تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
اعلام هزینه‌های نمایشگاه کتاب تهران؛

نمایشگاه امسال کتاب تهران ۳.۵ میلیارد تومان پرخرج‌تر از پارسال

با اعلام هزینه‌های برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، مشخص شد که این دوره از نمایشگاه حدود ۳.۵ میلیارد تومان بیشتر از دوره قبل (سی‌ام) هزینه دربرداشته است.
نمایشگاه امسال کتاب تهران ۳.۵ میلیارد تومان پرخرج‌تر از پارسال
رویداد۲۴ موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران هزینه‌های برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را در بخش‌های مختلف منتشر کرد که در جدول مربوطه، هزینه‌های هر بخش به صورت مجزا و در مقایسه با نمایشگاه سال قبل منتشر شده است.

بر اساس این فهرست، در مجموع امسال بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای برپایی نمایشگاه هزینه شده است که در مقایسه با هزینه بالغ بر ۱۱ میلیارد تومانی نمایشگاه سی ام، شاهد حدود ۳.۵ میلیارد تومان افزایش در هزینه‌های برگزار نمایشگاه بودیم.

همچنین بر اساس این گزارش، دوره سی و یکم این نمایشگاه نسبت به دوره سی‌ام، بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در حوزه وجوه دریافتی غرفه‌ها و منابع درآمدی نمایشگاه، رشد را تجربه کرده است.
 
این چهارمین سال پیاپی است که هزینه‌های برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به صورت رسمی منتشر می‌شود؛ در اواخر سال ۱۳۹۴ و پس از حدود ۱۰ ماه از خاتمه بیست و هشتمین دوره این نمایشگاه، هزینه‌های برگزاری آن اعلام شده بود که معادل ۱۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بود.

مقایسه رقم کلی (مجموع) هزینه‌های چهار دوره اخیر نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یعنی تنها دوره‌هایی که هزینه‌های برگزاری آن به صورت رسمی اعلام شده است، نشان می‌دهد که هزینه برگزاری دوره بیست و هشتم از دوره بیست و نهم (سال بعد از آن) بیشتر بوده و هزینه برگزاری دوره سی‌ام هم از هر دو دوره بیشتر بوده است. این در حالی است که هزینه برگزاری نمایشگاه امسال از هر سه دوره قبل از آن، به مراتب بیشتر بوده است.
منبع: مهر
برچسب ها: نمایشگاه کتاب
نظرات شما
پیشخوان