قصد داریم در راستای استفاده از این وسیله پاک پیشقدم شویم. همچنین قصد داریم موتورسیکلت‌های برقی را جایگزین موتورسیکلت‌های دیزلی کرده و در استفاده از موتور برقی پیشقدم باشیم.

رحیمی همچنین در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت رعایت قانون تصریح کرد:‌ مهمترین موضوع برای ما رعایت قانون است، متاسفانه دوچرخه‌سواران قانون را رعایت نکرده و شاهدیم علاوه بر آنکه در سمت اشتباه خیابان دوچرخه‌سواری می‌کنند از چراغ قرمز هم رد شده و به قوانین احترام نمی‌گذارند.

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان