تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
افتخارآفرینی نوازنده ایرانی؛

کیهان کلهر برنده جایزه معتبر جهانی موسیقی شد

کیهان کلهر، نوازنده کمانچه و آهنگساز، برنده جایزه معتبر بین‌المللی Human Spirit ایزاک اشترن شد. این جایزه به منظور تقدیر از افراد یا گروه‌هایی است که از طریق موسیقی به بشریت کمک کردند.
کیهان کلهر برنده جایزه معتبر جهانی موسیقی شد
رویداد۲۴ بر اساس آنچه در نشست خبری ۲۸ اوت ۲۰۱۸ در سمفونی‌هال شانگ‌های به اطلاع خبرنگاران رسید، امسال برنده جایزه معتبر Isaac Stern Human Spirit Award کیهان کلهر، آهنگساز و نوازنده کمانچه و گروه کُر Farmers است.

مراسم اهدای جوایز مسابقه بین‌المللی ویولن ایزاک اشترن شانگ‌های (SISIVC) به همراه اهدای جایزه فعالیت هنری انسان دوستانه ایزاک اشترن Isaac Stern Human Spirit Award به کیهان کلهر، اول سپتامبر یعنی روز شنبه (دهم شهریور ماه ۹۷) برگزار می‌شود که از شبکه‌های تلویزیونی کشور چین نیز به صورت زنده پخش خواهد شد.

از آنجا که کیهان کلهر اکنون در پیش برنامه کنسرت‌های خود به سر می‌برد فرزند ایزاک اشترن یعنی مایکل اشترن به نیابت از کلهر روز شنبه جایزه را دریافت خواهد کرد. جایزه Human Spirit ایزاک اشترن که از سال ۲۰۱۶ بنیان‌گذاری شده، به منظور احترام به گروه‌ها یا افرادی است که سهم برجسته‌ای در کمک به بشریت و مسائل انسانی از طریق موسیقی داشته‌اند.

مسابقه بین‌المللی ویولن ایزاک اشترن شانگ‌های به نام این ویولونیست اوکراینی تبار اهل امریکا نام‌گذاری شده است و خانواده اشترن نیز در این مسابقه که در کشور چین، بندر شانگ‌های برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت.

همچنین در کنار برگزاری مسابقه بین‌المللی ویولن، از سال ۲۰۱۶ هر دو سال یک‌بار جایزه‌ای برای دستاورد هنری موزیسین‌هایی که آثار و فعالیت آن‌ها به منظور نزدیک کردن انسان‌ها در جهان از طریق موسیقی صورت گرفته و سهم برجسته‌ای در درک ما از انسانیت از طریق مدیوم موسیقی داشته‌اند تعلق می‌گیرد و امسال دومین جایزه دستاورد هنری انسان دوستانه به کیهان کلهر موزیسین برجسته ایرانی تعلق گرفت که آثار و اهداف موسیقایی او اغلب رویکرد بشردوستانه، فراتر از زادگاه و ملیت او را مدنظر داشته و به این منظور ساخته شده‌اند.

آزمون (مسابقه) بین‌المللی ایزاک اشترن در کنار آزمون‌های بین‌المللی چایکوفسکی و کوئین الیزابت از معتبرترین آزمون‌های موسیقی جهان هستند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کیهان کلهر ، موسیقی
نظرات شما
پیشخوان