تاریخ انتشار: ۲۱:۱۴ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۷

"خجالت نکش"،"شعله ور" و" دارکوب" برگزیده سومین جشنواره سلامت شدند

سومین جشنواره فیلم سلامت با معرفی برگزیدگان به کار خود خاتمه داد.
رویداد۲۴ آئین اختتامیه سومین جشنواره فیلم سلامت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مدیران وزارت بهداشت، متولیان جشنواره و هنرمندان شامگاه سه شنبه 6 شهریور ماه در تالار وحدت برگزار شد.
در ابتدای این مراسم که اجرای آن را محمد سلوکی برعهده داشت، یاد دو هنرمند عرصه سینما که به تازگی دار فانی را وداع گفته‌اند گرامی داشته شد و در ادامه پخش کلیپی از برپایی جشنواره امسال که با سخنان "دکترمحمد کیاسالار" دبیر جشنواره همراه شده بود، توجه حاضران را به خود جلب کرد.
محمدکیاسالار در این نماهنگ گفت: امسال 809 اثر در پورتال جشنواره ثبت شد که چیزی حدود 60 درصد رشد کمی نسبت به سال گذشته داشته است.
وی افزود: امسال هم مثل سال‌های گذشته پنل‌های تخصصی برگزار شد و پنل‌هایی هم از فیلم‌های کلاسیک مانند "خون بازی" و "دایره مینا" پخش شد. همچنین آثار این دوره از جشنواره در 5‌ بخش داوری شدند که با توجه به ادغام جوایز کوتاه و دانشجویی در 4 بخش اهدا می‌شوند. امیدوارم جشنواره در سال‌های بعد بهتر و پر بارتر برگزار شود و از آثار آن جامعه بهره‌مند شوند.
در ادامه و پس از اتمام این کلیپ نوبت به اهدای جوایز بخش سازمان‌ها رسید که در این بخش کتایون ریاحی نماینده بنیاد نیکوکاری کمک (حامی کودکان کم‌شنوا) روی صحنه آمد و پیش از اهدای جایزه بنیاد نیکوکاری کمک گفت: اتفاق زیبایی که دارد شکل می‌گیرد نماد پیوند هنر و علم است و امیدوارم برای بشر سر و سامان بیاورد. بنیاد نیکوکاری کمک که کاشت حلزونی گوش را برای کودکان نیازمند انجام می‌دهد، این بنیاد امسال لوح سپاس خود را به فیلم "با زبان بی زبانی" اهدا می‌کند.
پس از این بخش زهرا خرازی و قمی معاون فرهنگی اجتماعی انجمن ام.اس و حمید فرخ‌نژاد سفیر انجمن ام.اس جایزه انجمن ام.اس را به فیلم مستند "سوگند بقراط" ساخته حسین کاکاوند اهدا کردند.

کاکاوند پس از دریافت جایزه گفت: شاید جامعه سال‌های 90 تا 92 را یادشان رفته است ولی ما یادمان است که تهیه داروی بیماران ام اس به سختی انجام می‌شد. من همیشه (به قول آقای فرخ‌نژاد) منتقد و اپوزیسون هستم ولی نمی‌توانم وقتی حرکتی را می‌بنیم سکوت کنم و نگویم... ما واقعا امروز کمترین دغدغه دارو را داریم. وی در ادامه جایزه نقدی که دریافت کرد را به بچه‌های ام.‌اس تقدیم کرد.
در ادامه با حضور نمایندگان انجمن اتیسم، جایزه انجمن اتیسم به فیلم مستند "اختلالی به نام اتیسم"، "مامان" و "دست‌های آبی" اهدا شد. بیژن همدرسی کارگردان "اختلالی به نام اتیسم" گفت: این دومین ساخته من در خصوص اتیسم است و افتخار من است که این بچه‌ها و فرشته‌های خوب را به جامعه معرفی کنم.
در ادامه جایزه انجمن اخلاق پزشکی ایران به فیلم دانشجویی "قصه‌ای در نزدیکی ما" ساخته مجتبی کرم‌پور اهدا شد.
در این بخش دکترنمازی، گفت: اکسیر سلامت چه در مقام نظر و چه در مقام عمل در عهده معرفت اخلاقی است و همیشه بر این نکته باید درنگ داشت که سلامت بر پاشنه اخلاق می‌چرخد. این سومین بار است که حوزه اخلاق در جشنواره‌ها حضور پیدا کرده است و اعلام می‌کنم انجمن اخلاق پزشکی ایران تمام سناریوها و فیلمنامه‌های اهالی سینما را در کمتر از یک هفته رصد می کند و کمک می‌کند به این جامعه.
در ادامه این مراسم و پس از اجرای سالار عقیلی داوران بخش تلویزیونی روی صحنه آمدند و پس از اعلام نامزدهای این بخش، جوایز بخش تلویزیونی اعلام شد:
لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به سلما افکاری برای برنامه "ماهی بادکنکی" اهدا شد.
تندیس جشنواره، لوح افتخار و جایزه نقدی به عنوان جایزه سوم اهدا شد به علی زاهدی برای برنامه تلویزیونی "طبیب". پیمان طالبی مجری برنامه در این بخش گفت: "طبیب" از دل گروه اجتماعی آمده است و به جز دکتر یارقلی هیچ کدام پزشک نیستیم این برنامه بدون هیچ اسپانسری روی آنتن می‌رود و ما خوشحالیم که سلامت مردم را به پول نفروختیم.
در ادامه تندیس جشنواره، لوح افتخار و جایزه نقدی به عنوان جایزه دوم اهدا شد به هادی امیری و رها فرجی برای فیلم "جنگل دامون".
تندیس جشنواره، لوح افتخار و جایزه نقدی به عنوان جایزه اول نیز اهدا شد به عطیه عطارزاده برای فیلم "روان سفید"
در ادامه مراسم پایانی سومین جشنواره فیلم سلامت، کلیپ بزرگداشت دکتر مینو محرز پخش شد.
وی پس از پخش کلیپ با تشویق گسترده حاضران به روی سن آمد و دکتر ایازی، دکتر کیاسالار، دکتر حضرتی، کتایون ریاحی و مرضیه برومند، روی سن در کنار او قرار گرفتند و از وی تقدیر کردند.
در ادامه دکترمحمدهادی ایازی معاون اجتماعی وزیر بهداشت و رئیس جشنواره فیلم سلامت به ایراد سخن پرداخت.
سیدمحمدهادی ایازی پس از خیر مقدم به حضار و تبریک این اعیاد ضمن تشکر از وزیر بهداشت و درمان، گفت: ما دو شعار در این جشنواره داریم یکی شعار سلامت برای همه و دیگری شعار رییس جمهور است به عنوان اجتماعی شدن سلامت. وقتی می‌گوییم اجتماعی شدن سلامت، برای اینکه سلامت برای همه باشد؛ باید بگوییم که سینما می‌تواند تاثیر مهمی داشته باشد. سریال "پریا" سال گذشته درچهل قسمت پخش شد و بعد از پخش این سریال 80 درصد مراجعه به مراکز ایدز افزایش یافت و 40 درصد آزمایشات افزایش یافت.
وی ادامه داد: ابزار هنر در بخش فرهنگ سازی می‌تواند خیلی موثر باشد.

او خطاب به کیانوش عیاری، گفت: شما برای اولین بار در حوزه پیوند عضو فیلم ساختید و چقدر خوب است که ما شاهد ساخت فیلم فاخری از شما در حوزه ایدز باشیم.
رئیس جشنواره فیلم سلامت همچنین تأکید کرد: خیلی از مسائل باید گفته شود و اگر گفته نشود ما دچار مشکل جدی در جامعه می‌شویم. امیدوارم در جشنواره چهارم سازمان‌های مردم نهاد در تعامل با جامعه سینمایی بتوانند آثار بهتری را معرفی کنند.
پس از سخنرانی دکتر ایازی نوبت به اهدای جوایز بخش مستند رسید.
در این بخش لوح ویژه دبیرجشنواره به شهره کشاورز برای فیلم "مامان" اهدا شد.
لوح تقدیر و جایزه نقدی به یاسر خیر برای فیلم "آهستگی" اهدا شد.
لوح تقدیر و جایزه نقدی به فرهاد بردبار برای فیلم "مردی که با خرگوش می‌رود" اهدا شد.
تندیس جشنواره، لوح افتخار و جایزه نقدی به عنوان جایزه سوم؛ مشترکا اهدا شد به فضل‌الله تاری برای فیلم "پیش از سی سالگی" و الهام آقالری برای فیلم "شهرزیبای من".
همچنین تندیس جشنواره، لوح افتخار و جایزه نقدی به عنوان جایزه دوم به محسن استادعلی برای فیلم "زنانگی" رسید.
در خاتمه نیز تندیس جشنواره، لوح افتخار و جایزه نقدی به عنوان جایزه اول به محسن علیدادی برای فیلم "ده برابر" تقدیم شد.
در ادامه با پخش کلیپ معرفی هیئت داوران بخش کوتاه و دانشجویی، مجید برزگر، امیر توده‌روستا، رضا درمیشیان، جعفر صانعی‌مقدم، علی قنبری مطلق روی صحنه حاضر شدند.
در ابتدای اهدای جوایز بخش دانشجویی؛ لوح تقدیر و جایزه نقدی به مینا باغبانی برای فیلم "آقاگرگه" رسید.
تندیس جشنواره، لوح افتخار و جایزه نقدی به عنوان جایزه سوم به مهدی یوسفعلی برای فیلم "دلقک‌ها" اهدا شد و تندیس جشنواره، لوح افتخار و جایزه نقدی به عنوان جایزه دوم برای علی بنائیان به فیلم "برای فروش" تقدیم شد.
در ادامه جوایز بخش فیلم کوتاه لوح تقدیر و جایزه نقدی به صادق سهرابی برای فیلم "کوگ" رسید.
لوح تقدیر و جایزه نقدی این فیلم به آرمان فیاض برای فیلم "مانیکور" اهدا شد و تندیس جشنواره، لوح افتخار و جایزه نقدی به عنوان جایزه سوم برای امیرحسین کرمی برای فیلم "قرص برنج" تقدیم شد. تندیس جشنواره، لوح افتخار و جایزه نقدی این بخش به عنوان جایزه دوم به فاطمه احمدی برای فیلم "دریای تلخ" تقدیم شد.
تندیس جشنواره، لوح افتخار و جایزه نقدی نیز به عنوان جایزه اول به علی اسدالهی برای فیلم "اختلاف" رسید.
بخش بعدی مراسم پایانی سومین جشنواره فیلم سلامت به بزرگداشت "کیانوش عیاری" اختصاص یافت. این مراسم با پخش فیلمی درباره عیاری و فیلم "بودن یا نبودن" که او آن را درباره اهدای عضو ساخته بود، پخش شد.

در این بخش "مهدی هاشمی" که در سریال "روزگار قریب" با عیاری همکاری کرده بود، به روی صحنه آمد و از دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی خواست روی صحنه بیاید.
هاشمی گفت: من دو سال است آقای عیاری را ندیده‌ام در حالی که در سریال "روزگار قریب" چهار سال با او بودم. چقدر خوب است آدم کلمه سلامتی را می‌شنود و این قدر تاثیر می‌گذارد... سپاس می‌دارم از بقراط تا مادربزرگم که دکتر ما به صورت سنتی بود و ما را مداوا می‌کرد. به من گفتند به آقای عیاری جایزه بدهم بعد گفتند دکتر هاشمی هم هستند، معمولا آدم خوشنام و خوب کمتر پیدا می‌شود در وزارتخانه و خوشحال شدم که دو نفره این جایزه را به عیاری می‌دهیم و امیدوارم این وزیر استیضاح نشود به خاطر شرایط دارو و... گرچه ایشان به نظرم استیضاح شدنی نیستند.
در این بخش دکتر هاشمی و مهدی هاشمی تندیس و لوح این بخش را به کیانوش عیاری اهدا کردند.
همچنین در این بخش جایزه "تصویر استاد" برای ایفای نقش ماندگار دکتر محمد قریب در سریال "روزگار قریب" اثر کیانوش عیاری به این بازیگر اهدا شد.
در ادامه دکتر هاشمی طی سخنانی گفت: یکی از کسانی که جایش بسیار خالی است، افشین یداللهی است، حتما روحش شاد است و در عین حال یاد و خاطره عزت ا‌له انتظامی را زنده نگه می‌داریم. او چشمانش را به من سپرده بود در این دو دهه اخیر و از یکی از جملات ایشان بیشتر از دیگر جملات او لذت می‌بردم که همیشه می‌گفت بعد از 80 سال، هیچ‌وقت حسرت نخوردم که آن کارهایی که می‌خواستم انجام دهم را انجام ندادم. این مهم است که انسان افتخار داشته باشد کاری را برای شهرش، کشورش و جهان انجام دهد. من تشکر می‌کنم از پزشکان و هنرمندان که تلاش کردند تا جشنواره مسیر خود را در این سال‌ها پیدا کند باید از آقای ایازی هم تشکر کرد که در این شرایط سخت این کار مهم را انجام دادند. از دکتر کیاسالار هم که دبیر جشنواره هستند، تشکر می‌کنم که به قول یکی از سینماگران جوان، این جشنواره را اینقدر "خفن" برگزار کرد...
در ادامه با پخش کلیپ معرفی هیئت داوران بخش سینمایی، دکتر شهرام رفیعی‌فر، کتایون ریاحی، کیانوش عیاری، محمدرضا فروتن و دکتر محمدهادی کریمی روی صحنه حاضر شدند.

هیئت داوران ضمن تشکر از پرداختن به موضوع سیاست‌های جمعیتی در فیلم "خجالت نکش"، موضوع کودک‌آزاری در فیلم "اتاق تاریک" و موضوع تأثیر فضای مجازی بر سلامت در فیلم "جشن دلتنگی"، لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش را به عباس امینی برای فیلم "هندی و هرمز" اهدا کردند.
لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مسعود جعفری جوزانی برای فیلم "پشت دیوار سکوت" تعلق گرفت و لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به بهروز شعیبی برای فیلم "دارکوب" اهدا شد.
لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به حمید نعمت‌الله برای فیلم "شعله‌ور" تعلق گرفت.
در ادامه این بخش و در خاتمه این مراسم جایزه ویژه دبیر جشنواره فیلم سلامت، برای بهترین فیلم عاری از دخانیات، از بین فیلم‌های "زمانی دیگر"، "چای سرد"، " پشت دیوار سکوت"، " خجالت نکش" و "هندی و هرمز" به فیلم "خجالت نکش" اهدا شد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینما ، فیلم ، جشنواره ، سلامت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان