تاریخ انتشار: ۰۶:۲۱ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

جزییات بازداشت رییس دفتر امام جمعه پیشین فارس/ بازخوانی زمین‌خواری‌های شیراز

وقتی فرماندار فارس گفته بود برخي زمين‌خواران از نزديكي با برخي مديران و شخصيت‌هاي بزرگ استان فارس سوءاستفاده كرده و دست به زمين‌خواري مي‌زنند، به جز آيت‌الله حائري شيرازي، هیچکس واکنشی نشان نداده بود.
جزییات بازداشت رییس دفتر امام پیشین فارس/ بازخوانی زمین‌خواری‌های شیراز
رویداد۲۴ خبر رسیده که عبدالله نبی زاده بازداشت شده است. او را رئیس دفتر امام جمعه شیراز معرفی کرده‌اند. رییس کل دادگستری فارس درباره او گفته است حکم عبدالله نبی‌زاده فرد شیرازی به جرم کلاهبرداری و تضییع مال از طریق نامشروع با داشتن بیش از هزار شاکی صادر شده است. آنگونه که رئیس دادگستری استان فارس گفته نبی زاده اراضی را به باغشهر تبدیل کرده و به افراد واگذار کرده است بنابراین او به تحمل ۱۱ سال حبس محکوم شده است.

حائری شیرازی: از تقاضای اعدام تا تقاضای عفو

یکی از دشوارترین مسئولیت‌ها، پذیرش مسئولیت نمایندگی، ولی فقیه در شیراز است. بعد از اینکه آیت‌الله دستغیب به شهادت رسید، محی‌الدین حائری شیرازی با حکم آیت‌الله خمینی به این سمت منصوب شده بود. بعد از او هم آیت‌الله ایمانی در این صندلی نشست. حائری و ایمانی هر دو ناچار به استعفا شدند. عموما به خاطر شایعاتی درباره مسائل مالی: فرزند آیت الله حائری در پرونده‌ طرح زمین‌های «فلاحت برای فراغت» و آیت الله ایمانی در مسائلی که نخستین بار جنبش عدالتخوه دانشجویی آن را مطرح کرد. حالا برای اولین بار مقامات قضایی از صادر شدن حکم رئیس دفتر حائری سخن می‌گویند.

حائری نام آشنایی برای اهالی سیاست است. روزگاری که به دفاع از احمدی نژاد می‌پرداخت و طرفداران خاتمی را به طرفداری از یزید متهم می‌کرد تا روزگاری که دیگر در جامعتین مقبولیتی نداشت و از لیست جامعتین کنار گذاشته شد و بعدا بیمار شد و در بستر بیماری از خاتمی حلالیت خواست.
 
نام حائری درشیراز با طرح «فلاحت در فراغت» گره خورده است؛ طرحی که قرار بود به هر شهروند زمینی داده شود تا در آن باغبانی کند. شاید محمود احمدی نژاد هم با تاثیر از همین ایده، در بعضی سخنرانی‌های خود از این چنین طرح‌های سخن گفته است. بعد از مدتی، یکی از تاریخ‌نویسان شیرازی به نام عبدالله شهبازی که مدتی مسئول مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی وابسته به وزارت اطلاعات بود، بنای مخالفت با این طرح را گذاشت و آیت الله حائری را در کنار یکی از فرماندهان سپاه در شیراز را به فساد و زمین‌خواری متهم کرد.

بعد از مدتی بحث درباره این تخلفات باعث اختلاف بین فرماندار و استاندار از یک سو و دفتر امام جمعه و یاران او از سویی دیگر شد. فرماندار وقت شیراز، نبی‌زاده را متخلف می‌دانست و نبی زاده از فرماندار شکایت کرده بود. ایسنا از زبان احمدزاده استاندار وقت فارس نوشته بود: عده‌اي خود را پشت سر شخصيت‌هاي بزرگ استان پنهان مي‌كنند كه از برخوردهاي قانوني در عرصه زمين‌خواري در امان باشند.
 
وقتی فرماندار فارس گفته بود برخي زمين‌خواران از نزديكي با برخي مديران و شخصيت‌هاي بزرگ استان فارس سوءاستفاده كرده و دست به زمين‌خواري مي‌زنند، به جز آيت‌الله حائري شيرازي، هیچکس واکنشی نشان نداده بود. حائری آن زمان نامه‌ای به رییس قوه قضاییه نوشته بود که «خلاف قانون و خلاف مقررات و خريد افراد براي عبور از قانون در هر صورت از ديد اينجانب مردود است. در مورد افرادي که در گذشته با اينجانب کار مي‌کردند، هيچ تفاوتي با ديگران نيست. بلکه مسئوليت آنان سنگين‌تر است. اگر خلاف ثابت نشود مفتري هر چند از مسئولين باشد، بايد معرفي و مجازات شود.»
 
رسانه‌‎های رسمی آن زمان رقم تخلف را از قول روح‌الله احمدزاده، استاندار فارس، هشتصد میلیارد تومان نوشتند، با رقم‌های فعلی بیش از صدهزار میلیارد ریال. استاندار در آن سخنرانی گفته بود دادگاه فرماندار شیراز را علنی برگزار کنید تا مردم خودشان قضاوت کنند... چرا وقتی این همه اراضی با اسامی مختلف جابه‌جا می‌شود صدای کسی درنمی‌آید، اما حالا می‌خواهند جلوی فرماندار بایستند و نگذارند وی حق مردم را از سودجویان بگیرد؟ ... کسانی که منافع ملت برایشان اهمیت دارد و منویات حضرت آقا را مورد توجه قرار می‌دهند و با فساد مبارزه می‌کنند، حزب‌اللهی هستند نه آن‌ها که چندین سال است در استان مستضعفان را زیر ساتور رانت‌خواران، ظالمان و زمین‌خواران دیده‌اند و ساکت مانده‌اند. مردم دیگر اجازه نمی‌دهند کسی با عناوین مقدس ظلم کرده، حق مردم را پایمال کند. برخی افراد با تسبیح و محاسن و ادعای پرداخت وجوهات، زمین‌خواری کرده‌اند و به بیت‌المال دستبرد زده‌اند.
 
آیت الله شیخ علی موحد نماینده، ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان فارس آن زمان گفته بود «زمانی شخصی زمینی را مربوط به سازمان تبلیغات در مرودشت فروخته و چک‌هایش را گرفته بود، پیگیری کردیم و متوجه شدیم فرد مذکور با این چک‌ها آپارتمان خریده بود. آن فرد می‌گفت: زمین را نفروختم. فلذا ما هم سندی به او ندادیم، پس از آن یک بزرگواری نوشت حضرت آیت‌الله فلان، حکم این را صادر نکن، من هم نوشتم بزرگوار این تخلفات این آقاست. حالا شما هر کاری می‌خواهید بکنید. او وقتی دید کارش نمی‌شود جواب داد و مشکلات او همچنان ادامه دارد. من زمینی را سراغ دارم که نقشه اصلی‌اش ملی است، ولی نقشه جعلی و دومی از آن تهیه شده که در آن تکه‌ای از اراضی ملی مستثنا واقع شده است. در جمهوری اسلامی که نمی‌شود با شراب خواری، زمین خواری و اموال بیت‌المال را به نفع خود بهره برداری کرد، به همین دلیل سودجویان محاسن می‌گذارند، تسبیح می‌اندازند و وجوهات می‌دهند. من روزی به یکی از بزرگواران گفتم فردی که در بیت شما رفت وآمد دارد، دارای شبهاتی است که دوستان ما در بیرون از منزل شما متوجه این شبهات شده‌اند، اما متاسفانه ایشان توجهی نکردند و بعد از مدت‌ها نتیجه‌اش را همگان مشاهده کردند.»

این کشمکش‌ها سرانجام موجب شد پای دادگاه به میان کشیده شود و عبدالله نبی زاده، مدیرعامل موسسه فلاحت در فراغت، بازداشت شود. آن زمان، نبی زاده از مدیریت در آموزش و پرورش به دفتر نماینده، ولی فقیه رفته بود و رئیس دفتر حائری بود و از طرف امام جمعه شیراز، مسئولیت‌های دیگر هم به او سپرده شده بود. از جمله مدیرعامل موسسه اقتصادی سازمان تبلیغات اسلامی (احسان) و دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر.

«کریمی» مدیر املاک مسکن و شهرسازی استان فارس در آن زمان به ایسنا گفته بود: هم اکنون حکم ۱۶۳ هکتار زمین تصرفی قطعی شده و آماده اجرا داریم. این احکام شامل ۹۹ هکتار از زمین متصرف شده توسط «همت همتی» ۹۰ هکتار در منطقه قلات، ۱۶ هکتار در گلستان، ۱۳ مورد حکم قطعی در صدرا، ۱۶ هکتار حکم قطعی برای زمین‌خوار «سیدرحمت‌الله موسوی» و حکم بازگشت برای ده‌ها هکتار تصرفی «عباسعلی اقبالی» و «عبدالله نبی‌زاده» صادر شده است. در آن زمان گفته شد همه این افراد در دفتر امام جمعه شیراز حضور داشتند، اما حائری تاکید کرد تنها نبی‌زاده در این دفتر حضور داشته و سایرین مسئولیتی در این دفتر ندارند.

با این حال نبی‌زاده در نامه‌ای مدعی شد کلیه فعالیت‌های انجام شده در این ١٠ سال در مناصب فوق‌الذکر تحت اشراف و هدایت نماینده، ولی فقیه در استان و امام‌جمعه وقت شیراز بوده است. دفتر نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز در آذرماه ۸۶ به دنبال افزایش شدید تخلفات مالی و ارضی عبدالله نبی‌زاده در ۲ موسسه احسان و فلاحت در فراغت، با انتشار نامه‌ای که در مطبوعات فارس هم منتشر شد، وی را از تمامی سمت‌های یاد شده برکنار کرد. نبی‌زاده از اوائل سال ۸۹ نیز تحت تعقیب قانونی قرار گرفته بود، که البته گفته می‌شد، وی به همراه بسیاری از اسناد مربوطه متواری است. بزرگترین تخلفات نبی زاده تصرف بیش از ۸۰۰ هکتار زمین در اراضی دوکوهک، سیاخ دارنگون، تنگ خیاره، پشت کوه و غرب شیراز است. نبی زاده در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی کاندیدا شد اما رد صلاحیت شد.

او البته به قانونی بودن این فعالیت‌ها اصرار داشت، اما گفته بود که تمام حساب‌ها زیر نظر امام جمعه شیراز بود. طرفداران حائری البته معتقد بودند این نامه در واقع شکوائیه نبی زاده بوده به نامه‌ای که حائری به رئیس وقت دستگاه قضا نوشته بود و از او خواسته بود خلاف قانون و خلاف مقررات و خرید افراد برای عبور از قانون در هر صورت از دید اینجانب مردود است. در مورد افرادی که در گذشته با اینجانب کار می‌کردند، هیچ تفاوتی با دیگران نیست. بلکه مسئولیت آنان سنگین‌تر است. اگر خلاف ثابت نشود مفتری هر چند از مسئولین باشد، باید معرفی و مجازات شود.» نامه‌ها کارگر نبود و سال ۸۷ حائری از مسئولیت استعفا داد و جای خود را به ایمانی داد.

مریم اردبیلی، عروس خانواده حائری سال ۹۰ که نامزد انتخابات مجلس نهم شده بود سعی کرد به بعضی از این اتهامات پاسخ بدهد. در آن زمان خبر رسیده بود که همسر او محکوم به شش سال زندان شده است. او گفت که «همسرش طلبه است و در مورد یک سری مباحث اقتصادی تحقیق می‌کردند. بعد از طرح فلاحت در فراغت که به حق ایده آن و فکر آن یکی از ایده‌های درخشانی بود که اتفاق افتاد، اجازه‌اش را از مقام معظم رهبری آن موقع گرفتند... یک فردی که زمینی را پیشنهاد داد زمین مشکل دار بود، زمین از ایادی ما قبل تحویل نشده بود. این‌ها وقتی رفتند برای کاشت نهال و کار‌های دیگر، تعداد ۲۰۰ قطعه از این زمین‌ها را هم پیش فروش کردند وارد کار که شدند دیدند انگار مشکل دارد زمین‌ها، خودشان شاکی اول شدند به مشتری‌های دیگر هم گفتند بیایید از اراضی پروژه‌های دیگر جبرانی قطعه مربوط به خودتان را دریافت کنید وخوب عمده آن‌ها قبول کردند و خوب رفتند از پروژه‌های دیگر زمین گرفتند، تهش حدود نه نفر بصورت مستقیم چند نفر هم کسانی که از دیگران زمین‌ها را خریده بودند باقی ماندند که این‌ها به هیچ طریقی و هیچ صراطی مستقیم نشدند و گفتند ما یا همین زمین را می‌خواهیم یا اصل پول را می‌خواهیم.»

وی آن زمان ادعا کرده بود در پایان دوره مدیریتیم در استانداری تهدید شدم باینکه اگر یک سمت مدیر کلی در استان قبول نکنم برای همسرم ظرف دوماه حکم بسیار بدی صادر خواهد شد. بخدا قسم درد کشیدم وقتی توی اتاق‌های همین استانداری می‌شنیدم: این عدالتخوا‌ها رو بفرست جلو قاسمی، اسم نمی‌خواستم بیاورم، بفرستشون جلو فلانی رو یکبار درازش بکنند. کانون‌های قدر آنقدر قدرت و ثروت دارند که ذهن ما را هدایت کنند به سمت کسانی که برایشان خطرناکند... آقای حائری هفت فرزند دارند، شش پسر و یک دختر و از این هفت فرزند سه تایشان صاحب خانه‌اند، بقیه اجاره نشینند، سه نفری که صاحب خانه‌اند آدرسه‌ایش هست یکیشان خانه‌اش سه راه آستانه است. دوتای دیگرش یک ساختمان است در قم نو. کسانی که قم رفته باشند پایشان را گذاشته باشند می‌دانند محل قم نو کجاست. نزدیک پل آهنچی است. این تنها ملکی است که به لحاظ زندگی ما‌ها داریم ... آقایی که در حاشیه جریان ریاست جمهوری در تهران هست به اینجا پیام ابلاغ می‌کرد، چنان بتازانید روی فلانی که من هفته دیگر نبینمش در جلسه هیات دولت و این‌ها می‌گفتند چشم.

بعد از وفات حائری، احمد توکلی هم در یادداشتی به دفاع از او پرداخت و نوشت «آقای حایری بسیار بر تولید مستقل ایران اهتمام داشت. در اوایل دهۀ هفتاد، ایده‌ای را تعقیب می‌کرد که به تاسیس موسسه‌ای به نام «فلاحت در فراغت» منجر شد. ایده او این بود که زندگی شهرنشینی باید یک ربطی به طبیعت پیدا کند تا عادت به تولید به خانواده‌ها بازگردد. موسسه فلاحت در فراغت که او سنگ بنای آن را با کمک منابع طبیعی و دیگر دستگاه‌های دولتی گذاشت، زمین‌های موات را که امکان رساندن آب در حال تلف شدن به آن وجود داشت، به باغ‌های دو تا پنج هزارمتری با درختان میوه تبدیل می‌کرد که به کارمندان دولت واگذار می‌شد. با آغاز کار، حرف و حدیث‌ها علیه امام جمعه برسر زبان‌ها افتاد. مرا دعوت کرد تا نظر بدهم که از جهت اقتصادی، این حرکت، قابل دفاع هست یا خیر. پس از بررسی براساس روش هزینه-فایده اجتماعی، سرِجمع، به نتیجه مثبت رسیدم. ولی برای پیشگیری از پیدایش پدیده نامیمون آقازادگی در این خاندان، وظیفه او را یادآوری کردم که به خودشان و همسر و فرزندان و بستگانشان، هیچ باغچه‌ای واگذار نشود و نیز برای پرهیز از قرار گرفتن در مظانّ اتهام، اجازه ندهند که حتی از دست دریافت کننده‌ای، قطعه زمین واگذار شد‌ه‌ای را بخرند. ایشان با دقت و استواری به این توصیه عمل کرد.»

قصه شیراز اینجا به پایان نمی‌رسد. در یک سال گذشته هم که هر دو امام جمعه وفات کردند قصه به آخر نرسید. قاسمی فرماندار شیراز هنوز در وبلاگش برای مفسدان خط و نشان می‌کشد و هنوز هم مسئله زمین‌خواری حل نشده است و حالا اختلافاتی بین تولیت شاهچراغ و شورای اصلاح‌طلب شهر شیراز به وجود آمده است. جنبش عدالتخواه شیراز دومین امام جمعه را عوض کرده است و هنوز برنامه‌های گسترده‌ای برای آینده دارد. شیراز آبستن حوادث متعددی در آینده است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۹
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
16
4
خدا رو که نمی‌شناسید دهنتون رو باز میکنید چشمتون رو میبندید و هرچیزی رو راست و دروغ پشت هم ردیف میکنید ..تو حکومت ظلم که دست کسی به جایی بند نیست..سپردمتون به عدل خدا..امیدوارم لال از دنیا رفتنتون رو بشخصه ببینم..
عباس علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
7
21
مسئول دفتر این امامان جمعه قدرت بیشتری از دولت و دیگر ارکان داشت. معلوم فساد مملکت را فرا می گیرد
حسین شیرازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
3
21
با سلام
مردم شیراز همه درباره این غارت ها در جریان امور هستن مخصوصا به باغ زیتون های حائری معروف هستند این زمین ها، دلیل استعفا یا عزل آقای حائری هم همین بود که بعد از سفر رهبر عزیز به شیراز و رسیدن صدای اعتراض مردم درباره آقای حائری به گوش رهبر، ایشان دستور لازم را صادر فرمودند...
همه زمین های اطراف شیراز که جز منابع طبیعی بود غارت کردند و تبدیل به باغ شهری شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
15
5
من اولین باره به سایت شما سر می زنم و چندین با حین خواندن مطلب به سر برگ سایتتان مراجعه کردم که نکند دارم سایت بی بی سی فارسی را می خوانم و خودم خبر ندارم!!!
! گزارش پر بود از کینه توزی ها و غرض ورزی های شخصیتان
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
14
1
خداروح پر فتوح این دو عالم ربانی ایت الله حائری و ایت الله ایمانی را با امامان معصوم محشور گرداند انشاءالله.این چیزی های هم که گفته میشود همه تهمت است
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
حتما خودتم شریک دزدیهاشون بودی یا اینکه تازه وارد شهر شدی و از هیچی خبرنداری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
1
2
سلام
جاسم مقصودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
5
8
حائری بزرگترین زمینخوار تاریخ استان فارس بود که حتی حاضر به استعفا هم نبود و مقام معظم رهبری برای برکناری او حدود 10 روز در شیراز اقامت گرید تا این ماررا از سوراخ بیرون کشید. آسیب های زیسنت محیطی شیراز بدست بی لیاقت او صورت گرفت باید زنده و مرده اش به محاکمه کشبد با همه کسانیکه در سپاه با او بودند
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
فاجعه سینمارکس هم که به دروغ به عوامل شاه نسبت میدادند کار خود اینا بود خدا لعنتشون کنه!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
7
1
اقاي حائري شخص بسيار دانشمند وروشن فكري بود و پر واضح است كه افراد نفوذي در همه تشكيلات وجود دارند واقعا براي افراد كوتاه فكر كه خدمات ايشون رو نمي بينند متاسفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
1
4
خدا لعنتشون‌کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
4
2
شما مطالب غلط ودرست را در هم کرد وبه خورد مردم می دهید بعضی از موضوعات درست اینکه نبی زاده دست به سو استفاد زد حرام خواری کرد ولی اینکه حایر ی رامتهم می کنید درمقابل خدا پاسخ گوهستید منتظرباشید
ایرانی ذلیل
|
United States of America
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
1
3
نکته ای که باید روشن شود اینست که وظایف امامان جمعه چیست و این وظایف چه ریطی به فعالیتهای اقتصادی کشور دارند.

چرا باید این اندازه قدرت در اختیار افرادی باشد که سابقه سوءاستفاده از قدرت را در پرونده دارند؟

نمی دانم چرا با وجود این همه مسائلی که تحمل می کنیم اصرار داریم خودمان را نژاد برتر جهان نشان دهیم. مایی که در شعر از ماست که بر ماست به آن اشاره شده است.
رعنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
1
1
سایت عزیز
هر نوع زمین خواری در هر حزبی و جناحی محکوم هست.
و هر نوع غرض ورزی سیاسی در بدنام کردن جایگاه ایمه جمعه, محاسن دارها, سپاه عزیز و... هم محکوم هست.
جنایت فکری نفرمایید.
ناشناس
|
Sweden
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
0
0
با سلام، تا زمانی که انسان از یک موضوع اطمینان کامل حاصل نکرده نباید افراد را متهم کند که اگر عواقب دنیوی نداشته باشد در آخرت او را به دلیل تهمت مجرم می دانند و حق آن فرد به گردن او می افتد و باید آنجا به او التماس نماید تا بلکه او را ببخشد پس تا خود، شخصا از ماجرا اطمینان حاصل نکردید با خواندن و شنیدن سخنان دیگران تحت تاثیر قرار نگیرید و قضاوت نکنید که تهمت گناه بزرگی است و گرفتاری آن بزرگتر، اگر آنها این کارها را کرده باشند مجازاتش برای خودشان است و اگر نکرده باشند ما هم تهمتی به آنها نزدیم که گرفتار آن شویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
آنوقت ان پولهایی که با قطعه کردن و فروش از مردم و حتی کارمندان دولت گرفته اند کجا رفته.این حق ها چه میشود.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
0
0
عبدالله نبی زاده برادرش سعید نبی زاده هم دزد بود تو اداره جیب همکارا رو میزد .خدا لعنت کنه همچین خانواده هایی رو
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
0
1
با سلام..باعرض پوزش کسانی که این زمین خواری ها رو تهمت اعلام کردند..باید بگویم که ظاهراً از هیچ چیز خبر ندارند یا می دانند ودرضایع کردن حق این مردم بی پناه شریک هستند برای اطلاع سر به روستای گرد خون برنند وعمق فاجعه را کلا حظه کنند..پلاک مشاع 21/59از اراضی گرد خون که حدود به قول خودشان 3000قواره روز اول گفته شد به ای ن مردم بینوا فروختند از طریق ساز متن تبلیغات اسلامی اگر اشتباه نکنم سال 1379که تمام مدارک و شواهد حاضر است که ما اکنون بابک سند محضری سیم سرب ویک توافق نامه از طرف سازمان وکپی واریزی 50,هزار تو مانی آن روز بعد از متاسفانه 20سال هنوز سر در گم این ومن بعنوان یکی از مال باختگان از چند هزار نفر هستم. که بعد از این همه سال هیچکس جوابگوی ما نبوده است شما بگویید بعد از 20سال چکار کنیم.نه مجوز ساخت داده میشود.نه به نرخ روز پول مردم ویا در عوض زمینی جای دیگر داده میشود...واقعا کسانیکه ادعای تهمت بیجا میکنید برید و استعلام بگیرید ...بعد صحبت از تهمت بزنید...در حکومت اسلامی واقعا چیزی جز حکومت عدل علی علیه السلام.مردم توقعی ندارند..آقایان مسوولیت حق ما چه میشود...با تشکر والسلام...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
0
0
حقوق مردم مال باخته چه میشود.
نظرات شما
پیشخوان